Guide installation Campa Ergopower Ultrashift

gbghenke

Ny medlem
Tjena

Tänkte bara höra om någom vet om en bra guide med lite bilder på installation av Ergopower Ultrashift reglage.

Jag sitter och tittar på dem och fattar att man drar in vajern på ovansidan men sen då? vart fäster man den o.s.v.

//Henrik

Jag hittade serviceinstruktioner på Campas hemsida. Jag har nyss monterat en grupp för första gången, med hjälp av en ficklampa så ser man vart virarna ska fästas. Man behövde ta av gummihuvan ganska mycket från reglaget innan man överhuvudtaget såg vart virarna skulle dras in. Annars jättenöjd med Campa, klockrena växlingar och den nya framväxeln är ett under av snabba och precisa växlingar och möjligheten att finjustera läget både upp och ner är suverän, här har Shimano mycket att lära.

/Mats

Ah okay, ska prova att montera av huvan mer ikväll typ dra den förbi musörat och fläka upp den maximalt så kanske man kan se som du skriver vart det skall fästas.

Greppet runt dessa reglage är mycket skönt, dom lär ha suttit och fringrat länge på dem innan dom bestämmde sig :)

/Henrik

Du behöver bar vika upp handtagsgummit utan att vika över tryckknappen.
Det finns spår för höljet och där tittat vajern ut.

Satt o kollade lite på denna siten:

http://www.parktool.com/repair/readcalvinscorner.asp?id=154#levers

denna site hanterar inte de nya ultra shift handtagen men insåg hur man installerar vajrarna när jag såg bilderna :)

Det enda som återstår nu är att kapa höljet på frambromsen lite och ramen verkar vilja ha en avkapad den av höljet längst top-röret så blir till att dela den också ikväll.

Efter allt det så har jag bara kedjan kvar att montera :) fan inte dåligt, första cykeln som jag satt ihop från scratch!

//Henrik

gbghenke skrev:
-------------------------------------------------------
> Satt o kollade lite på denna siten:
>
> http://www.parktool.com/repair/readcalvinscorner.a
> sp?id=154#levers
>

>
> //Henrik

Bra länk, det värsta var att jag kikade på hur man monterar styrlager och jag har köpt ett Corus hiddenset och inser att det inte passar min ram, skulle ha haft ett "standard hiddenset" :(

/Mats

Miss Lycka skrev:
-------------------------------------------------------
> Har du livförsäkring?

Hehe ptja nån typ av livförsäkring har jag :)

Men cykeln känns stabil så det ska nog inte vara några problem

//Henrik

Tillbaka
Topp