Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9
Vad är problemet?Har sett några cyklister som kör ganska fina singlespeeds med bullhornsstyre med full lycramundering. Vad är grejen?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Vad är problemet?Har sett några cyklister som kör ganska fina singlespeeds med bullhornsstyre med full lycramundering. Vad är grejen?
Spekulerar lite då jag kör med en massa växlar och tjafs men det är väl ren min-maxning.Har sett några cyklister som kör ganska fina singlespeeds med bullhornsstyre med full lycramundering. Vad är grejen?
Men jag är säker på att det ser bra ut i kommunens statistik v.g. åtgärder för att främja cyklandet. Det är det viktigaste. ?Testar nya GC som dom hållt på med ett par år bred och fin likt autobahn.
Tyvärr så är det en av dom sämsta banorna jag cyklat på. Problemet? Efter beläggningen lades i maj så klev hjulgrävarna upp på den per omgående och gnuggat sig fram och tillbaka längs hela sträckan. Så det är hjulspår i asfalten och man lär få vibrationskador om man ska pendla den banan.
Suck
Nog för att jag har blivit medelålders men inte jag är inte gubben än ?, i alla fall om du frågar mig men frågar du mina barn blir förmodligen svaret något annat...Jag var faktuskt inte ironisk. Har själv fått in en förmanings-insändare där för några år sen (underteckant staine, elitpendlare). Men sen fick jag några refuserade (för många stavfel?) och sen gav jag upp.
Men försök gärna! :)
Var är GCn? Felanmäl.Testar nya GC som dom hållt på med ett par år bred och fin likt autobahn.
Tyvärr så är det en av dom sämsta banorna jag cyklat på. Problemet? Efter beläggningen lades i maj så klev hjulgrävarna upp på den per omgående och gnuggat sig fram och tillbaka längs hela sträckan. Så det är hjulspår i asfalten och man lär få vibrationskador om man ska pendla den banan.
Suck
Tröttsamt med alla dåliga ombyggnationer. Kan tycka att det är otroligt slappt av kommunen att inte slutbesiktiga sina upphandlade tjänster. Entreprenören är såklart medveten om att beställaren inte bryr sig och hafsar ihop nåt med minimal insats och det är upp till medborgarna att felanmäla.Var är GCn? Felanmäl.
Ord på denTröttsamt med alla dåliga ombyggnationer. Kan tycka att det är otroligt slappt av kommunen att inte slutbesiktiga sina upphandlade tjänster. Entreprenören är såklart medveten om att beställaren inte bryr sig och hafsar ihop nåt med minimal insats och det är upp till medborgarna att felanmäla.
Vi blir ofrivilligt besiktningsmän för en beställare och leverantör som inte bryr sig.
+1Tröttsamt med alla dåliga ombyggnationer. Kan tycka att det är otroligt slappt av kommunen att inte slutbesiktiga sina upphandlade tjänster. Entreprenören är såklart medveten om att beställaren inte bryr sig och hafsar ihop nåt med minimal insats och det är upp till medborgarna att felanmäla.
Vi blir ofrivilligt besiktningsmän för en beställare och leverantör som inte bryr sig.
Påminner mig om ett svar jag fick häromåret om att snöhögen mitt i cykelbanan nu var borttagen. Svaret kom mitt i sommaren 3-4 månader efter felanmälan gjordes... Håller i övrigt också med om att vi blivit ofrivilliga besiktningsmän.+1
Jag gjorde en felanmälan på en sträcka av CB på St Eriksgatan efter nyläggning. Den var (är) så ojämn att det knappt går att cykla fortare än styrfart. Stockholm Stad skulle kontakta entreprenören var svaret. Detta var säkert 3 år sedan.
Jag har prövat, men shorts på händerna fungerar dåligt ?körde shorts i tokholm, inga termiska problem med det. däremot lite kallt om fingrarna:)
Har skickat ett Mail till Trafikverket som har hand om den tills den lämnar över till kommun i Oktober. Så det är väl inte slutbesiktat än men får se om dom bryr sig överhuvudtaget är sådär fina spår efter mönsterna som inte syns vid första anblick men oj så störande att cykla.Var är GCn? Felanmäl.
Funkat bra för mig upplever jag.Dessa är produkterna i fråga:
![]()
Skoöverdrag | Köp skoöverdrag för alla dina cykelturer!
Håll fötterna varma och torra under cykelturen. Skoöverdrag till racer, MTB och vardagsskor. Snabb leverans | 365 dagars öppet köpbikable.se
![]()
GripGrab CyclinGaitor, Hi-Vis
GripGrab CyclinGaitor. CyclinGaitor är plagget som ska hålla dina skor och skoöverdrag torra. De rullas upp på benen före du tar på dig dina skor ochbikable.se
Och ett stort KRYA!Funkat bra för mig upplever jag.
Brukar inte skriva här men kraschade rejält när en hund sprang ut i banan för framförvarande cyklist som bromsade och vek ut i min körbana. Gick lite väl fort
cykelhjälmen räddade mig från en allvarlig olycka och MIPS är skitbra då jag valde att möta asfalten med huvudet. Slog troligen ihop med den andra cyklisten då hjälmen har ett fult jack dessutom. Det blev en tur med ambulans till sjukan som konstaterade att jag var hel så när som på en massa skrpsår och gav mig beröm för att jag har förståndet att ha hjälm.
När jag väl fick tillbaka cykeln efter service så har jg gått och blivit sjuk så det blir ingen pendling den här veckan och jag mår fysiskt illa när jag tittar ut och ser hur fin väder det är att cykla i.
Var det en riktig MC eller södertrimmade Fatbikes som kör 50 utan att det trampas, för det är det jag ser varje dag i Stockholm, enormt många som fifflar med elcyklar där de kör 40-50 utan att ens trampa.Lite oväntat att möta en mc i 50+ på g/c-banan...
Det finns väl redan lagar och straff mot det? Jag vill minnas att jag läst om folk som blivit fällda för olovlig körning med lätt mc då de kört trimmade elcyklar.Var det en riktig MC eller södertrimmade Fatbikes som kör 50 utan att det trampas, för det är det jag ser varje dag i Stockholm, enormt många som fifflar med elcyklar där de kör 40-50 utan att ens trampa.
Tycker man borde inför straff för sådant, det börjar bli löjligt.
Bike-loving Dutch grapple with illegal electric ‘fatbike’ craze gripping the Netherlands
Tiden är ur led. Håller med det börjar bli löjligt. Jag har bestämt mig för att inte stressa när jag cyklar. Speciellt på morgnarna. Hamnar man bakom en grupp rostiga cyklar med opumpade hjul så får det väl vara så. Och jag försöker att stanna för alla gående och visa hänsyn rent generellt - en fantastisk människa helt enkelt. Men många elcyklister beter sig som elsparkshulliganerna dvs de framför fordonet som om de har samma regler som en som promenerar. Varje dag är det jävligt farliga omkörningar i helt fel lägen där det är skymd sikt. Är väldigt förvånad över att man inte ser fler olyckor - obegripligt faktiskt.Var det en riktig MC eller södertrimmade Fatbikes som kör 50 utan att det trampas, för det är det jag ser varje dag i Stockholm, enormt många som fifflar med elcyklar där de kör 40-50 utan att ens trampa.
Tycker man borde inför straff för sådant, det börjar bli löjligt.
Bike-loving Dutch grapple with illegal electric ‘fatbike’ craze gripping the Netherlands