Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9

Ryggsäck med dator, hörlurar och lite annat krafs (handskar osv) är alltid med. Vintertid är det riktigt skönt här uppe i Hälsingland då det värmer ryggen men nu när våren övergått i sommar blir det jävligt varmt och svettigt...

Dessutom upplever jag att det är jäkligt viktigt hur den sitter, för annars får jag rätt snabbt ont i axlarna av den...
Ja det är framförallt för att det är varmt satan nu när solen steker på. Kör med en Salomon 25 XA, tänkt för att jag skulle springa längre sträckor, men diskbråck kom emellan så nu får den användas som pendlingsväska istället.

Tidig start hemifrån och lätt regn. Tog regnjacka för säkerhets skull.
Regnet upphörde halvvägs genom stan, så jag blev kokt!!!
Färre cyklister jämfört med igår, med andelen muppar är konstant.
Ny asfalt vid Tegelbacken gjorde att man slipper elaka asfaltskanter
Skulle inte hela Tegelbacken-bygget vara klart under juni? Börjar närma sig nu. Ser fram emot att testa nya asfalten imorgon för dom kanterna var inte snälla senast.

Dagens pendling bjöd på solsken och ganska fritt på cykelbanorna. Kedjan hoppade när jag passerade järnvägen så det var bara att stanna och dra på igen.

Informerade också på vägen att det var dumt att gå på cykelbanan när det finns dedikerad plats för gående, framförallt när man går där man blir skymd från mötande cyklister.

Fick faktiskt företräde av alla bilar idag där jag har rätten till det.

Men att cykla med ryggsäck är varmt. Hur gör alla andra? Pendlingen sker främst med racer.

Får se hur hemvägen blir, det är lovat regn och jag har lovat att svänga förbi och hämta upp minstingen med cykelvagnen. Men skärmarna slängde jag på igårkväll och regnstället är packat.
Köpte en annan cykel så jag kan ta av ryggsäcken och förvara den på cykeln istället. Vägrar installera ens avtagbar pakethållare på racern. Det var väldigt skönt att slippa men tar mycket längre tid att pendla in nu. Börjar dock vänja mig vid zenfart och får ändå träning pga färre växlar och trögare att ta sig upp för alla backar.

Kanske skulle informerat om att jag behöver ofta ha med mig min Laptop 15,6" Det är där problemet ligger framförallt. Just nu har jag dock inte bestämt vilka skor som skall få bo på kontoret, så de åker fram och tillbaka för att slippa gå om kring i cykelskor :P
Köp ett par billiga skor på HM typ? Körde ett tag med en typ av loafer. Var väldigt skönt att bara trä på.

Anmälde ett hål i gatan i måndags kväll. Det har sett ut så där i säkert en månad.
Idag på morgonen var det lagat. Bra jobbat.

IMG_4150.webp

(Tyvärr ingen efterbild.)

Köp ett par billiga skor på HM typ? Körde ett tag med en typ av loafer. Var väldigt skönt att bara trä på.
Ja jag ska bara bestämma mig vilka skor som får stanna på jobbet, med dit har jag inte kommit än, så just nu far dem fram och tillbaka, men ett par slip-ins hade ju kunnat vara gött. *Kanske får bli en sväng på lunchen och köpa ett par jobbdojor.

*redigerat

Senast ändrad:
Köpte en annan cykel så jag kan ta av ryggsäcken och förvara den på cykeln istället. Vägrar installera ens avtagbar pakethållare på racern. Det var väldigt skönt att slippa men tar mycket längre tid att pendla in nu. Börjar dock vänja mig vid zenfart och får ändå träning pga färre växlar och trögare att ta sig upp för alla backar.
Det räcker med att det blir långsam rull när jag drar cykelvagnen med graveln som för tillfället saknar framväxel, delarna är beställda, men kommer först idag, så det får bli att fixa med i helgen. Nej pakethållaren som cykeln kom med gick snabbt att lämna till lokala second hand.

Det räcker med att det blir långsam rull när jag drar cykelvagnen med graveln som för tillfället saknar framväxel, delarna är beställda, men kommer först idag, så det får bli att fixa med i helgen. Nej pakethållaren som cykeln kom med gick snabbt att lämna till lokala second hand.
Så du har en hel vagn på släp? Låter som att ryggsäcksproblemet kan vara mer lättlöst än du tror ;)

Tyck till-appen? Fick du bekräftelse på att det var pga din anmälan eller var det ändå tänkt att lagas tro?
Det brukar komma ett bekräftelsemeddelande från den sida och sedan ett nytt från kommunen att de tagit emot ärendet. Efter några veckor en fråga om det blivit åtgärdat. Mina senaste rapporter har fixats snabbt efter rapporten, så misstänker att det finns ett samband. Har ett par ställen till som borde fixas, men inte orkat rapportera än.

Idag skulle man ha tagit cykeln ändå. MVH röda linjen. Får se om jag tar mig hem. Finns inga alternativa resvägar för verkligen allt krånglar just nu och är sent/fullt/inställt. Blir klockan 18 innan tåget kommer nu börjar jag fan promenera hela vägen hem istället.

Äntligen sommarsolvärme påvägen hem.
Lyckades med konststycket att köra in i en kille på elspark 😂😎🤷‍♀️.
Väntade på grönt i korsning. Framför, ca 1m, står killen på sin VOI. Musik i öronen såklart. Blir grönt, ser att han rullar iväg. Startar själv, kollar ner i en BRÅKDELSSEKUND för att klicka i vänster fot. Då visar det sig att han stannat i korsningen och jag kör rakt in i hans ben.

Vad jag i den situationen borde sagt var: Hur gick det? Vad hände?

Men det blev nåt i stil med: Vad f@n gör du? Inte kan du stanna mitt i korsningen sådär?

Mitt fel, I know… men räknas väl inte om det är en elspark involverad? 😉

Om någon undrar om apparna hade rätt om dagens regn? Jag var som en dränkt katt när jag kom hem, regnkläderna höll mig torr, det vill säga där vattnet inte med hjälpa av vinden kunde leta sig in... Men skorna, ventilationshål fram på tårna, ett jävla otyg när man saknar skoöverdrag...

Äntligen sommarsolvärme påvägen hem.
Lyckades med konststycket att köra in i en kille på elspark 😂😎🤷‍♀️.
Väntade på grönt i korsning. Framför, ca 1m, står killen på sin VOI. Musik i öronen såklart. Blir grönt, ser att han rullar iväg. Startar själv, kollar ner i en BRÅKDELSSEKUND för att klicka i vänster fot. Då visar det sig att han stannat i korsningen och jag kör rakt in i hans ben.

Vad jag i den situationen borde sagt var: Hur gick det? Vad hände?

Men det blev nåt i stil med: Vad f@n gör du? Inte kan du stanna mitt i korsningen sådär?

Mitt fel, I know… men räknas väl inte om det är en elspark involverad? 😉
”Det här är för Brooklyn Queensboro bridge” *tryckspark*

Tillbaka
Topp