Hallå cyklist! Hur var dagens lunchrunda?

Nu när pendlingen för många handlar om att förflytta sig från köket till vardagsrummet eller liknande blir pendlingstråden nästan litet OT, och tyst. För en del inklusive mig själv blir en lunchrunda (och då definierar vi "lunch" ganska fritt som något som inträffar mellan det att man börjat arbeta tills dess att man nog funderar på att sluta för dagen) ett sätt att få luft och behålla sina sinnens fulla bruk.

Dagens lunchrunda företogs i frisk bris och startade i motvinden mot Huddinge mest för att det är skönt att kunna medvindssurfa när benen checkat ut. Rundade Myrstuguberget och surfade tillbaka till Nacka med litet nya vägval genom diverse miljonprogram för att få några nya kilometrar till wandrer.earth. 45 km på drygt 2 timmar säger en del om det sorgliga tillstånd benen befinner sig i, men också att det var rätt trögt i motvinden... Det blev nästan litet för långt för att vara lunchrunda, fick jobba litet sent istället.

gsb

Aktiv medlem
Jotack, drygt 60 min på trainern blev det. Och sen blodpudding till lunch.

slaktarn

Medlem
Jag gav mig ut i blåsten och sprang en runda i tröskeltempo. Klart nice att få komma ut. Kanske lite [OT] men det var ändå en lunchrunda :)

Idag blev det en runda genom litet söderförorter i solskenet, bara 3 mil. Passerade några bostadsområden och såg flera små barn som höll på att lära sig cykla, och såg några småttingar (typ på 14" cykel) som var ute och cyklade med föräldrarna. Vet inte varför, men jag blir lite varm i hjärtat när jag ser de här småttingarna trampa på för glatta livet.

Det var soligt, så det fick bli en liten runda på eftermiddagen idag också för att bryta av hemarbetet. Idag styrde framhjulet till Saltis och Älgö, bland SUV'ar och schyssta kåkar. Och backar. Det är bra kuperat där ute, även vägarna som såg hyfsat platta ut på kartan. Men himla fint, och lite solsken skadar aldrig även om det faktiskt var kyligare än jag trodde.

gsb

Aktiv medlem
I brist på pendlingsmöjlighet så här i Coronahemjobbartider så fick det bli en lunchtur. Ömsom sol, ömsom molnigt. Men blåsigt hela tiden:
1585140649365.png

Mediokern

Ny medlem
Vet inte om man får skriva i denna tråd om man varken cyklat på lunchen och om man är "mellan två jobb", dessutom företogs rundan på förhatlig hybrid i brist på bättre verktyg.
Oavsett blev det en runda kring Erstavik/Saltsjöbadens golfklubb idag på eftermiddagen. Fick ihop ca. 3 mil på blandade vägar. Aningen blåsigt men skönt i solen.
Cykeltur 1.JPG

Rast vid Erstaviksbadet

GoranS

Aktiv medlem
Solig tur på tre mil till Sundby Gård t.o.r. Lite mer trafik mellan Länna och Lissma än jag hoppats men alla uppförde sig.

Hälsingland

Aktiv medlem
8,3km 35min inte helt snöfritt men det var över förväntan i skogen. I helgen blir det några rejäla turer, äntligen!

GoranS

Aktiv medlem
Sköt lite på lunchrundan så att det blev en eftermiddagsrunda. När jag kom hem var vattnet ur funktion. Håller nu på att värma upp från utomhuskran hämtat svinkallt vatten för att kunna svabba av mig.

#dagensilandsproblem

gsb

Aktiv medlem
Solen lockade även mig, så det blev en runda på till största delen nysopad asfalt. Järfälla, Lapplands Väsby och Sollentuna låg spegelblanka.Bara i Kista som det låg kvar.
1585745854228.png

emilh

Aktiv medlem
Tackar som frågar! Den var finfin, varmare ute än jag förväntat mig och inte mulnande som utlovat.
4BB9FA47-AD5A-4854-8C43-3DBD53AA3F76.jpeg

Fjärdebrunn

Aktiv medlem
Blarrade runt Ingarö med en bryggstuds och ståfika med kamrat. Avslutade med Älgö och Saltis runt solo i lite tempo. Lunchen överlappade således mot middag.

mellan uppdrag kan man bete sig så

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer