Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9
Shoe-cover-coverDessa hjälper helt klart. Men svårt att hålla vattnet helt ute.
https://www.gripgrab.com/products/c...XBz6jYfUNeb8SScXwj7ZWdqpv29_Su4FsEsQp-iNAfdvv
Visa bilaga 731414
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Shoe-cover-coverDessa hjälper helt klart. Men svårt att hålla vattnet helt ute.
https://www.gripgrab.com/products/c...XBz6jYfUNeb8SScXwj7ZWdqpv29_Su4FsEsQp-iNAfdvv
Visa bilaga 731414
Gårdagen var ett helvete till elcykelpendling. Det gick hål på sidan av bakdäcket så slangen buktade ut, men blev inte punka förrän jag var framme vid jobbet.. Efter mycket om och men så fixade jag ett tillfälligt däck så jag kunde ta mig hem. Sedan bort till cykloteket och köpte två nya Vittoria Randoneur (Det enda de hade hemma)
Eftersom jag hört ryktas om att man inte får ha biltemadäck på sin pendlare, så gjorde jag en rockad: på elcykeln sitter numera 40x622 biltemadäck och ekerreflexer. På pendlaren sitter 37x622 Vittoria randoneur med reflexsida.
Det har aldrigt gått så tungt att cykla till jobbet som imorse. Jag hoppas det inte beror på de nya däcken.![]()
Det där var inte så rolig läsning. Det däck jag köpte heter randonneur tech g2. Nu läser jag att de påstås vara särskilt lättrullade på elcyklar (BS, BS) och innehålla grafen.Verkar berör på nya däcken. Bästa punkaskydd av alla däck testad på BRR, men också riktigt hög rullmotstånd (om däcket inte är förbättrat sedan testet):
![]()
Touring Bike Tire Test: Vittoria Randonneur
Rolling resistance and puncture resistance review of a Vittoria Randonneur touring bike tire. Also includes detailed weight and size measurementswww.bicyclerollingresistance.com
Gummistövlar?Behagligt imorse med nästintill vindstilla och ett stillsamt sommarregn. Inte fullt lika harmoniska 16km hem med motvind och hyfsat mycket regn. Men så himla farligt var det ju inte. Underligt att det inte verkar gå att få till några vattentäta skoöverdrag. Börjar bli riktigt mycket lövsoppa ute på cykelbanorna nu, man får göra som @simson och ta det lite lugnt i svängarna. Hade väntat mig att det skulle vara glesare med cyklister idag, men kul att folk inte är så himla väderkänsliga.
har 'aldrig' problem med våta fötter i något av mina olika par membranförsedda spd-skor.Behagligt imorse med nästintill vindstilla och ett stillsamt sommarregn. Inte fullt lika harmoniska 16km hem med motvind och hyfsat mycket regn. Men så himla farligt var det ju inte. Underligt att det inte verkar gå att få till några vattentäta skoöverdrag. Börjar bli riktigt mycket lövsoppa ute på cykelbanorna nu, man får göra som @simson och ta det lite lugnt i svängarna. Hade väntat mig att det skulle vara glesare med cyklister idag, men kul att folk inte är så himla väderkänsliga.
Du använder membranförsedda skor.vad gör jag för fel??
Ouch, 1200 spänn! Har du använt dem mycket? Ofta slits ju skoöverdrag rätt snabbt när man ofrånkomligt behöver gå några meter med dem tycker jag.Regn idag igen. Tomt på cykelvägarna. Överraskande mycket biltrafik. Dock torr om fötterna.
Har dessa: https://www.specialized.com/se/sv/neopren-hga-skoverdrag/p/1000087695?color=1000087700-1000087695
Ja de är dyra. Via goda kontakter fick jag dem väldigt billigt. Det påverkar såklart min nöjdhet.Ouch, 1200 spänn! Har du använt dem mycket? Ofta slits ju skoöverdrag rätt snabbt när man ofrånkomligt behöver gå några meter med dem tycker jag.
Gissar att måndag/tisdag denna vecka var det sista dagarna för i år med sommar-pendlarcykeln.
Nu kommer kommer perioden då allt är blött och dygnstemperaturkurvan ser ut som ett rakt streck runt 6-8°C så dax för höst-pendlarcykeln istället.
//jesper
Trodde jag med. Jäklar bara motvind/sidvind hela vägen hem.Jag hade fel. Nu ser det ju ut att vara riktigt sommarväder.
Lika bra att lämna kontoret nu innan det ändrar sig.
//j
Jo, det var lite segare än det såg ut men fick ändå bli en långrunda på vägen hem.Trodde jag med. Jäklar bara motvind/sidvind hela vägen hem.![]()
Nämns här: https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/strul-i-morgontrafiken-stopp-pa-grona-linjenBlev lite omvägspendling till jobbet, svänger upp på Skanstullsbron och får ett strobljus i ansiktet och hinner tänka att så mycket kan väl inte mitt lyse blända !?
Nä det var polisen som spärrat av nån anledning. Nåja bara att ta sikte på Årstabron istället
Så jag fick en start bra direkt![]()
Hoppas det gick bra för personen som stod utanför räcket på bron. Måste stått där i tre timmar när jag passerade på Johanneshovsbron.