Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 7

Hämtade hem cykeln som blev stående på stationen igår. Det var tur att jag tog långa vägen hem igår, för det var punka. Ibland har man tur!

Varmt och skönt! Det är glest på cykelbanorna nu, men det har kommit ut en massa människor på fältet mellan Rinkeby och Tensta, så man får ta det lugnt där på eftermiddagarna.

fhloston skrev:
-------------------------------------------------------
> Varmt och skönt! Det är glest på cykelbanorna
> nu, men det har kommit ut en massa människor på
> fältet mellan Rinkeby och Tensta, så man får ta
> det lugnt där på eftermiddagarna.

+1, tycker att det är lite trevligt att cykla igenom där vanligtvis ser man bara folk sitta i bilar men här ser man faktiskt folket nyttja grönområdet.

Tillbaka i sadeln efter gårdagens pina med kommunala färdmedel... En fantastisk morgon, varmt soligt och vindstilla och första morgonen med "kortkort" i år:-) Underbart!

Senast ändrad:
izar skrev:
> fhloston skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Varmt och skönt! Det är glest på
> cykelbanorna
> > nu, men det har kommit ut en massa människor
> på
> > fältet mellan Rinkeby och Tensta, så man får
> ta
> > det lugnt där på eftermiddagarna.
>
> +1, tycker att det är lite trevligt att cykla
> igenom där vanligtvis ser man bara folk sitta i
> bilar men här ser man faktiskt folket nyttja
> grönområdet.

Ja, och det var ett flertal (mycket) unga cyklister så man får cykla lite slalom. Alltid glädjande med påfyllning nerifrån :-)

Skön och varm pendling idag , lite annan väg för att göra sällskap med håland tack för sällskap.
Ang polisen så körde dom med MC på cykelbanan på Skanstullsbron i tisdags kan ju bara hoppas att dom stoppade laxarna.

Senast ändrad:
Skönt, ingen motvind, mer eller mindre grönt ljus hela vägen, snälla bilister, två dagar till semestern :)

Efter 8mil igår totalt och ordentlig kramp i högervaden så blev det lugn pendling, kommer bli lugnt pendling hem, järnvägsöverfarten stängd vid Solna, bara omskyltat för gående.

Första pendlingen efter kortare semesteruppehåll. Även första pendlingen från sommarboendet och därmed Nacka-cyklist i en dryg månad! Trevligt väder att inleda med, men lär bli svettigt i em.

Färdvägen är väl ungefär som förra sommaren med skillnaden att cb längs med kanalgatan nu är helt färdigbyggd. Brett och fint och i mitt tycke en försämring. Nu blir man liksom tvingad till att använda den och sedan stanna vid en bevakad cykelpassage istället för att bara svänga vänster från bilvägen. Vägen var ju dessutom tillräckligt bred innan för blandtrafik så varför den byggts begriper jag inte alls. När jag ska hem kommer jag nog cykla på rätt sida vägen som vanligt :)

De hänsynslösa nacka-cyklisterna som nämnts tidigare i tråden såg jag dock inte till.

OJojoj.

Knåpade ihop 61 km innan jobbet. Ställde klockan på 05:30 och drog ut mot Tyresö/Brevik. Riktigt nice där ute vid den här årstiden. Det var en del trafik, speciellt runt 7-snåret men alla var lugna och vänliga. Tog inte Kråkvägen idag men det är ju rätt kuperat så jag är lite mosig nu faktiskt. Måste vara värmen :-)

Blä, orkade inte gå upp imorse efter att ha panikfixat till 02 och tog beslutet att ta tvärbana/buss, borde bara cyklat korta vägen istället :(

Det blev ingen cykling!!

Cykeln stulen, blå Nishiki Pro SLD och även sonens rödorangea Scott Aspect 940.

Har lagt in en annan tråd om det - Stulna cyklar Sollentuna/Häggvik(http://happymtb.org/forum/read.php/1/2727869) - med mer detaljer.

Jävligt surt! Att inte folk kan skilja på ditt och mitt - hade även bilinbrott i vintras under ett kort matstopp på väg till fjällen så jag är rätt frustrerad och arg!

Har såklart polisanmält men har inte pratat med försäkringsbolaget än. Har rätt liten förhoppning om att det ska leda till något.

Ni får gärna hålla ögonen öppna i Sollentuna, ni som cyklar där, om ni ser något. 0768-533442.

Bor ni området så kan det vara bra att veta att det troligen finns någon som åker runt och plockar cyklar som inte är fastlåsta :(

Varmt och skönt, men jag tog fel cykel. :-(
Det blev pendlaren istället för stigraketen och även om det låter bättre på pappret så var verkligheten en annan. Det skiljer jättemycket på 26" och 29" i rull och fart, och då har jag ändå ganska mönstrade däck på stigraketen.

Blev tutad på i en korsning. Jag skulle vänster in på Sandfjärdsgatan och bilen jag möter i korsningen saktar in och vinkar åt mig. Det tog jag som ett tecken på att jag skulle få köra före så jag dyker ut framför saaben i fråga och sätter fart. Då blir jag tutad på. Skumt.
Sen blev jag ikappkörd, jag går ut till höger och lämnar plats. Sabben kör om och vinkar ännu mera. Va f-n vill människan hinner jag tänka innan jag känner igen reg-skylten och ser ett välkänt hårsvall. Det var visst chefen som var ute och körde. Då var det ju OK att tuta.
Sen hinner hon ikapp en rullskideåkare (ja, alla tänkbara sätt att ta sig till jobbet förekommer på södersidan av stan) och får sakta in och då passar på att köra om både saab och rullskidor.
Viva la cykel!

Kort-kort premiär på morgonen. Dessutom tog jag finracern. Slogs en en gång av hur jävla skönt det är att köra kolfiber. Den svara fantastiskt fint på minsta lilla tryck på pedalen. Tog det dock lugnt. Möra ben sen i torsdags och har jobbat för mycket/ sovit för lite denna veckan. Men nu är det bara timmar kvar innnan semestern.

skrotfot skrev:
> Oväntat glest med cyklon i morse. Men kortärmat
> var lagom till jobbet.
> Hem blir det nog topless.

Va! Det får man väl inte?

2 juli

Bilagor

• 2juli1.jpg
    2juli1.jpg
    66.4 KB · Besök: 66
  • 2juli2.jpg
    2juli2.jpg
    77.6 KB · Besök: 53
  • 2juli3.jpg
    2juli3.jpg
    75.9 KB · Besök: 67
  • 2juli4.jpg
    2juli4.jpg
    80.6 KB · Besök: 63
Efter gårdagens OTB på hemvägen blev det vc och röntgen istället för cykel till jobbet i morse. Satans ont i handleden. Ingen skelettskada vad de kunde se men får räkna med svullnad och ont ett tag framöver.

/M

Varmt, lugnt o skönt imorse med få cyklister ute. Humöret fick sig en törn dock väl på jobbet där jag insåg att handduk inte fanns i mitt skåp så det blev till att rota i lådan för kvarglömda effekter. Rätt äckligt även om jag såg till att använda så lite yta som möjligt på den lånade handduken...

Rico skrev:
> Varmt, lugnt o skönt imorse med få cyklister
> ute. Humöret fick sig en törn dock väl på
> jobbet där jag insåg att handduk inte fanns i
> mitt skåp så det blev till att rota i lådan
> för kvarglömda effekter. Rätt äckligt även om
> jag såg till att använda så lite yta som
> möjligt på den lånade handduken...

Mums.... Hade nog föredragit svetten.

Har aldrig haft tröttare ben än idag så det fick bli en längre men lugn runda i morse och detsamma gäller på hemvägen. Det beror troligtvis på att jag kört dubbla sträckan varje morgon hela veckan samt har lagt om kosten till LCHF för att toppa formen inför det kommande bröllopet senare i sommar :)

Blev omkörd av en eldriven MTB med ett batteri som var dubbla sizen av det vanliga standard man ser på typ Ecoride. Den satt längst med ramen på längden, har aldrig sett något liknande och den gick ju så inåt helvete trots att cyklistens kadens var typ 25.

Snart semester!!!

Arsozath skrev:
> skrotfot skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Oväntat glest med cyklon i morse. Men
> kortärmat
> > var lagom till jobbet.
> > Hem blir det nog topless.
>
> Va! Det får man väl inte?

Vadå - innebär det att jag plötsligt blir en passiv-aggressiv, nästan-lycra cykelkrigare?

Motvind som faktiskt var helt ok med tanke på värmen. Antalet cyklister har decimerats i takt med värmen verkar det som.

Men hej vad varmt det var. Fick ställa mig under trädgårdsslangen när jag kom hem. Ska försöka minnas den här känslan i november haha.

Fy tusan jävlar vad varmt det var hem, var heeeelt färdig när jag landa hemma, på 15 jävla km. Urk, kan det bli kallt igen tack!

Underbart med 22 grader in i morse. Strax dags att ge sig hemåt. Gäller bara att komma iväg snart s.a. temperaturen inte hinner sjunka så att man missar den behagliga värmen när den äntligen är här.

Att folk aldrig kan vara nöjda med vädret?

Njöt av en underbart varm tur hem från jobbet vid halv sex. Helt fantastiskt att endast känna varma vindar mot bara ben o armar. Svetten dröp men det stör mig inte alls. Hoppas innerligt det här vädret håller i sig (vilket det såklart inte ska göra).

Laddar nu inför lite peleton imorgon.

Blev en liten omväg på 91 km och två glassstopp på vägen hem. Härligt med lite värme. Typ alla bilister körde om med god marginal.

Nu lite vin på balkongen.

Näst snabbaste pendlartiden igår morse till jobbet med snitt på 26,7kmh på cykelvägarna mellan kälvesta-Sundbyberg. Kränkte massor som inte fattade att det var tävling. Känns toppen.

Körde ikapp och om en moppe på väg uppför Tranebergsbron på morgonen + i vanlig ordning en drös cyklister som inte verkar ha någon spänst i benen.

Tycker nog att det är mer cyklister än vanligt, många verkar ha otroligt gott om tid dessutom. Zombiecyklist = uppträder ofta i par i stadsmiljö, en av vardera kön varma sommardagar, gärna på lånecykel och utan hjälm, rör sig mycket sakta men kan ibland göra oväntade rörelser, har ofta blicken på allt annat än vägen. Mycket stora hörlurar är vanligt förekommande. Söker sig ofta till vattenhål under eftermiddagar och kvällar.

Tänka sig, jag slapp idag reprimerander från stilpoliser! Ingen försökte heller sticka pumpen i framhjulet! (men någon såg ut att vända bort blicken)

Hur som hellst så fick jag igår bästa draftingen ever på en cykelbana! Kudos till chaffisen i den vita fullstora lastbilen om du läser här.

Bilagor

• 20150703_073331.jpg
    20150703_073331.jpg
    148.7 KB · Besök: 54
Fantastik morgon, klarblå himmel och så gott som vindstilla. Första gången någonsin jag körde med kortbyxor och tröja utan väst eller tröja under på morgonen.

Lär bli svettigt på hemvägen då YR har 32 grader på eftermiddagen. Lyckades dessutom glömma vattenflaskorna hemma så det blir tungt med den planerade backträningen på hemvägen :-(. Får nog hitta på någon plan b.

Med tunga ben for jag till jobbet, medvind och sol gjorde inte saken sämre. Värmen verkar ha lockat ut racercyklisterna.

Tillbaka
Topp