ceel sa:
dabac sa:
Blev lite commuting interruptus på vägen hem - punka.
Blev först lite orolig. Jag har SMW, och de har ju lite svajigt rykte avseende livslängd. Men ganska snabbt efter jag fått ur slangen hittade jag ett prydligt stickhål. Då gällde det att ta reda på vad som orsakat hålet. Det blev rätt enkelt:
Får man säga D-Ö-D-S-G-R-U-S, eller måste man köra omkull först?
Annars var världen rätt snäll. Punkan skedde inom räckhåll från en hjälpsam lyktstolpe, och ett räcke att hänga cykeln på.
En sådan tryckte sig igenom ett GP4KsII för mig i höstas. Syntes i princip inte från utsidan, men när jag kände med fingrarna på insidan av däcket så höll jag på att bli av med en fingertopp. =)
Så höll det på att bli här också.
En "fördel" för mig som är väldigt duktig på att bli kall om fingrarna(och tårna) är att det varken blöder eller gör ont förrän händerna är varma igen. Och tills dess hade jag hunnit hem...
I morgon siktar jag på en finfika, och sen antingen idiot- eller hjältestatus bland arbetskamraterna.
Eller kanske bägge.
Idrottsföreningen på jobbet har ordnat prova-på Wattspinning på SATS.
Och jag tänker vara med.
Men det är ju tisdag.
Och tisdagar är ju finfikadagar.
Och för att fika så måste man ju cykla in.
Och cyklar jag in så cyklar jag hem.
Fast via spinningen då.
Hade jag haft shimanoklossar på vinterskorna hade det varit rätt frestande att kliva in i spinningsalen i hela pendlarkittet, köra ett pass och sen gå ut för att cykla hem.
Bara för att visa hur det ska gå till liksom.
Men jag hade nog fallit ihop av värmeslag under passet.
Eller blivit utkastad pga ymnigt svettande.
Eller frusit mig fördärvad på vägen hem.
Så det får nog bli ett ombyte i cykelväskan istället.