Hallå cyklist! Hur var dagens pendling?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Markus F skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag blev kränkt av ett pendlarsvetto på en röd
> CX idag på uppfarten till Skanstullsbron från
> Götgatan.
>
>
> Men du svetto, om du läser här vill jag påpeka
> några saker: Om jag kör åt vänster för att
> köra om cykelkorgstanterna så kan du göra två
> saker:
>
> - vänta med att köra om tills jag har hunnit
> förbi tanterna. Det blir lite trångt när två
> ska samsas om utrymmet.
> ELLER
> - köpa en ringklocka/lära dig svenska. "Hepp
> hepp hepp" är inte en adekvat signal. Hade du
> haft en ringklocka hade jag genast förstått att
> det fanns en person bakom mig som höll på att
> förlora värdefull träningstid.
>
> Nästa gång tränger jag in dig mot räcket. Och
> bara så du vet, dom där baggypantsen ser bögiga
> ut.

Verkar som att han blivit kränkt på riktigt!
Coolt!
:-)

Blev pendling på racer i morse. Vid försunda nånstans blev jag omkörd av en kille på en röd Lemond som jag hängde på ett tag. Han svängde sedan av strax innan Nortull. Någon från Happy? Det gick i alla fall snabbt. Benen kändes trötta efter gårdagens löprunda.

Helt underbar pendling idag :)

Fick draghjälp från råcksta till brommaplan, sen fick jag dra ner på tempot en aning men kom ikapp vid tranebergsbron. Låg precis bakom när han började sin support upp för bron, hängde på till toppen men benen skrek och det brändes som fasiken, helt underbart.
Bästa tiden till jobbet idag :D

Min draghjälp kom från hässelby hållet, orange kona recer, svarta byxor, orange tröjja och eftersom vi snackades vid, vid brommaplan så vet jag att han var på maiden konsert.
Happyit?

Varje gång jag ska ta traktorn (surly crosscheck) tror jag det ska ta typ 15 minuter längre över de 25 km till keneget än med racern. Tungt går den, accar som en oljetanker. Man kämpar som en galärslav va. Belöningen är gunggung och blyben. Sen kommer man fram och det visar sig att det tog lika lång tid som med racern. Vafan liksom. Jag lär mig ändå aldrig.

jepp, det vasr en finfin pendling i dag!

Finfin pendling idag, jag fick ihop 32km på Järvafältet i morse.
Ett rådjur var allt jag lyckades väcka, ovanligt lungt....

Jag är för tidigt på jobbet numer för att få någon draghjälp. Sticker hemmifrån vid en stund över sex och då är cykelbanorna i princip tomma.

Lyckades ta mig upp ur sängen hyfsat tidigt och trampade iväg hemifrån innan nån i familjen vaknat.
Gungade runt i skogen en timme för att sedan styra mot kontoret. Borde göra såhär oftare.
Riktigt vederkvickande!

Härligt, 27,5° ute, dags att rizzla om och trampa hemåt!

Lövely, dags att klicka i och börja veva
Skönare att hojja på morgonen dock

Pendlade in till söder o drack öl sen vidare till sumpan för att sen 3 tiden imorse cykla hem skoj förena träning med nöje :-) dock hade det varit bra o räkna ut att man skulle behövt lampor på vägen hem :-)

Första pendlingen med min splitter nya Bianchi och så blir man kränkt av en hybrid med stänkskärmar. Han ryckte i och för sig i ett parti med trottoarkanter där jag kanske var lite för rädd om cykeln. Annars var det en fin tur från Edsberg till city. Slog pers trots lite oflyt med rödljus och trafik.
Det kommer nog att gå fortare när jag har vant mig vid cykeln. I går lyckades jag ramla på väg hem från affären med märken både på mig och cykeln som följd. Jag blev prejad av en buss och ovan vid de nya pedalerna kom jag inte loss och föll i stället. Frugan föreslog att jag ska köpa trehjuling istället eftersom det bara är tredje gången som jag cyklar efter att ha brutit armen vid halvvättern.

Glömde berätta om kisschocken vid Ringen i förrgår. En kvinna sitter med kjolen uppdragen till armhålorna och urinerar på trottoaren utanför ingången till Ringen.

When you gotta go you gotta go...

Valde trots tveksam väderprognos att ta racern till jobbet idag, fick en trevlig tur på morgonen även om det var lite molnigt.
Tittar ut från kontoret nu och inser att det inte lättar efter 6h ihållande ösregn och inser att jag kommer att bli riktigt blöt på vägen hem :(

MTBiker skrev:
> Valde trots tveksam väderprognos att ta racern
> till jobbet idag, fick en trevlig tur på morgonen
> även om det var lite molnigt.
> Tittar ut från kontoret nu och inser att det inte
> lättar efter 6h ihållande ösregn och inser att
> jag kommer att bli riktigt blöt på vägen hem :(

Jag gjorde tvärtom, fegade ur, och än har det inte börjat regna häruppe i Sthlm. Däremot blåser det rätt bra men det hade bara gett mig en rejäl medvind. ;)

Valde också, trots prognosen, att cykla till jobbet utan skärmar. Var en trevlig pendling. Hoppas nu bara att jag hinner hem innan jag får äta upp mitt övermod.

EDIT: jag hann inte...

Senast redigerad av en moderator:
Jag sommarjobbar och åker till jobbet halv 7. Det var fint på morgonen så jag tog cykeln med T-shirt och shorts dit som ligger typ en kilometer bort. Har 3 raster under dagen och jag jobbar osm trädgårdsmästare på kommunen så jag åker med i bil till olika parkområden och gräsmattor. Blev att de fick skjutsa mej hem och tillbaka från alla rasterna idag då det efter morgonen bara regnar mer och mer. Blev väldigt blött när jag skulle ha hem cykeln i slutet av dagen.

Blev inte heller mycket arbetat i regnet så jag gick ut o sprang sen efteråt, gick itne så bra för kläderna var tunga av regn.

Om jag vaknar med solsken och torrt i backen imorrn igen kommer jag vara väldigt tacksam.

Jag hade en blöt hemresa från Sorbon, men som tur var kunde jag pausa i ett par minuter på ICA efter 75 meter innan jag var tvungen att ge mig ut på den säkert fyra fem gånger längre turen hem.

Tur att man har cykel.

Hem igår innan regnet, men imorse blev det blött. Tur det finns dusch och torkskåp.

Tiggde bilskjuts av kollega till jobbet i morse, såg ut att ha blåst en hel del i natt när jag kom till jobbet efterson det låg travar med omkullblåsta 40-fots containrar i terminalen bredvid... :-/ T

Sen jag flyttade har jag bara 5 minuter till jobbet istället för 10, allt nedför naturligtvis(och allt uppför hem).....prima, inget regn i Oslo heller lite blåst. :) Happy days!

Lite roddigt att hitta skärmarna och regnkläderna. Men i princip cykelfritt på cykelbanorna på Götgatan och förbi Tegelbacken. Förutom den alltid leende Bigmollo.

Idag var det härligt. Testade en ny regnjacka. Den fick godkänt. Bruse såg morgonsur ut. :)
/J

Jag ställde in morgonturen via sms i morse och somnade om. När jag sedan vaknade och slängde en snabb blick genom fönstret tänkte jag "det där ser inte så illa ut" och tog på mig knickers och en tisha.

Fy fan vilket väder. Jag försökte verkligen le hela vägen, men det var svårt för allt grus och vatten.

Min nästa pendelhoj ska ha skärmar.
(Det var en rolig pendling. Fort gick det, och blött var det. Svettades nästan ingenting.)

Blött! Satan vad det regnade idag! Jag åker en bit utmed E18 Norrtäljevägen och vid varje möte med buss lastbil blev man formligen dränkt. Men på något sätt känns det OK att bli blöt när man har ställt in sig på det... Förhoppningsvis har detta dragit vidare österut och slutat regna i eftermiddag.

bigmollo skrev:
> Idag var det härligt. Testade en ny regnjacka.
> Den fick godkänt. Bruse såg morgonsur ut. :)
> /J

Men det var jag inte. Bara avslappnad och njutfull av lugnet på cykelbanorna.

bruse skrev:
> bigmollo skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Idag var det härligt. Testade en ny regnjacka.
> > Den fick godkänt. Bruse såg morgonsur ut. :)
> > /J
>
> Men det var jag inte. Bara avslappnad och njutfull
> av lugnet på cykelbanorna.

Ja det var faktiskt riktigt skönt. Jag var smart nog att hänga på en race blade.
/J

Selast skrev:
> Förhoppningsvis har detta dragit vidare österut
> och slutat regna i eftermiddag.

Enligt den interaktiva multimedia-prognos-tjofräsen på yr.no så verkar dina förhoppningar infrias. Risken finns ju tyvärr dock för att vattenpölarna och lastbilarna finns kvar...

Jag var faktiskt torr på en fläck på vänster sida ungefär där revbenen slutar! Undrar om man kan dra några slutsatser om hur aero min position var?

Underbart! Första cykeldagen efter semestern, och benmusklerna hade åtminstone inte förtvinat helt och hållet. Blev nästan påkörd av en taxi vid Lindhagesplan (jag hatar den rondellen!), men förutom det var det en behaglig cykeltur.

Allt gick som vanligt hade dock smygpunka på bakhjulen men jag tog mig till jobbet utan problem. Har handlat 5st nya slangar idag.

Sen såg jag att mitt bakdäck (mtb med mtb däck) har slitits ner rätt ordentligt, har typ kört 100mil på det rätt mycket fram o tillbaka till jobbet. Jag tippar på att det kommer att räcka typ ma 250mil. Kanske är rätt OK ändå, det är ett maxxis ignitor.

//Henrik

Ska du pendla på asfalt så är slicks att rekomendera.

gbghenke skrev:
> Allt gick som vanligt hade dock smygpunka på
> bakhjulen men jag tog mig till jobbet utan
> problem. Har handlat 5st nya slangar idag.

Bakhjulen? Tricycle?

Visa gärna bilder på den!

/Fedde

Jag kan inte minnas när jag blev så blöt senast, men det måste ha varit i duschen.

Jag vilade benen idag inför Mälaren runt imorgon. Kändes riktigt skönt att ta bilen. :)

blött och härligt.. blev krengkt av en cr1:a vid silverdal m lite högprofilhjul i kolfiber? svängde av ner mot helenelund. inte lätt att hänga med på ss mot en miljardväxlad räser.

någon här som känner igen sig? du låg bakom mig från alecs golf upp mot silverdal typ.

Med dagens pendling har jag loggat 50 000 km - men det är på rejält lång tid så det är inte så imponerande. Mest en snygg summa kilometer, som kanske inte ens infaller exakt idag :)

Grymt. Jag har inte loggat en enda km. Men 5000 mil är ju inte att skämmas för sig. Ca 50000 i soppa du har sparat in där. Se till att påminna frugan om det när du ska köpa nästa cykel.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp