H12 race in Denmark, close to Copenhagen

J-Lo

Ny medlem
Hej swe mountainbikers.

Some of you attended H12 in 2008 (12 hrs MTB race in Denmark i may), good to see you ;) We race again next year, and the signup is already open. We do hope more riders from the brother land will show?

The website is in danish, but feel free to mail questions if needed? 2009@h12.dk

Read more and signup at: http://www.h12.dk

Happy new year.

Senast redigerad av en moderator:
H12 var riktigt trevligt förra året. Det hade det som inga svenska lopp har kvar: festkänsla och massor med deltagare!

Bortsett från en liten förvirring vid starten så var arret i princip perfekt. Banan var skojig med fint flow, men lite väl lättåkt för min smak. Men det är moralhöjande att upptäcka att man kan åka mycket snabbare än de flesta i de småstökiga sektionerna - många danskar får stora problem så fort det ligger en rot i vägen för dem!

H12 rekommenderas varmt! :)

/Dag

Vi är (minst) två som åker från Linköping och kör solo. Alltså blir det garanterat ett inofficiellt SM i 12h-solo i år, vilket det aldrig blev förra året (då jag var ensam). Tyvärr måste någon annan ställa upp om Peter ska få en match om titeln. Jag är nöjd om jag kan köra 75% av hans antal varv :(.

Det blir för övrigt en helt annan bana i år, men troligen har den samma karaktär. Den ska dock inte ha så brutalt branta stigningar som förra årets (jo, det är sant!).

Thanks guys ;) The location has just been revealed, together with a short description of the track.

We also serve beer.... ;)

Fördelar med danska mtb-lopp:

1. Cykling är en stor sport i Danmark, det är inspirerande att se så mycket uppslutning och engagemang kring något som i Sverige är en marginell företeelse.

2. "Kage"(sockerkaka/rulltårta/annat ) efter tävlingen

3. Öl efter vissa tävlingar

4. Tävlingarna brukar vara föredömligt organiserade utan onödigt krångel, lätt att bara dyka upp, betala och köra.

Nackdelar:

1. Danmark är platt, detta kan dock lika gärna vara en fördel om man utnyttjat punkt 2 och 3 ovan för mycket.

ttfh skrev:
-------------------------------------------------------
> Nackdelar:
>
> 1. Danmark är platt, detta kan dock lika gärna
> vara en fördel om man utnyttjat punkt 2 och 3
> ovan för mycket.

Fast det märkte man inte på H12 (eller på Nordic 24 heller för den delen) förra året!

/Dag

Tillbaka
Topp