Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Dagens pendling började med en omväg på 5 mil till jobbet igår, tyvärr visade det sig att den rundan jag kollat ut på kartan bestod av grusvägen 1 mil av sträckan vilket inte var optimalt på racern men gick ändå hyfsat, fick inte punka i allafall... Hem idag efter en natt på jobbet och tog en ny omväg på 5 mil utan grusväg! Däremot en fruktansvärd motvind vissa sträckor som tog bra på benen...
Regnade rejält utanför när jag satt och åt frukost och prognosen talade om kraftigt regnande under hela morgonen och förmiddagen.
Velade lite mellan vanliga jackan och tunn regnjacka, det blev den vanliga och ett par rainlegs ovanpå byxorna.
Men fy helvete vilken vind, fick kämpa i nedför Götaälvsbron.
Mina ben koktes under rainlegsen och den väl tillknäppta jackan och kepsen under hjälmen hjälpte inte.
Pinsamt sen årspremiär idag, skulle kunna skylla på att jag bara pendlar när man bekvämt kan göra det kortärm/byxat men det håller inte då jag bara varit lat.
Gick väldigt bra med tanke på att jag inte rastat en cykel i träningssamanhang sen september men får väl i första hand tacka dem 9 sekundmetrarna snett i ryggen för det.
Blev kränkt av en snubbe på raken efter Burlöv Center men de 10 sekundern jag försökte hänga på räckte för att det skulle börja spruta syra i låren så fick lägga ner det, pinsamt.
Mötte samma gubbe med grått skägg och hybrid med tempostyre som jag mött samtliga gånger jag pendlat (om jag inte var extremt tidig eller sen) de senaste 3 åren. Respekt för den diciplinen.
Poängen med rainlegs är väl att de är lätta att ta av och på om man blir typ... varm? :)
emilh skrev:
-------------------------------------------------------
> Genomkokt. Nu på muggen och försöker
> svettsanera.
>
> Regnade rejält utanför när jag satt och åt
> frukost och prognosen talade om kraftigt regnande
> under hela morgonen och förmiddagen.
> Velade lite mellan vanliga jackan och tunn
> regnjacka, det blev den vanliga och ett par
> rainlegs ovanpå byxorna.
> Men fy helvete vilken vind, fick kämpa i nedför
> Götaälvsbron.
> Mina ben koktes under rainlegsen och den väl
> tillknäppta jackan och kepsen under hjälmen
> hjälpte inte.
>
> Regnade gjorde det förstås inte.
johan44 skrev:
> Poängen med rainlegs är väl att de är lätta
> att ta av och på om man blir typ... varm? :)
>
När pendlarjävulen väl tagit tag så stannar man inte för något så trivialt som för varma lår ;)
Villcykla skrev:
> Här kan vi läsa en sågning av Motormännens
> undersökning ang. vårt rödljuscyklande:
> http://www.bicycling.se/blogs/kristerisaksson/moto
> rmannen-inte-imponerad.htm
Det finns ingen annan än Krister Isaksson som skriver så mycket bra om cykeltrafik, trafikplanering och cykelinfrastruktur. Hans blogg är alltid läsvärd.
Kraftigt motarbetad av vind och dränkt av regnet i morse. Men mitt i misären stannade en TAXI helt av sig själv och släppte över mig vid ett övergångsställe. Jag blev så förvånad att jag nästan glömde tacka.
Den utlovade medvinden hem uteblev såklart...
Ytterligare några bitar sopade på väg mot Täby (inte i Danderyd såklart). Stör mig dock på de enorma grushögarna som sopbilen lämnar efter sig när de lägger av, typ bakom busshållplatser och innan/efter övergångsställen.
Blåsigt men ok, börjar bli svårt att klä sig rätt.....kör fortfarande med vinterskor och flossade brallor, törs man fimpa dem och bara ha 1 lager....
+7 och vind kan paja knän men nu är man helt kokt när man kommer till jobbet. Marigt.
Kändes som att cykla i Sahara när sandstormarna blästrade ansiktet på Skurubron. Fostrande.
Men få cyklister idag. Ingen sportslig krämkningaobjekt, bara tanter på Svalancyklar som stretade i motvinden. Hoppas på nytt pers hem om vinden håller i sig. Då jävlar ska det tryckas på.
Fick nästan ångest över att jag inte kom ikapp en hybridgubbe. Efter att legat i som en iller utmed Ulvsundaleden så fick jag till sist kontakt på Bällstavägen och ser då att det är en elcykel.
Shortsväder, nysopat och nästan inga cyklister. Kunde inte komma på åt vilket håll det blåser, flaggorna visar medvind men sandstormarna visar motvind.
zodah skrev:
> Fick nästan ångest över att jag inte kom ikapp
> en hybridgubbe. Efter att legat i som en iller
> utmed Ulvsundaleden så fick jag till sist kontakt
> på Bällstavägen och ser då att det är en
> elcykel.
Visst är det härligt att jaga elcyklister!!
Saker man borde ha på cykeln:
1. EMP-kanon
2. Byta topröret till lastbilshorn med kompressor i flaskhållaren.