Gula Magura Hs33, Nått att lägga pengarna på?

Thommy.W

Ny medlem
Hejsan!
Hittade dessa par på internet för en billig peng.
Men är det värt att köpa dom eller ska man köpa dom nya Magura Hs33?
Ska ha dom till trial cykeln i såfall :)

Mvh. Thommy

Bilagor

• 75490032_1.jpg
    75490032_1.jpg
    42.5 KB · Besök: 24
Vet du vilken årsmodell det är på dem?. För de har ändrat utväxlingen i bromsen för några år sedan och det blev verkligen mycket bättre.

Pre 05 är det iaf. 2005 och framåt har annorlunda handtag (även på utsidan, vet inte hur det är på insidan med tidigare modeller).

Race Line gula var väl ca år 2000?

Dessutom är det fel fästen för att montera dom på din Yaabaa. Du vill ha 4-bultsfästen, frågan är om du inte kan köpa nya ändå. En sproilans HS33 med rätt fästen kostar under 65 pund på Tartybikes. Säg 75 med frakt, men då kan du passa på att beställa annat du inte hittar i icke-trialbutiker typ vettiga bromsbelägg.

Edit: Kanske ska säga att dom magurorna inte är dåliga, har en kompis som körde på en sån fram till i höstas. Knappast så att bromsen var något problem... :D

Senast redigerad av en moderator:
Okej, tack för svaren :) Men jag tror att dom bromsarna passar om man köper bromsfästerna för fyr bult om inte jag tror fel.
Men ska man satsa på ett par nya HS33 bromsar istället då?

Mvh. Thommy

Jadå dom passar med rätt bromsfästen. Tänk dock på att räkna in dom i priset...

Om det är värt att köpa dom beror på hur mycket du får betala för dom. Och det är en bedömning du får göra själv... Jag har alldeles för lite cykeltid på gamla modellen av Magura för att kunna säga något konstruktivt om dom.

Körde med likadana magura på min crescent ilions och det var en -00:a Dom funkar bra men de nya magura är bättre. Om du inte får ett kanonpris så tycker jag att du ska satsa på ett par nyare. Du får ju ett par spliders nya för under 2000kr om du beställer från tartybikes. Men det är som sagt du som ska ha hojjen så...

Tack för svaren igen :)
Ska kolla hur mycket jag får ner dom i pris, ev kan man ju ha dom tills vidare :) Men är igentligen ute efter bakbroms bara då jag kör med skiva fram.

Mvh. Thommy

Som sagt, 65 pund för en ny Magura, plus frakt och vettiga belägg då... Men vettiga belägg kommer du ändå inte undan att köpa. 180 till 350 kr bara det. :P

Då kanske man ska ta att köpa den modernare varianten då :) Men då har jag en fråga, tänkte beställa lite delar från chainreaction och där har dom Magura bromsarna. Men det finns en nyare variation HS33 2009. Jag har bara haft den "vanliga" HS33 som alla brukar använda. Men har någon provat 2009 och vet om det är någon större skillnad? :)

Tillbaka
Topp