Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9

Bornlikethis

Aktiv medlem
Gårdagens pendling skedde med tåg eftersom någon hade stulit cykeln ur källarförrådet. Beklagade mig på möte efter lunchen och lagom till eftermiddagsfikat hade jag redan blivit lovad en ny cykel av en kollega som har "alldeles för många cyklar som står och skräpar".
Hur många gånger har den stulits nu då? Hoppas den hittar hem som den gjorde sist. Håller tummarna och ögonen öppna

Fänkålsulven

Aktiv medlem
Morgonens klara höstväder ersattes av grådaskigt duggregn på hemvägen. Som tur var hade vinden bytt riktning till en rätt saftig medvind i samband med väderomslaget.

Inspirerad av tråden funderar jag på om jag skulle stretcha lite. Men nä, det händer nog inte det här decenniet heller… 😀

federico

Aktiv medlem
20okt.jpg

20 Oktober

zodah

Aktiv medlem
Varmt igen. Man får vara nöjd med det.
Om nya skivor och nya belägg börjar skrika efter några dagar, har man då ett läckande bromsok? Frågar åt en kompis.

kvitterk

Medlem
Hade nästan slutat regna när jag lämnade hemmet, så blev bara lite blöt om fötterna. Varmt och behagligt idag. Fick en annan snabbpendlare bakom mig innan Årstafältet, men släppte honom innan Gullmarsplan. Hade tänkt ropa "Team Crescent!" men tänkte inte på det då. Han körde också Crescent :)

För att svara på stretchingfrågan så ja, jag har börjat köra en liten stretch på morgonen (lår, vader och säte) och en mer ordentligt när jag kommit hem på kvällen. Blir helt vansinnigt stel och orörlig annars.

dogday

Aktiv medlem
Jag slarvar som bara den med det. Har dock fått svårt ont i ryggslutet då och då som jag tror beror på att lår- och rumpmusklerna blir lite för korta
Haft samma problem ett längre tag. Försökte stretcha och gick runt till sjukgymnaster och naprapater ett halvår innan jag började träna passiviserade ryggmuskler. Läste en hel del om varför detta behövs, men om du vill testa så räcker det med att göra så här:

Ligg på rygg. Sätt ett stretchband under utsträckt bens fot och ovanför tränande bens vrist. Dra knäet uppåt. Jag kör 30+ reps som från början var väldigt jobbigt.

Hjälpte efter 3 dagar. Håller fortfarande ländryggen lugn så länge jag kommer ihåg att göra det.

Givetvis stor möjlighet att du har annat problem, men kan vara värt att testa.

staine

Aktiv medlem
Varmt igen. Man får vara nöjd med det.
Om nya skivor och nya belägg börjar skrika efter några dagar, har man då ett läckande bromsok? Frågar åt en kompis.
Vet ej, din kompis får stå med skägget i brevlådan
Om du nu skaffat skägg ;p
Men varför inte byta tillbaks till riktiga cantilever *duckar*
(Äsch tramsar bara då pendlingen var så jämrans kort och intetsägande)

simson

Aktiv medlem
Ok, kan det sluta regna nu, tack?
Det gjorde det inte , och som vanligt blir man fascinerad av folk på vägen hem som tydligen inte ens kollat lite på väderprognosen🤪..
Såg en stackare som blev ordentligt nedsprutad av en bil vid Skanstull, tveksamt om ens ordentliga kläder hade hjälpt….
Bra test inför vinterslasket dock , konstaterade att jag måste förlänga och bredda min kompislapp litegrann för när jag passerade de djupaste pölarna idag så fick jag lite för mycket bogsvall på fötterna ,
bak funkar det bra.
Mange

ekcykell

Medlem
Snö, motvind oplogad cykelbana, sen regnade det senaste 15 min.
Ta mig fan allt det värsta på en och samma gång.
5km cykling in till stan kändes som en evighet och tänker inte göra om det igen om vädret skulle va samma närmsta tiden. Blir så förbannad.

nisseson

Aktiv medlem
Det gjorde det inte , och som vanligt blir man fascinerad av folk på vägen hem som tydligen inte ens kollat lite på väderprognosen🤪..
Såg en stackare som blev ordentligt nedsprutad av en bil vid Skanstull, tveksamt om ens ordentliga kläder hade hjälpt….
Bra test inför vinterslasket dock , konstaterade att jag måste förlänga och bredda min kompislapp litegrann för när jag passerade de djupaste pölarna idag så fick jag lite för mycket bogsvall på fötterna ,
bak funkar det bra.
Mange
Fick inte ihop det, tills jag insåg att du menar egolapp. (Eller hur? Annars måste det varit biblisk översvämning tänker jag.)

Egolapp fram, kompislapp bak.

MrSthlm

Aktiv medlem
St Erikslagunen var rätt passande. Det var inte så att kändes som att det regnade så mycket, det var bara sjuka mängder vatten överallt.Visa bilaga 519510

Ja, dagens vattenpölar var sannolikt de största sedan jag började pendla i oktober förra året. ;-)

Tex en enorm pöl på Borgargatan vid Hornstull (nära korsningen Hornbruksgatan) men också rätt hyfsat tex vid rondellen nära Ängbyplan. Åkte från jobbet rätt sent, det gjorde nog inte saken bättre.

Senast ändrad:

sailor

Aktiv medlem
Som flera skriver så var hemvägen igår blöt, på Islinge Hamnväg, Lidingö direkt efter bron, hela foten doppades i vatten när jag trampade. Tur att det var mörkt så jag slapp se hur mycket vatten det var. Med bra kläder så frös jag inte trots att jag var blöt.

Ilritorno

Aktiv medlem
Kallt och friskt. Kändes väldigt skönt cykla in till kontoret idag efter två dagar blandat hemmajobb och långa SÖS-besök med sonen. Men frös om händerna igen. Testade mina nya innervantar i kombination med mina tunnare långa cykelhandskar. Det var inte tillräckligt dock. Men var lite kallare ute än jag trodde.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer