Hallå alla mtb-tjejer i Gbg-området!

Tänkte höra om det finns några som är intresserade av att köra den här turen även i sommar? Själv hittar jag inte alls i Skatås så om det finns nån som gör det så är det ett klart plus! :) För min del så är jag sugen på torsdagen 14/7, då är nog min stygga förkylning borta.

Brukar det vara xc-tempo eller kan man köra lite lugnare och tekniskt?

Hej,

jag tänkte vara med för första gången i kväll. Kör ni även om det regnar? Dum fråga kanske, men eftersom jag är ny och lite osäker så blir det väl rätt halt eller?

//Tina

Imorgon torsdag kör vi! :)

Vi kör även om det så ösregnar - hitintills har vi haft tur och sluppit det värsta regnet på oss. Men just nu är det såklart riktigt blött i skogen. Men lera är bara kul!

Aha, ja det var bara tur det för det passar bättre :-).

Ja jag håller med om att lera är kul, jag gillar att skita ner mig :-D.

Ses imorrn då!

Hej,

jag hade så gärna velat vara med imorrn för det var toppenkul att cykla med er tjejer förra torsdagen. Men, jag har vridit till foten så den är svullen och ond. Tror det kommit av att jag sitter för hårt fast i spd:n..:-(.

Hoppas på att kunna fortsätta senare, beror på hur lång tid detta tar att få läkt.

Det låter spännande, både träningen och loppet. Jag kommer inte vara med och cykla nu på torsdag (ryggen är bättre men inte helt bra) men från och med nästa vecka tänkte jag vara igång igen och ger ni er ut i mörker efter det är jag hemskt gärna med.

/jenny

Nu på torsdag kör vi med pannlampa!
Ett ypperligt tillfälle att testa lite mörkercykling för er som aldrig har gjort detta! Ta med egen pannlampa!

Vi borde kunna cykla utan lampa första timman sen slår vi på ljuset!

Detta är sista torsdag innan höstuppehållet. Mer info om det blir träningar på lördagar kommer snart!

Glöm inte att anmäla er till NightMare Classic den 8/10!

/Merve

Jag håller på och lägga upp en mejllista över alla tjejer som varit med på tjejträningar. Tanken är att det ska vara enkelt att träna ihop med andra tjejer, oavsett nivå och disciplin!

Vill du vara med så skicka ett PM till mig!

//Martina

På tisdag blir det ett intro-pass till.
Först lite teknikträning, sen kör vi en runda i skogen!
Mer info på CK Masters hemsida.
Välkomna!
/Merve

Fel tråd kanske, men jag vill bara informera om att vi erbjuder ett intropass landsväg på onsdag 27/6. Mer info finns på www.ckmaster.com.
Välkomna!
/Merve

Hej!
På onsdag 12/6 kör vi en tur igen.
Samling kl 18 vid CK Masters klubbstuga i Skatås.
Vi cyklar ca 1,5-2 h, mest stig.
Mer info finns även på www.ckmaster.com
Välkomna!
/Merve

Senast ändrad:
Såg på hemsidan att man kan låna cykel om man inte har.. hur funkar det, vem ringer man osv? Kan tyvärr inte just denna onsdag, men vill sjukt gärna testa mtb någon gång! :)

Då kan du höra av dig till mig i CK Master, det är först till kvarn som gäller.
Hyr man cykel och är med fler gånger och tränar ser vi gärna att man blir medlem i klubben. Men man kan börja med ett provmedlemskap som är gratis i 2 månader.
/Merve

Pedalritter skrev:
-------------------------------------------------------
> Då kan du höra av dig till mig i CK Master, det
> är först till kvarn som gäller.
> Hyr man cykel och är med fler gånger och tränar
> ser vi gärna att man blir medlem i klubben. Men
> man kan börja med ett provmedlemskap som är
> gratis i 2 månader.
> /Merve

Åh kul! Postar du här om nya tillfällen?

På onsdag kör vi mtb igen. Förra veckan var vi 13 tjejer som härjade i skogen!
Samling kl 18 vid CK Masters klubbstugan.
Välkomna!

Kör ni ikväll igen? Inte semesteruppehåll redan väl?
Min fru blev biten på ränneslättsturen och hänger gärna på och testar ett pass med er framöver.

Klavikel skrev:
-------------------------------------------------------
> Vad många ni var i kväll, kul att intresset är
> så stort.

Ja, vi var 13 st, jätte roligt!

Hej!
På onsdag drar jag igång mtb-tjejträning igen!
Kalendern ser ut som följande:

7/8 tjejträning
14/8 tjejträning
21/8 MTB-serietävling i Cross-Country som arrangeras av CK Master
28/8 tjejträning
4/9 MTB-serietävling i Sprint som arrangeras av CK Master
11/9 tjejträning
18/9 tjejträning
(25/9 tjejträning, i slutet på september mörknar det vid sju så vi får se om vi ev kör en kortare runda)

De gångerna det är serietävling som ingår i Göteborgsserien är det ingen tjejträning men ni är välkomna att köra tävlingen.
Ifall ni ska köra behöver man en licens som man kan köpa på plats (200 kr), även anmälan kan göras på plats (gratis om man är medlem i klubben, övriga 50 kr).
Tävlingen körs på delar av vår mtb-bana i Skatås som vi har cyklat på vid några tillfällen. Om intresset finns kör jag gärna tävlingsbanan med er innan.
Det är väldigt roligt och mycket utvecklande att köra tävling!
Vill ni inte tävla för ni gärna styra upp en egen träningsgrupp och cykla på egen hand!

Jag vill även göra lite reklam för CK Masters Mountainbike Race den 7/9. Tävlingen ingår i Västgötacupen och även den körs i Skatås. Mer info finns här http://www.ckmaster.com/Pages.mvc/Arrangemang/MTBRace?mainMenu=30

Vi träffas som vanligt kl 18.00 utanför CK Masters klubbstuga i Skatås.
Vi cyklar ca 1,5-2 h, mest stig i Skatås terräng.

Ni som inte är medlemmar i klubben får gärna vara med och testa några gånger men sen ser vi gärna att ni blir medlemmar. Det finns även ett provmedlemskap som kan tecknas i två månader.

/Merve

Tillbaka
Topp