Stumpy
Aktiv medlem
Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9
Åh, fredagstrosa. Har du bild?Hemvägen var också härlig. Även om hastigheten var mycket lägre än i morse, pga motvind och fredagstrosande flanörer…
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Åh, fredagstrosa. Har du bild?Hemvägen var också härlig. Även om hastigheten var mycket lägre än i morse, pga motvind och fredagstrosande flanörer…
HAHAHA! Har aldrig sett innan. Hur i hela friden fick dom igenom det där på mötet?Strålande morgon, torra fina vägar, nordanvind och koskit. Gick lugnt och fint . Jag är nöjd men Strava plockar fram piskan.
Haha, algoritmen har börjat tala klarspråk.HAHAHA! Har aldrig sett innan. Hur i hela friden fick dom igenom det där på mötet?
Brukar du cykla med högtalare? Möter ibland en svart fixie som pumpar musik.Visa bilaga 825982
Fixiepremiär. Det gick inte jättefort men det var mest pga jag ville ta det rätt lugnt då jag inte jobbpendlat på den sedan i höstas. Men det var kul!
hahaha nej!Brukar du cykla med högtalare? Möter ibland en svart fixie som pumpar musik.
Be om hennes telefonnummer nästa gång, så du kan fråga hur det är när du blir orolig.Inte sett min gående tjej på två dagar. Ska man bli orolig?
Ser henne jämt, normalt. Hmm….
Faktisk tänkt tanken. Som medmänniska. Tror inte det var så du tänkte. Du tyckte kanske jag tjatar om henne. Har ju skrivit förr. Om det.Be om hennes telefonnummer nästa gång, så du kan fråga hur det är när du blir orolig.
Du behöver kanske inte fråga om nummer när du ser henne då det väldigt enkelt uppfattas som just en ”stöt”. Men att hälsa glatt räcker långt för folk som mår dåligt. Det är lätt att man känner sig osynlig då. Eller stanna till försiktigt och icke-påträngande (blockera inte vägen för henne tex) och fråga om allt är okej och att du brukar se henne men inte gjort det på ett tag.Faktisk tänkt tanken. Som medmänniska. Tror inte det var så du tänkte. Du tyckte kanske jag tjatar om henne. Har ju skrivit förr. Om det.
Men det är faktiskt något jag funderar på. Inte som ”stöt” utan för hur det står till.
Får väl en örfil. Men det kan det vara värt.![]()
Vi får se. Lovar att rapportera. Blir det örfil kommer bild.Du behöver kanske inte fråga om nummer när du ser henne då det väldigt enkelt uppfattas som just en ”stöt”. Men att hälsa glatt räcker långt för folk som mår dåligt. Det är lätt att man känner sig osynlig då. Eller stanna till försiktigt och icke-påträngande (blockera inte vägen för henne tex) och fråga om allt är okej och att du brukar se henne men inte gjort det på ett tag.
Ser det ut som att hon mår dåligt på något annat sätt? Annars skulle jag nog inte oroa mig. Hon kan vara hos en partner, bortrest eller bara hemma med feber.
Lyxrunda!Tog långa vägen hem, 52km njutning, alla arbetets problem och bestyr som bortblåsta.
Visa bilaga 826069
Åh, fredagstrosa. Har du bild?
Samma här.. premiärpendling med ny gravel istället för pansarhybrid.Visa bilaga 826289
Pendlingen hem gick snabbt på nya cykeln som kom levererad till jobbet idag. Stor skillnad jämfört med att pendla på MTB från xxl![]()
Det är tdf-tecknet du såg!Hamnade mitt i en vändande peloton på Årstafältet.
De hade tappat några i gruppen så kunde dra om innan vänster mot Högdalen.
"Kommer på er vänstra sida"
- Omkörning!
Kände mig lite snabb i jeans och tung pendlarrygga med u- lock fäst i bältet vs lycra och dyra cyklar på min Kona Jake med skärmar och kompis/ egolappar.
Har själv kört i belgisk klunga men några handtecken de gjorde kände jag inte igen.
(Att räcka upp en hand för att göra ett prata tecken; anslutande cb?)
Ville inte paja så lade mig sist till en början tills det gick för långsamt. Ville hem.
ÅfanDet är tdf-tecknet du såg!
I de klungor jag cyklat i har pratatecknet betytt just ”prata med mig”. Alltså att de bakom meddelar status. Lagom fart? Fortfarande lucka eller kontakt? Om sista cyklist passerat den man håller på att köra om. OsvHamnade mitt i en vändande peloton på Årstafältet.
De hade tappat några i gruppen så kunde dra om innan vänster mot Högdalen.
"Kommer på er vänstra sida"
- Omkörning!
Kände mig lite snabb i jeans och tung pendlarrygga med u- lock fäst i bältet vs lycra och dyra cyklar på min Kona Jake med skärmar och kompis/ egolappar.
Har själv kört i belgisk klunga men några handtecken de gjorde kände jag inte igen.
(Att räcka upp en hand för att göra ett prata tecken; anslutande cb?)
Ville inte paja så lade mig sist till en början tills det gick för långsamt. Ville hem.
Pratade med henne i morse. Fick ingen örfil.Vi får se. Lovar att rapportera. Blir det örfil kommer bild.