Hallå alla mtb-tjejer i Gbg-området!

Jag hänger på imorgon för första gången, hoppas kunna komma ifrån jobbet i tid. Vet inte exakt var Ni håller till men hoppas att jag hittar Er. Ser fram emot detta. Johanan

Är till höger runt motionscentralen så ska du se oss direkt!

Än så länge är det bra väder, tror det kommer bli en fin runda ikväll! Näst sista kvällen vi kör, börjar redan bli ordentligt mörkt så vi kommer korta ner lite och avsluta runt 19.30.

//Martina

Skaffa lampor och fortsätt tills det blir för kallt (eller till våren när det blir ljust igen). Skit kul med mörker cykling.

Åh, har inte kunnat vara med de senaste två gångerna och bättre blir det inte kommande torsdag. Tänkte dock slå till på en cykel här snart och det ser ut att bli en Canyon, GRAND CANYON AL 7.0 W
http://www.canyon.com/_se/mountainbikes/specs.html?b=1801

Jag fick ju provcykla denna på en träning (tack!) - visst var det en storlek S? Hoppas ni tycker att det är ett klokt val och har ni några tips på bra pedaler? Vet inte om jag är redo för spd än...

Vi ses en lördag framöver istället!
/Emma

bebbe skrev:
-------------------------------------------------------
> Skaffa lampor och fortsätt tills det blir för
> kallt (eller till våren när det blir ljust
> igen). Skit kul med mörker cykling.

Jag är också på att köra med pannlampa! :)

E-beth skrev:
> bebbe skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Skaffa lampor och fortsätt tills det blir för
> > kallt (eller till våren när det blir ljust
> > igen). Skit kul med mörker cykling.
>
>
> Jag är också på att köra med pannlampa! :)

Vad tusan gör du inte-i-liftsystemet kl 1508?! Har Hafjell redan stängt?

Ems skrev:
> Åh, har inte kunnat vara med de senaste två
> gångerna och bättre blir det inte kommande
> torsdag. Tänkte dock slå till på en cykel här
> snart och det ser ut att bli en Canyon, GRAND
> CANYON AL 7.0 W
> http://www.canyon.com/_se/mountainbikes/specs.html
> ?b=1801
>
> Jag fick ju provcykla denna på en träning
> (tack!) - visst var det en storlek S? Hoppas ni
> tycker att det är ett klokt val och har ni några
> tips på bra pedaler? Vet inte om jag är redo
> för spd än...
>
> Vi ses en lördag framöver istället!
> /Emma

Hej Emma
jo det är den tjej-cykeln jag har. Men jag kommer inte ihåg om jag har storlek s eller xs. Vet bara att storlek s i herr-storlek var för stor, jag har ganska korta ben. Det bästa är att du mäter.
Köp ett par pedaler där du har både och, eller ett par spd där du kan sätta på ett par klossar (de följer alltid med). Jag har modellen SHIMANO PD-A 530 men tycker att de är lite halkiga. SHIMANO PD-M 324 har mer taggar men är ganska fula ;-) (du ser de olika modellerna på Canyons hemsida)
Lycka till!
/Merve

Nu är den köpt :) Blev en small efter lite måttande. Så nu är det bara att vänta...

Tack för hjälpen!
Emma

Hej!

Jag är på kurs på torsdag, kanske innebär det att jag är hemma lite tidigare än vanligt och hinner förhoppningsvis vara med kl 18. För första gången på sista kvällspasset, det låter bra! Dock hittar jag inte ens nästan i Skatås/Delsjöområdet... men jag har för mig att det finns vägbeskrivning i tidigare inlägg i denna tråd, ska leta lite.

Erika

PS inte säkert att jag hinner hem i tid, så vänta inte.

Erika - Hittar du bara till Skatås och "klockan" så ska du se oss, kika annars på kartan som ligger på Masters sida.

Idag är sista kvällen som vi kör - i höst fortsätter vi på lördagar, kolla in på CK Masters hemsida för tider.

/Martina

På lördag är det dags igen! Från och med nu kör vi lördagar klockan 10 från Skatås.

Upplägget är som tidigare - vi kör i ca två timmar och kombinerar turer med lite teknikövningar. Cyklar finns att låna om man är ny och vill testa!

Hör gärna av er med tankar och idéer om hur vi kan göra träningarna ännu roligare.

//Martina

Hej!
Sporrad av att ha klarat av en massa trixiga nedförsställen när jag körde med er för ett par veckor sedan, tänkte jag: "Äh vad fan" när jag som vanligt bromsade o stannade vid ett stenigt nedförsparti på min vanliga runda i Änggårdsbergen i förmiddags. Backade några meter, sadeln ner i botten och sen... plötsligt stod jag på andra sidan det där tidigare livsfarliga stället och hade fixat det! Av bara farten gick jag tillbaka (fortfarande för svårt för mig att cykla uppför, det får bli nästa utmaning) och körde nedför med normal sadelhöjd två gånger. Sen var jag så skakig av adrenalin att jag fick sätta mig o solen o skratta högt och lugna ner mig.

Tack!!!

Erika

Ps. Jag dyker upp ngn lördag framöver, men inte de två närmast kommande.

Underbart! Kul att känna att vi sporrar er att testa saker som ni faktiskt kan, men kanske inte riktigt hade testat annars :)

Hej! Jag tänkte dyka upp på lördag om jag inget oförutsett händer. Ni kör väl då, eller är det inställt av ngn anledning? //Erika

Fortfarande svullen i knät sedan kraschen förra lördagen så vågar mig inte ut i skogen, får bli ett spinningpass istället sedan semester till mitten av december så ses då om vädret är bra.

Hej!
Nu har våren kommit och det är dags att väcka den här tråden till liv igen!
Imorgon kl 18 drar MTB-träningen igång, vi träffas vid CK Masters klubbstuga i Skatås. Mer info finns även på hemsidan www.ckmaster.com.
Välkomna!
/Merve

Jag är jättsugen på att köra men torsdagar är sämsta dagen i veckan, jobbar alltid sent då. Ska försöka få till det någon gång under våren i alla fall.

Johanna

Jag ska köra! Det vore verkligen roligt om det kom lite fler tjejer! Det är inget blodigt allvar utan bara kul och man har möjlighet att utmana sig själv lite mer!
Man kör ca 4 varv på en bana i skogen, det är välkänd terräng för alla er som varit med och tränat på torsdagar!
/Merve

Hej,

Låter kul om jag hinner. Perfekt att testa på hemmaplan. Måste man ha licens (?) för jag har inte fått tummen ur att ordna det ännu. Eller går det också att fixa på plats i så fall?
Något annat att tänka på eller bara att komma dit med cykeln?
/Karin

Ja, licens behöver du men det går att lösa engångs på plats (75:- tror jag)

Annars är det bara att ta med dig själv och hojen, första start är kl 18.30 så ca timmen efter borde vi "stora" starta.

När det gäller kurser så finns det den här men det finns nog ingen att anmäla sig till nu,
http://www.mtbkursen.se/

Sedan kan du nog få tips från de olika MTB-klubbarna som finns men de syftar oftast till att tävla.
Vill man bara hitta i skogen och ta det lugnt kan du nog hänga på någon EasyRide eller lägga ut en egen tråd att du ha lite guidning i skogen.

Ja, vi kommer att köra en träning till innan semestern börjar - den 30e juni. Häng på!

Nu på torsdag kör vi inte pga midsommar.

Hej,

Finns det någon som vill cykla på torsdag ändå, även om det inte är träning? Jag är sugen på att ge mig ut om vädret tillåter. Skulle vara som vanligt kl 18 i så fall.

Karin

Karin - jag är intresserad, men bara om du kan stå ut med att jag är ny och inte cyklat nåt direkt innan :-). Har precis börjat med denna sport.
//Tina

Hej Karin!
Jag hade gärna cyklat på torsdag men har åkt på en förkylning så jag får hålla mig lugn tills den gått över. Nästa vecka siktar jag på att vara med.

/ Malin

Hej,

Tina, det är klart! Jag cyklar till Masters klubbhus i Skatås kl 18, så får vi se om det kommer några fler eller om vi blir två.

/Karin

Hej
Blir det någon träning nu på torsdag (30 juni)?
Vilken nivå kör ni på? Det var ett tag sedan jag körde i skogen.
Hur hittar jag klubbstugan?
Mvh Eva (använder min mans användare)

På torsdag kör vi sista gången innan sommaruppehållet!
Alla är välkomna!
När du står framför stora klockan vid SKatås motionscentral svänger du höger mot stugorna. Du kommer se Masters klubbstugor och en massa cyklister!
/Merve

Tillbaka
Topp