Häftstift i skogen

Häftstift i skogen
Fick punka på ett häftstift som troligen låg på en spång i Sävedalen. Häftstift i skogen??? Sabotage eller tillfällighet? Någon som har råkat ut för detta?

Jag hade givetvis inte med mig varken pump eller patron (som jag alltid brukar ha), så det blev till att traska 4 km hem. Jag är glad att det inte var en hund eller annat djur som trampade på det.

Häftstift i skogen
utan vidare. klarar t ex att man använder en injektionsspruta med tjock nål och sprutar in tätmjölken genom däckväggen.

Häftstift i skogen
Vilket sammanträffande, jag fick nämligen ett häftstift i hjulet utanför ett gymnasium igår!

Men nej, jag tror inte det var avsiktligt. Om det var avsiktligt mot cyklar så hade det varit rätt så korkat med tanke på att andra människor och djur också går där.

Häftstift i skogen
Vill också vara med!

Har fått ytterst få punkteringar genom åren, men den senaste var orsakad av just ett häftstift. Blev mest besviken över att mitt MTB-däck med normalt punkaskydd inte kunde stå emot bättre. Måste väl till ett himla oflyt att lyckas träffa stiftet i en sådan vinkel att det kilar in sig såpass?

Häftstift i skogen
VättleBökaren sa:
Vilket sammanträffande, jag fick nämligen ett häftstift i hjulet utanför ett gymnasium igår!

Men nej, jag tror inte det var avsiktligt. Om det var avsiktligt mot cyklar så hade det varit rätt så korkat med tanke på att andra människor och djur också går där.

Jag är ganska övertygad om att det var avsiktligt utplacerat eftersom det låg på en spång långt från anslagstavlor och dylikt. Det är ganska många som retar sig på att det cyklas där, det är ganska nära bebyggelse och många som går.

Häftstift i skogen
WallaKjell sa:
VättleBökaren sa:

Jag är ganska övertygad om att det var avsiktligt utplacerat eftersom det låg på en spång långt från anslagstavlor och dylikt. Det är ganska många som retar sig på att det cyklas där, det är ganska nära bebyggelse och många som går.
Så smyg upp en kamera i ett träd som filmar 7 dagar i sträck och se vem det är som lägger ut stift på spången.
Det kan bli ett riktigt smarrigt YT klipp.

Hade jag velat förstöra för MTB så hade jag inte lagt stift i naturen i alla fall. Lättare att "snubbla" framför en cyklist när man möts i skogen och "råka" knuffa honom in i ett träd. Sen skylla på att han kom så fort att jag inte hann stiga åt sidan och snubblade i hetsen att kunna kasta mig ur vägen.

Det är nog därför i så fall som det läggs stift på spång från första början.

Tillbaka
Topp