(H)julen är snart här!

(H)julen är snart här!
Kul! Jag har en liten fundering bara... Vet du om hjulen är godkända av UCI ännu? Jag har också övervägt Am Classic 420, men eftersom varken UCIs hemsida eller Am Classics dito skvallrar om att de blivit godkända för tävling tvekar jag... Jag skickade ett mail till amerikanarna, och fick som svar nånting i stil med "our wheels have passed the tests and are now awaiting approval". Detta var ca 2 månader sedan.. Du kanske har ytterligare info?

(H)julen är snart här!
Det har jag faktiskt inte ens betänkt. Har sett dem ute på tävlingar i Sverige iaf, team cyclecomponents körde bl.a. på dem denna säsong. Tror inte det ska vara nå problem!

Men det kan kanske ha att göra med vilka ekrar man väljer också? I dett fall är det Sapim CX-ray

(H)julen är snart här!
Jag tror inte heller du kommer få några som helst problem med godkännadets vara eller icke-vara... Om inte jag ordnar med kontrollanter till Norrländska mästerskapen nästa år ;-)

Var köpte du hjulen? Är ju lite nyfiken själv då man går i julfunderingar så här i hjuletid..ehhhm..

(H)julen är snart här!
Har köpt dem på bikeonline.it Men vi beställde precis i rätt tid, de har nämligen bytt ut denna modell nu. Har istället en modell med andra billigare ekrar som jag tror heter mach1, och man får med hjulväskor för att ersätta den skillnaden.

Är inte orolig för om de är godkända eller ej. Aldrig varit med om problem vid någon tävling om det. Och som sagt, sett en del som kört med dem på svenska tävlingar. För övrigt 18/24 ekrar på dem.

Senaste datering på paketet "Gävle Lok 1, Försändelsen körs just nu ut till mottagaren." YES! komsi-komsi!

(H)julen är snart här!
YES!

(h)julen är HÄR!! är ju något religöst över detta!

snacka om cykelporr på absolut högsta nivå, stickersen åkte av från fälgarna direkt och det ångrar jag inte det minsta, vart kopiöst snyggt! mmm, nu får det bli sommar! eller åtminstonde dax att köra inomhus på banan i bollnäs!

Det enda lilla misstaget var att jag hade 2st lättviktsslangar som jag skulle använda i dessa hjul, de får nu användas i träningshjulen, behöver nämligen långa ventiler till dessa hjul :-/ Nya slangar och en kassett till på inköpslistan

(H)julen är snart här!
Vi äro många som trängtar efter American Classicnav. De äro dyrbara men sköna att skåda.

Hoppas de blir bra, dessutom med de otroliga ekrarna (även de svindyra va?). Skriv gärna en recension när du kört lite på grejerna i sommar..man vet aldrig, kanske får man råd med dessa dyrgripar en dag.

(H)julen är snart här!
Mattias L Skrev:

> Inomhusbana i Bollnäs? Förklara mera!
>
> /Mattias
>
> - mtb för äventyrare

Det finns en löparbana i en inomhushall i Bollnäs. Denna löparbana på 200m har doserade kurvor vilket gör den utmärkt för lite vintercykling på racern. På med ett par färgade däck och sen kör man runt-runt-runt. Har gjort det under vintern tidigare och det är på gång att bli av även nu tror/hoppas jag.

Inte samma möjligheter som i en äkta velodrom, krovorna är bara lätt doserade men man kan hålla ca 40 om man ligger precis rätt i kurvorna och därför är det ett perfekt ställe för lite distansträning på vintern.

Johan S Skrev:
-------------------------------------------------------
> Vi äro många som trängtar efter American
> Classicnav. De äro dyrbara men sköna att skåda.
>
> Hoppas de blir bra, dessutom med de otroliga
> ekrarna (även de svindyra va?). Skriv gärna en
> recension när du kört lite på grejerna i
> sommar..man vet aldrig, kanske får man råd med
> dessa dyrgripar en dag.

Hjulen finns på cyclecomponents med samma utrustning. Stämmer att ekrarna är rätt dyra, man får hoppas att de håller bra för man vill inte byta nå många i taget. Har läst lite recensioner på hjulen (bl.a. här) och det lovar då iaf gott. Återkommer givetvis när jag lyckats plöja ner några mil i dem.

(H)julen är snart här!
Roadrunner Skrev:
> Är ett par American Classic cr-420. Sapim CX-ray
> aero-ekrar, 1350g paret och 34mm högprofilfälg.
>
> God (h)jul till racern :-)
>
> Citius, Alius, Fortius

och

>
> (h)julen är HÄR!! är ju något religöst över
> detta!
>

Vad är den riktiga vikten på dem?
De flesta tillverkare uoppger ju sina vikter ngt 'optimistiskt'.......

/Håkan

(H)julen är snart här!
HåkanC Skrev:
> Vad är den riktiga vikten på dem?
> De flesta tillverkare uoppger ju sina vikter ngt
> 'optimistiskt'.......
>
>
> /Håkan

Har inte vägt dem själv eftersom jag inte har nån väg för det men cyclecomponents som påstår att de vägt dem själva säger 1395g paret

(H)julen är snart här!
Enligt weight wenies så ligger vikten, med 18/24 Sapim CX-ray, på 1410 gram.. Detta var 2003-års modell.. fortfarande lätta... Skulle vara intressant att veta hur styva de är.. Men med såpass profil som 34 mm och ett inte alltför litet ekerantal kanske de är styva nog även för välvuxna svenskar.

(H)julen är snart här!
Kollade weight weenies och enligt dem så ligger de även på 1372g om man har "moddat" dem, dvs tagit bort stickers, vilket jag har gjort :-)

Nått gram hit och dit, de ligger runt 1400g iaf.

(H)julen är snart här!
Bered dig på att shoppa nya lager ganska kvickt. Mina tog tvärslut efter 30mil regnvättern + några mil till... Originallager är med andra ord ganska kassa. Men som tur är så säljer SKF schyssta grejer, men då blir priset det dubbla.

Fast snygga är dom!

Tillbaka
Topp