Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del fyra

Det verkar som hela stan tagit (h)jul redan, på tre sista vändorna är jag nog uppe inalles femton medcyklister, trots pendling i normal rusningstid. Konstigt!

Nära att gå omkull några gånger de sista dagarna på de lustiga små stalgmitliknanade istuttar som finns här och där inne i stan (företrädesvis där bussar trafikerar gatan är en spaning). Dessa små och ganska spetsiga rackare syns mycket dåligt, men ger framhjulet en ganska tydlig passning i sidled. Nåja, en vända kvar, sen skall det bara nöjascyklas några veckor.

Märktes att många redan tagit julledigt, tunnare än vanligt i trafiken. Rullade på bra. Nytt knakande ljud har uppstått, blir inte klok på om det kommer från styre eller vevparti.

Sista pendlingsdagen för i år. Solna vägen liknar mest ett tvättbräde, dvs oplogat sedan några dagar tillbaks. Rinkebyfältet verkar också vara något som ploggubbarna har glömt bort.

Tycker att fortfarande att jag möter alltför många mörklagda pendlare, hoppas att Tomten ger dom varsin lampa i klapp!

Det var tomt på gatorna idag!

Bilagor

• lten2.jpg
    lten2.jpg
    60.1 KB · Besök: 58
  • liten.jpg
    liten.jpg
    88.6 KB · Besök: 52
Fortfarande cyklingsbart i söderort trots att de verkar skita i att ploga vissa sträckor.
Men den dagen det fryser på ordentligt så blir det inte roligt...

Inte mycket drag vare sig i trafiken eller i tråden, Stockhom har tagit (h)jul (det går inte att sluta, hur tråkigt det än är...). Inalles tiotalet cyklister de senaste tre rundorna tyder på att julstressen slagit klorna i pendlarkollektivet, och helt tagit överhanden över vardagens hjulstressande.

Med ståndet i ryggen och en lång vår (?) framför oss skall det bli skönt att bara nöjescykla ett par veckor, innan det är dags att mönstra på igen. God Jul!

lugn pendling nu på morgonen.
jag hade inget val då benen är jäkligt sega efter den här veckans pendling.
några taxibilar ute annars stendött så man ägde vägarna

ensamt och öde imorse , såg 2-3 taxibilar men i övrigt helt dött.
apropå dött så känns benen helt döda , vinterpendlingen tar nog mer än man tror...
nu är det en lugn tur hem i eftermiddag och sen 2 dars vila, ska bli jäkligt skönt.
god jul

jaha , då var det dags igen.
fint plogat , från b-plan ,genom sumpan och vidare över rissne till rinkeby.
från rimkeby till kista,husby hade det inte hänt så mycket .. cyklingsbart men jävligt skakigt..
förbi dn/expressen till norrviken, rotebro helt ok ( obs med sollentuna mått mätt )

Dödsis i Sollentuna !!

Slängde på dubbat i fram i går kväll, skulle nog gjort mig besvär att sätta på dubbat i bak också...

;-)

Slaskigt, mest barmark, mycket lite trafik. Endast 74 tomtar hade passerat Gamla stan vid 07.45. Kändes nästan rebelliskt att cykla till jobbet idag när så få arbetar!

Vafasen, man hinner bara vända ryggen till så försinner snön i Sthlm(?!). Jobbar uppifrån Luleå och här har vi mellan -10 och -20 grader. Har nog kommit en decimeter pudersnö i natt och det fortsätter att falla. Hoppas på nypremiär den 2:a januari bara min envisa förkylning gett med sig. Kör försiktigt!

Jag skulle bara vilja "snacka" litet med dessa snöröjarmiffon, som trots att de har traktor vägrar fälla ner plogen på gång/cykelbanor. Det är på vissa ställen (i Stockholm) svårt nog att leda cykeln. Men man ser färska spår av traktor. Det är ju nu då det är blia (plus minus noll för icke norrlänningar) som man skall se till att få bort slasket innan det fryser till och blir riktigt otrevligt.

totalt händeselös morgon, några små framhjulssläpp så man vaknade till men annars
bara mörkt o småkallt.
hemresa idag och pendling på söndag och sen är det dags att summera årets pendlarmil o se vad
det blev i år.
hoppas nå 1000 mil i år då förra året slutade på 972 mil.

va fan , gick ut i omklädningsrummet o där står min stolta springare med dubbelpunktering !!
trodde först nån rolig typ på jobbet släppt ut luften men nädå punka var det !!!

gasbinda skrev:
-------------------------------------------------------
> va fan , gick ut i omklädningsrummet o där står
> min stolta springare med dubbelpunktering !!
> trodde först nån rolig typ på jobbet släppt ut
> luften men nädå punka var det !!!

Dubben på väg inåt i däcket?

Gott nytt år allihopa, blev ingen pendling mer i år pga hostan som jag kollade upp igår som ev. är luftrörskatarr blä.

Ses den 3:e jan.

Hasse#7 skrev:
> gasbinda skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > va fan , gick ut i omklädningsrummet o där
> står
> > min stolta springare med dubbelpunktering !!
> > trodde först nån rolig typ på jobbet släppt
> ut
> > luften men nädå punka var det !!!
>
>
> Dubben på väg inåt i däcket?

nä , kör inte med dubbdäck så det är nått annat ..
ska kolla på lunchen men det lär väl vara DÖDSGRUS som tuggat sig in

Tillbaka i sadeln efter julens ledighet. Det vita helvetet hade nästan helt smält bort i Norrort föruotm några partier i Täby som aldrig såg en plog där det fortfarande var ganska stora isvallar. För övrigt mörkt, blött och tomt.

Första gången på cykeln sen den 21/12. Skönt med ett litet uppehåll även om jag legat i på gym och med lite löpning.

Kass i kistan idag så pendlingen gick i lugn takt. I övrigt inga konstigheter, men väldigt mycket grus på cykelbanorna nu.

Riktigt trevlig tur, trampade på ordentligt och överaskades av några buckliga ispartier närmare Gullmarsplan men annars mest barmark. Inte så många cyklister ute, hoppas snön lyser med sin frånvaro så att man får bra cykelbanor och isar. Ser fram emot att få upp flåset igen efter 2 veckors ickecyklande.

Maxpuls och lungorna utanför. Man tappar en del på 10 dagar...
Skönt att det värsta smält bort. Nu börjar pannbensträningen med dubbat på välgrusade vägar.

11 dagars uppehåll ink helger hade satt sina spår som sagt och sämsta underlaget står årstaberg för som vanligt, annars var det riktigt bra.

Dubbla punkteringar pga allt glas från nyår(det såg ut som ni haft det livat). Förbrukade slang och kolsyrepatron efter första punkan. Gav upp och låste fast cykeln efter andra.

Nibbe skrev:
> 11 dagars uppehåll ink helger hade satt sina
> spår som sagt och sämsta underlaget står
> årstaberg för som vanligt, annars var det
> riktigt bra.

+1 på Årstaberg. Gick omkull på nästan exakt samma ställe jag använde för att göra en otb innan jul.

Puh, varit väldigt mycket sjuk och sedan borta 1½ vecka så det var en månad sedan jag cyklat sist. Gick riktigt tungt med dubbdäcken som i princip var onödiga, is på vissa ställen. Nåja, nu kan det bara bli bättre. Skönt att vara tillbaka på stålhästen. Mötte bara 5-6 cyklister på vägen vilket är väldigt lite.

Sträcka: Från Länna öster om Uppsala, via diverse småstigar runt väg 282 fram till Funbo. Därefter småvägar och cykelväg till centrala Uppsala. Delvis ren svallis, lite packad snö, men mest grus. Sjöarna är lite för sketchy att cykla på än, men om ett tag så, bara det blir kallt.

Konstaterar att 21 km med skogs-dubbdäck är mycket jobbigare än samma sträcka med cyklocross och vanliga odubbade Smart Sam. Speciellt dom korta oplogade delarna var "bra träning". Men, ett nyårslöfte är ett nyårslöfte. Dubbdäck till CX:en ligger på önskelistan.

Tillbaka
Topp