Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9

[Efterlysning] Tapppade visst ena handsken när jag tog långa vägen till kontoret i tisdags. Sjukt balla, dödskallar och rosa, en memils våta dröm. Antagligen tappad mellan färjan vid Ekerö och Brommaplan. Hittelön och evig tacksamhet utdelas.
För er som oroat er så har handsken numera hittat hem. Hittades blöt, ledsen och skitig irrandes runt i de västra förorterna. Nu hemma igen, badad och torkad. Alla glada.

För övrigt pendlade jag in lite senare idag, tomma cykelbanor, sol och medvind!

Dum och dummare! Sabbade både däcken och ett gäng nyss så glada asfaltläggares humör pga extrem klantighet :(
(man bör väl köpa nya om dom smält lite på ytan eller?)

Helt okej medvind till jobbet. Kände mig som en riktigt cyklist då jag flög förbi pensionär efter pensionär. En tärna har numera ett intresse av att försvara sitt bo vid cykelvägen. Den följde mig på nära håll och jag hörde dess protester genom lurarna. En av lurarna hade jag tidigare tappat, då en insekt trasslade i sig i en rem till hjälmen (!) och jag fick halvt panik och viftade bort allt löst i området. Jag körde lyckligtvis inte över luren och den kunde återbördas till sin rätta plats.

På hemvägen var det stiltje och tärnan hälsade mig på samma vis som tidigare. Närgånget och ljudligt.

Pendlingen var sådär. Min MBK började krångla igår, började växla ner till minsta drevet bak. Bytte växelvajer igår pga den jag hade var så fransig och trodde det hade löst problemet men det hade det inte så det blev tungtrampat imorse också :p

Ingen motvind eller medvind för mig, bara en svag sidvind. Lätt att hantera av Södermalms byggnaderna. Lycklig med trafikljus också.

På hemvägen var det långt ifrån tomt på vägarna. Massor av flanörer och joggare vid sjöängarna i Sumpan och dessutom en del tungavstängningar i cykelbana, massa golfare i Ulriksdal och slutligen en hel klunga med 20-30 ystra cyklister på väg till eller från landsvägsbete vid OKQ8 i Helenelund.

Trevlig Helg!

Tjockt med cyklister idag och än värre blev det vid slussen när en mc på något sätt oxå hamnat på cykelbanan upp mot Hornsgatan, hen gjorde dessutom en rundpall å vände ner mot skeppsbron igen , förutom det så var det fint !

Tidig morgon lika med lite folk på cykelbanorna. Att pendla med MTB istället för gravel är långasamare men börjar hitta små guldkorn på vägen till jobbet. Man kan ta små avstickare och leka lite på vägen istället för att bara pendla. Saknar fortfarande min gravel men MTBn är ett hyfsat alt ändå.

Solsken och lite vind, kämpa gott folk snart är sommaren här!

På vägen hem såg det ut såhär

Då är jag glad att få cykla bredvid istället!

Bilagor

• IMG_4633.webp
    IMG_4633.webp
    710.1 KB · Besök: 93
Blev kränkt uppför Västerbron vilket var liite förnedrande 😪 men är ju en dålig sprättare, det är bra tryck hela vägen som är mitt personliga mål de ganska få ggr jag tar i under pendling.

Vad f-n pysslar folk med, de smyger omkring i gåfart, stannar för att ta selfies samt meningslösa foton från broarna med ett moln som highlight, pratar in en pod och sedan sprätter som galningar vissa enskilda segment pga mindervärdeskomplex? Har folk inget liv? Fusk!

F-n (jag kanske borde prova träna lite ben under vintern...)

Blev kränkt uppför Västerbron vilket var liite förnedrande 😪 men är ju en dålig sprättare, det är bra tryck hela vägen som är mitt personliga mål de ganska få ggr jag tar i under pendling.

Vad f-n pysslar folk med, de smyger omkring i gåfart, stannar för att ta selfies samt meningslösa foton från broarna med ett moln som highlight, pratar in en pod och sedan sprätter som galningar vissa enskilda segment pga mindervärdeskomplex? Har folk inget liv? Fusk!

F-n (jag kanske borde prova träna lite ben under vintern...)
Haha, Känner igen dem.
Man kommer ikapp, cyklar förbi. De lägger sig på hjul. Några hundra meter senare sprättar de förbi, antingen i uppför eller då man själv saktat ner för kö, omkörning, korsning eller liknande. Sen efter en stund är man igen ikapp och förbi. Tycker denna typen av cyklist korrelerar sätt så starkt med ett visst kön samt åldersspann 🤣😂

Legendarisk. Har inte cyklat till job...anställningsplatsen på ett tag. Varmt, ingen direkt vind (i så fall med) inte så farligt med folk vid Hornstull.
Mysonsdag helt enkelt!

Sol och motvind till jobbet. Hade med Gopron för att filma en eventuell tärna-attack. Ingen attack. Det hade tydligen vidtagits åtgärder mot den/dem.
Hem nästan vindstilla. På gränsen för kortbyxor men det gick bra.

Hempendlingen bjöd på en tjock man utan tröja balanserandes en långburk på hjässan i höjd med sergelstorg. Följde han med blicken nerför Hamngatan och ölen stod stadigt kvar …förgyllde eftermiddagen.
Extra imponerande om han cyklade samtidigt? :-)

Själv sitter jag i pendlingslöst hemmkontorsträsk för andra dagen på raken...

Sol och motvind till jobbet. Hade med Gopron för att filma en eventuell tärna-attack. Ingen attack. Det hade tydligen vidtagits åtgärder mot den/dem.
Hem nästan vindstilla. På gränsen för kortbyxor men det gick bra.
Upptäckte just att Östberga verkar vara ett tillhåll för ett antal asociala måsar/trutar. Tar med gopron till nästa gång det blir aktuellt att ta sig fram där.

Motvind till jobbet. Soligt och fint. Sommardofter. Cyklade om en elcyklist som (troligtvis inte hade elen på och) söndagscruisade i solen.
Hem hade det mojnat och solen försökte tränga igenom molnen. Skippade därföe solglajjorna. 2 minuter senare flög ett kryp rakt in i ögat. På med glajjorna igen. Sen var det fridfullt/ensamt hela vägen hem. Tog en kortare omväg eftersom benen kändes ovanligt villiga.

Tillbaka
Topp