Finpendling idag. Testade idiotsystemet på färjan, blev upprörd. Cyklade av och kom till Botkyrka och korsningen till Eriksberg. Äldre dam i bil från höger, väntar tills jag kommit över korsningen, jag vinkar och hon ser glad ut, jag är inte upprörd. Vinkar och hejar på alla cyklister och har ganska bra utdelning på det, inte upprörd. Jobbar, inte upprörd. Cyklar hem, cyklar ikapp en dam som cyklar mitt i cykelbanan, jag frågar om det är ok om jag kör om till vänster, hon ber om ursäkt för dagdrömmeri mm, jag säger att det är ok och att min kommentar var en ren försiktighetsåtgärd, ingen upprörd. Vinkar och hejar alla verkar glada. Kommer till Hallunda, familj med fem barn på varsin cykel på cykelbanan. Jag tänker problem, äldste grabben tänker nog "jag samlar ihop mina syskon på en sida" för han gör det. Jag tackar och hejar. Han frågar om jag tävlar. Ingen upprörd, minst en klart road :-).
Utförsbacke mot färjan, liten lastbil blinkar vänster för att korsa min färdväg. Klart fall av döda vinkeln. Han svänger bara lite, väntar sen, och vinkar. Jag förvånad, vinkar tillbaka, inte upprörd. Ett helvete att hinna få ut en biljett innan färjan går, jag jätteupprörd. Vackert väder på turen, jag inte längre upprörd. Bilen vid färjan, hänger upp cykeln, bilen pajar på grusvägen innan jag är hemma och går inte att starta. Orkar inte bry mig, inte upprörd. Alla moment med bil och båt var kass, cykel var världsklass.