Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 8

Jocke1970

Medlem
salle sa:
Nä, men man borde väl beställa en sån här från mannen, myten, peruanen. Så kanske man klarar sig i Stockholms pendlarterräng framöver. Känns som om fyrhjulig fatbike är det nya svarta. Kom ihåg var ni läste det först.
Ouch! Den geometrin :-O

//Jocke

Karikari

Aktiv medlem
Kedjan bröts ca 1km från mitt hem och lyckligt nog kom en skäggig cyklande Britt som heter David och hjälpte mig. Tyvärr så fick vi inte rätt på kedjan men stort tack till David i Lund/Dalby trakterna.

@David PM if your reading this.

Sambal Oelek

Aktiv medlem
nu var det minusgrader igen, bakbromsen frös. Fick lossa på vajern från oket för att kunna cykla vidare, hoppas det tinar upp senare idag :)

IngvarW

Aktiv medlem
Lite kyligt i motvinden. Förvånansvärt många cykelpendlare trots det, imponerande. Kanske SL-korten tagit slut?

Skåne har bjudit på ostliga/sydostliga vindar denna veckan så nu går det fort till jobb och långsamt hem.

Grabben, 2,5 år, höll med när personalen på dagis frågade om jag var galen när jag kom i korta cykelbyxor, men jag förklarade bara att nu är det ju sommartid (och april månad), så nu är det kort som gäller. Att termometern dessutom visade 6 grader i morse gjorde det hela en no-brainer vid val av benlängd. Snart dags att börja lätta på klädseln på överkroppen också.

tmalm

Aktiv medlem
Första cykelpendlingen till nya jobbet, positivt överraskad vid större grävarbete på cykelbanan där en (av tre) bilfiler rekvirerats till cykelbana. Känns bra att bli tagen på allvar.

/T

tmalm

Aktiv medlem
Men den andra tråden då, var är den?

/T

Edit, ser att den är bumpad.

Senast ändrad:

Zefix

Ny medlem
Jag har också en sån där stig som alternativ till cykelmotorvägen! Borde ta den oftare!

Senast ändrad:

Misärpendlaren

Aktiv medlem
Just pendlar-CX lämpar sig iofs utmärkt för singelifiering ;)
I stockholm? Gärna fixed också. Glömmer aldrig budkillen på fixie som skulle 90g vänster in på tvärgata från humlegårdsgatan, med mig i ryggen. Han fick ju ner farten efter att sladdat sig i två filer. Men en tvärgata längre ner. :-) :-)

Sambal Oelek

Aktiv medlem
Tog lite sovmorgon idag, en timme. Då var det ju ljust när man cyklade!! Helt sjukt, det var bra länge sedan jag cyklade till jobbet annat än i kolmörker :) om en månad är det säkert ännu bättre, går fort nu.

IMG_20200207_070439.png

Wr3ck

Medlem
Fick tvärnita vid en cykelöverfart idag. Tyckte jag hade ögonkontakt med bilföraren i god tid men han sket fullständigt i mig. Hade rätt bra fart så körde på en ganska hög växel. Så när jag väl skulle iväg igen så fick jag ta i ordentligt, och då sa det bara pang! Kedjan gick tvärav och hade jag inte kört med spd skorna hade jag gjort en frivolt över styret. Lyckligtvis tog jag vägen genom stan idag och detta skedde typ 100m från cykelaffären. De la på en ny kedja och jag slapp gå se sista 6 kilometerna hem!

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer