Tog Dumslöjden i morse. Väglaget tillät odubbat, och jag ville prova de nya bromsklossarna jag gnällt till mig efter det förra fiaskot.
Lyckligt nog lämnade jag klockan hemma, så jag slapp se exakt hur långsam jag varit trots den hjälpsamma medvinden.
Hjälpsam och hjälpsam förresten, med rejäl medvind så kan glasögonen imma igen även under färd. "Det går fort, men jag ser inte var jag kör" är kanske inte en helt optimal situation...
Är nog bara att erkänna att cykeln var roligare som idé än som fordon. Fast jag kan nog inte släppa den helt innan jag provat med tubdäck också.
Sen har jag fortfarande inte kommit överens med bockstyret. Lite konstigt, på MTB-pendlaren kan jag harva på i timmar med händerna på styrändarna, men på bockstyret så krampar tummarna efter bara några minuter med händerna på "hoodsen".
Mötte ett oavsiktligt och ganska harmlöst blinkmonglo i en backe. Hojen hade navdynamo och cyklisten hade väldigt olika styrka i benen. Högerbenet ner - blink, vänsterbenet ner - döende lysmask.