Hallå cyklist! Hur var dagens pendling?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ännu en dag utan pendling tack vare den lilla äckliga bakterie som beslutat sig för att sätta bo i min hals. Pencilinet har ännu ej vunnit slaget vilket stör mig, börjar bli rädd att det är ett virus också... Imorse när jag stod på en överfull buss vars värmare stod på max och kände svetten rinna ned för ryggen förstod jag hur mycket jag saknar cyklingen till och från jobbet!

Klart svalt och skaplig motvind från Listudden till Östra station. Mycket cyklar ute idag men jag får nog bara två kränkpoäng, resten var inte mycket sport.

Sega ben idag efter gårdagens utflykt i Gömmaren. Bestämde mig för att ta det lugnt och inte bli så svettig. Motvinden tyckte inte det. Motvinden vann. Som vanligt.

Infernalisk motvind idag.

Det var ordentlig kö på E4/E20 in mot stan. Kändes skönt att cykla istället:-)

EDIT:Stafvel

Senast redigerad av en moderator:
Ingen pendling för min del, insidan på låren är inte vana att få stryk av 8 hjul, än.

Har märkt att man måste hålla rätt högt tempa för att klara Vasagatan utan att få rödljus, vilket kan vara lite knixigt med alla vinglare och budbilar på cykelbanan. Hursom. Denna morgon var riktigt fin pendelmässigt! Försökte ta det lugnt men det är fantastiskt svårt.

garpa skrev:
-------------------------------------------------------
> Har märkt att man ...... Försökte ta det
> lugnt men det är fantastiskt svårt.

Skaffa cykelkorg?

Fortfarande lite krasslig, men trots en lockande Girosändning så kände jag mig trots allt tillräckligt frisk för att åka till jobbet. Det fick bli bil + T-bana dock.

Två stycken studenter i 16/17-årsåldern pratade hela görna linjen från Gullmarsplan - Hötorget otroligt högljutt om hur mycket dom festat och vilken sprit dom druckit. Helt otroligt vad dom pladdrade på! Någonstans vid Gamla stan frågade killen tjejen om hon hade köpt någon sprit till helgen och med hög och gäll stämma berättade hon att hon hade beställt "Absolut Vanilla" och "Apple Source" (uttal: [sårs]). Då kunde jag inte hålla mig längre utan var tvungen att korrigera: "Ursäkta, det heter Apple Sour [Sauer]". Det tyckte hela tunnelbanevagnen (förutom ungdomarna då) var väldigt roligt! :-)

Jag tror hon menar Sourz Sour Apple. Så ingen av er hade rätt.

mzi skrev:
> Jag tror hon menar Sourz Sour Apple. Så ingen av
> er hade rätt.

Fan också va pinsamt!
Känner mig kränkt ju! :-(

mzi skrev:
> Jag tror hon menar Sourz Sour Apple. Så ingen av
> er hade rätt.

Och helt plötsligt blev det ännu roligare!

Sådant händer sällan på cykel. Folk som pladdrar klarar till och med jag att cykla om.

On spot!

salmonpsa_2.jpg

Jävligt ensam pendling idag 04:30-04:50 mellan Solna och Söder, endast ett par harar och kaniner att ta rygg på.

TV4 spelar in "Oskyldigt dömd" på min optimala stanna-en-snabbis-på-ICA-pendlingsväg mellan skolan och hemmet. Jag blev lite sur över att de tillåts spärra av hela nedersta delen på Börjegatan i centrala Uppsala flera dagar i sträck (det var likadant igår) så jag struntade i att ta den omväg på cirka 100 meter (...) som krävts för att komma till ICA och cyklade direkt hem istället. Av den anledningen har jag nu inga bananer, ingen påläggsskinka och nästan inget knäckebröd.

//Kristin

(Kränkloggan på sadelstolpen + medvind) - (35mm racing ralph + nytappad på blod + några glas vin igår) = genomsnittspendling.

Campa skrev:
> (Kränkloggan på sadelstolpen + medvind) - (35mm
> racing ralph + nytappad på blod + några glas vin
> igår) = genomsnittspendling.

Var håller man utkik efter din sadelstolpe då?

Så obeskrivligt förbaskat trött efter tok-sen läggning + vaknatt med dubbla småbarn medförde att jag fasen i mig nästan somnade på hojen flera gånger i morse. Rätt läskigt faktiskt. Som tur var skedde detta i skogssektionerna och inte i de trafikerade dito.

Veloce skrev:
> Campa skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > (Kränkloggan på sadelstolpen + medvind) -
> (35mm
> > racing ralph + nytappad på blod + några glas
> vin
> > igår) = genomsnittspendling.
>
>
> Var håller man utkik efter din sadelstolpe då?

Den sitter mellan sadeln och sadelröret. Instucken typ.

JKolmo skrev:
> Veloce skrev:
> > Var håller man utkik efter din sadelstolpe
> då?
>
> Den sitter mellan sadeln och sadelröret.
> Instucken typ.

+ 1

Övriga kännetecken: fastsklämd med en s k klämma, klädd i en topeak sadelväska, vanligen på väg från gullmars till sundbyberg (ibland via ekerö, huddinge, rosenhill eller brevik). Upplevs av de flesta åskådare som snabbt krympande (vilket är en optisk effekt som beror på det ökande avståndet mellan betraktare och stolpe).

Jahaja,..då blev man kränkt av sin granne,...men med en stor portion fusk lyckades jag ivf kamma hem en ganska oväntat skylltspurt:)

Trötta ben med vädret sa JA till cykling..så det var bara bita ihop.

Fattar inte att vinden aldrig kan mojna. Motvind oavsett riktning. Eller så är jag bara klen.

det är fartvinden johan.. ;)

Trevligt - Fredag - Sol och andra dagen i rad som man får glada/förvånade kommentarer från pendlande racercyklister om hastigheten på liggmonstret :)
Imorse var det en hofvare med kompis, men jag glömde helt bort kränkningsreglerna om att se kall ut - maxpuls och stönade ett avslöjande svar att – ja, det går undan - jag tänkte ju inte låta er köra om!

Ber om ursäkt för det bemötandet om det var någon här...

//david

Äntligen! Kränkte två pendlarsvetton i semislakmotan i Ulriksdal, från Alex golf mot PHS. Iofs stod stod de i spenaten och och lagade en punka. Men ändå, de hade inte suck.

kränkarfest idag. mc's, taxis å en å annan cyklist fick se sig kränkta. det är roligare att cykla i rusningen :)

mattel skrev:
> det är fartvinden johan.. ;)

Hahaha, med mina 12km/h. Right...

Campa skrev:
> JKolmo skrev:
> -----
> > Veloce skrev:
> >
>
> > > Var håller man utkik efter din sadelstolpe
> > då?
> >
> > Den sitter mellan sadeln och sadelröret.
> > Instucken typ.
>
> + 1
>
> Övriga kännetecken: fastsklämd med en s k
> klämma, klädd i en topeak sadelväska, vanligen
> på väg från gullmars till sundbyberg (ibland
> via ekerö, huddinge, rosenhill eller brevik).
> Upplevs av de flesta åskådare som snabbt
> krympande (vilket är en optisk effekt som beror
> på det ökande avståndet mellan betraktare och
> stolpe).

Attan, ligger inte alls på min pendelväg.

Optiska synvillor ska man akta sig för. Kan bero på lite allt möjligt. Jag tycker de flesta sadelstolpar blir större för att sedan försvinna ur synfältet. Einstein har rätt i att objekt man rör sig bort från förskjuts åt rött i spektrumet. Tittar man bakåt kan man ofta se ett onormalt rött ansikte.

Annars var det en bra pendling idag. Medvind större delen tror jag. En WCT cyklist ville ligga kloss mot mitt bakhjul men sånt blir jag nervös av. Ormade lite för att se om han tänkte göra något men han gled med så då fick jag öka istället. Vet inte om han kände sig kränkt.

Veloce skrev:
> Campa skrev:
> -----
> > JKolmo skrev:
> >
>
> > -----
> > > Veloce skrev:
> > >
> >
>

> Optiska synvillor ska man akta sig för. Kan bero
> på lite allt möjligt. Jag tycker de flesta
> sadelstolpar blir större för att sedan
> försvinna ur synfältet. Einstein har rätt i att
> objekt man rör sig bort från förskjuts åt
> rött i spektrumet. Tittar man bakåt kan man ofta
> se ett onormalt rött ansikte.
>

Så här?:
einstein_on_a_bike_smiling.jpg ht=500

idag var det så magiskt att jag knappt kommer ihåg pendlingen..

För andra dagen i rad har jag cadelevans:at en icke-aerosittande MTB-pendlare i motvinden och tackat genom att ställa av den(!) i nästa backe.

Vardagsnöjen. Barnsliga sådana.

Superbt att cykla idag! Såg en ny variant på påhängscykel på hemvägen:
DSC00417.JPG ht=544

mattel skrev:
> idag var det så magiskt att jag knappt kommer
> ihåg pendlingen..

Du hade inte min fartvind va??

Blev omkörd av en sån där nishiki-gubbe på hemvägen idag. Alltid lika drygt när sånt händer..

Extra!!! Jaktsäsong!!!

Nästa vecka är kort pendlingsvecka men som kompensation ges dubbla kränkpoäng på nishikigubbar!

And hey, hey, hey... Ta det försiktigt där ute!

kampanjlogoliten.jpg ht=196

Smockan låg i luften (ja han var väll på vippen att börja veva efter att jag frågat hur i helsike han uppför sig) sen en äldre fetlagd herre med hästsvans kallat mig jävla idiot för att jag sakta gled fram på trottoaren fram till en cykelparkering utanför AW-krogen i centrala Vasastaden.

Resterande pendling hem var dock fantastiskt trevlig.

Ja, vad kan jag säga. Sen mitt första pendlingsinlägg på happy och tillika mina första cykelpendlingsdagar någonsin har det hänt en jäkla massa grejjer. Det är bra mycket mer givande upplevelsemässigt än tunnelbana, det är en sak som är säker.

Andra fredagen i rad jag hojar hem via Cykelcity och Rival. Början på en fin tradition. :) Idag blev det ett par handskar till mig och goda bullar till familjen.

När jag i maklig takt, drömmandes om goda bullar, trampar fram på cykelvägen efter rålis blir jag bryskt väckt av en räserjocke som svischar förbi. Jag blir bara irriterad att han väcker mig ur mitt dagdrömmande. Undrar om jag håller på att bli sjuk. Svinpest? Latmask? (Är det smittsamt?)

rising skrev:
> Superbt att cykla idag! Såg en ny variant på
> påhängscykel på hemvägen:

Ja, jag fick improvisera. Lite mkt begärt från en 3,5 åring att pendla Solna-Kungsholmen på sin 12 tummare. Fast med facit i hand hade det nog funkat, för väl framme i rålis så cyklades det 2 timmar i sträck. Tur man kunde svalka sig med en bira på Boulebaren.

Campa skrev:
> Extra!!! Jaktsäsong!!!
>
> Nästa vecka är kort pendlingsvecka men som
> kompensation ges dubbla kränkpoäng på
> nishikigubbar!
>
> And hey, hey, hey... Ta det försiktigt där ute!
>
>
>

Hurra! Jag jobbar i alla fall 4 dagar nästa vecka så då har jag chansen. Ibland brukar jag komma ifatt en gubbe (inte på en Nishiki dock. Skeppshult?) som jag kan köra ikapp / kränka. Men det är den enda. Tydligen är det bara han och jag som pendlar den sträckan, och vi verkar ha ganska olika uppfattning om när arbetsdagen börjar. Det kan iofs bero på att min avkomma är i en period när de har svårt att bestämma när dagen börjar... nåiallafall...

Får man vittja omgivningarna efter kränkbara mål? Är det ok att plocka ut racern, eller måste man strikt hålla sig till pendlarn?

//Erik

Såg en stolle i morse som vinglade genom en korsning - mot rött såklart - kryssandes mellan bilar med en tvååring i barnsadeln. Bägge utan hjälm givetvis. Smart.

Den blev dubbel. Cyklade hem på lunchen för att lämna in MTB:n, som stod hemma, på service. Sen cyklade jag tillbaka och åt mig mätt på rostbröd.

Erol skrev:
> Får man vittja omgivningarna efter kränkbara
> mål? Är det ok att plocka ut racern, eller
> måste man strikt hålla sig till pendlarn?
>
> //Erik

Nopp, endast pendlaren räknas. Bonus om du har en militärcykelliknande pendlare.

Grymt bra hem pendling på mornarna med sol i fejan och lätt medvindsknuff, 3 morgnar i rad flyter det på som man vill, kanon!
Envisas med att köra Årstaviken till Bagis från Solna och innan 07:00 går det riktigt bra och man får ett meditativt andrum inan backarna upp till Hammarby.
Det är egentligen inga problem att cykla i stan, bara man är ödmjuk och förutseende så går färden för det mesta bra.
Men visst har det blivit trångt om utrymmet nu jämfört med Okt-Apr men det får man leva med som van cyklist.

Har kört västerbron solo många upprepade gånger, ingen hänger på och knappt någon att kränka förutom den där morgonen för några veckor sedan då jag kom ifatt en vass brud på en fart hoj som drog hårt uppför ( inga prob att hänga med ) men satan vad hon körde på nerför.. och jag hade fullt sjå med min tunga Kalkhoff när farten gick uppåt 50km/h :)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp