Hallå cyklist! Hur var dagens pendling?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Idag var det tänkt att pendlingen skulle bestå av hög kadens på lätta växlar och sedan lite enbens tramp.

Men efter ett tag så fick jag horn i pannan, då jag skymtade 2 cyklister några hundra meter framför, och övergav därmed special träningen.
Här skall jagas ikapp....

Den första plockade jag in efter några minuter.
Den andre var en seg rackare. Jag fick höja tempot ytterligare lite till.
När jag hade honom inom räckhåll såg jag att det var SuperApe (Kaj).

Jag hade då 2 alternativ: Skall jag kränka honom eller slå av på takten och göra sällskap.

Det fick bli det senare. Sista biten åkte vi och småsnackade lite om helgens Ötzi m.m.
Trevlig morgontur.

/Pilen

du körde enbenspressar förstår jag?

Själv lider jag också av sviterna efter tisdagens benövningar på gymmet. men har ju bara kört 4 pass knäböj sedan jul så jag, ja... jag är kränkt.

Joakim Quensel skrev:
-------------------------------------------------------
Frågade kaxigt en gymgorilla om
> jag fick köra mellan hans reps på
> benpressmaskinen. Ville ju inte hålla på att
> plocka bort hans vikter så det blev rejält
> tungt!

Finfin cykling, lite motvind tror jag dock så verkar det sopat, det rullar på, vårkänsla nästan.

En liten del av mig är ett pendlarsvetto. Det pendlarsvettot blir alltid lite småkränkt när det blir ifattcyklat, för att inte tala om fråncyklat. Men jag känner ju Pilen så jag var glad över att han var iaf var lite flåsig när han kom ikapp.

Har inte alla ett litet svetto inombords?

edit: stvvfel

Senast redigerad av en moderator:
Visst är det lite mer folk ute nu?

Jag ser och möter folk som annars inte cyklar när det är minusgrader. Lite snyggare kläder och lite lägre hastighet än ditt average svetto.

Eller inbillar jag mig. Jag kanske har börjat cykla 15 minuter senare till jobbet utan att veta om det?

Jag tycker också att jag ser fler cyklister ute. När det är riktigt kallt och grisigt kan man tro att man är ensam men så helt plötsligt ser man en annan dåre som är ute och cyklar. Sånt är trevligt.
/J

bigmollo skrev:
> Jag tycker också att jag ser fler cyklister ute.
> När det är riktigt kallt och grisigt kan man tro
> att man är ensam men så helt plötsligt ser man
> en annan dåre som är ute och cyklar. Sånt är
> trevligt.
> /J

Verkligen trevligt. Jag gillar folk som cyklar.

Jag verkar ändå bli vuxen till slut trots vad somliga trodde när de ville skramla för att skicka mig till Amerikat, för med tiden får jag allt större tålamod med medtrafikanter. Mest bara för att irritera sig på någon som cyklar sicksack eller bilar som gör misstag har visat sig gång på gång ge noll och intet.

Instämmer, man lär sig! Jag klarar av kaffestinna bilister, vinglare, köramotröttcyklister, benkrossarbussar och mobiltelefonpratarfotgängare rätt bra nu. =)

Yes, nu är det hemrull!

Glad att jag upptäckte det här nyss:
20090220.jpg ht=544

Hade kunnat bli överdivet spännande på vägen hem...

Sablar vad skönt det var idag. Efter 2 dagars bilåka kändes det skönt att ta en sen cykeltur till jobbet. Hann lämna ungarna först. Tog det medvetet så lungt att jag slapp känna hur klen jag egentligen är i benen:)

Tog på mig ett gammalt byggarbetarställ under tightsen idag. Tjockare än vanliga underställskallingar. Det gjorde skillnad.

Välsaltade cykelbanor och vägar i stort sett hela vägen tar bort lite av vinterkänslan. Det hade varit mysigt att få glida fram på nattens lätta puder.

Guud vad jobbigt det var idag. Tog flera minuter att bestämma vilka vilka snygga solglasögon jag skulle ha på mig.

bonbon skrev:
> Guud vad jobbigt det var idag. Tog flera minuter
> att bestämma vilka vilka snygga solglasögon jag
> skulle ha på mig.

06:15 var detta inte ett problem

Nästan episkt.

Stadsgården bjöd på sina härliga vindar.
När jag kom ner på Munkbron gnistrade det på Riddarfjärden och solen bjöd på vårsken.
Under Kungsbron vilade svanarna i vattnet.
Solen sken upp hela Karlberg Slott och det tunna snötäcket framför slottet såg krispigt ut.
Cykelvägarna är snustorra, visserligen är det lite grus på dom men nu är det en uppkörd ränna som man kan susa fram på.

Nu är det bara värmen kvar....

Ljust och fint på morgnarna nu men trycket i benen är noll. När jag såg bilden på härket utan bromswire här ovanför fick jag en flashback som kanske förklarar varför. Kränktheten av att före frukost bli omkörd av en galet lila 80-talsmiyata sitter säkert kvar som ett trauma i lårmusklerna. Får uppsöka pendlingspsykolog eller köpa SL-kort.

Campa skrev:
> Ljust och fint på morgnarna nu men trycket i
> benen är noll. När jag såg bilden på härket
> utan bromswire här ovanför fick jag en flashback
> som kanske förklarar varför. Kränktheten av att
> före frukost bli omkörd av en galet lila
> 80-talsmiyata sitter säkert kvar som ett trauma i
> lårmusklerna. Får uppsöka pendlingspsykolog
> eller köpa SL-kort.

Om det är till någon tröst, jag förstår precis hur du känner. Efter måndagens, tisdagens och onsdagens fiaskon var jag redo att sätta mig på psykakuten för cyklister.

Kom på ikväll att blåst och ett tungt sinne är sämsta tänkbara kombination. Hade ingen större lust att sätta mig på cykeln idag, men tack, och lov att jag gjorde det. Vindstilla, och på väg hem från Karolinska ikväll passade jag på att kränka ett pendlarsvetto å det grövsta. Han satte fart uppför Västerbron. Två sekunder och han var omkörd. Två sekunder till och ljudet av hans däck försvann. Haha... trodde han på fullt allvar att han skulle vara snabbare än mig uppför bron. Ingen jävlas med fröken Smiley när det vankas uppförsbackar. ;o) 25,7 km/h all the way to the top. :o)

Efter att under några veckor tvingats till förnedrande promenader i skogen bredvid cykelvägen i backen från Eneby skogsväg upp till Kärrdal (Danderyd - Sollentuna) lyckades jag idag cykla hela vägen upp.
Det måste vara någon vattenläcka eller liknanade som orsakar den kosmiskt hala isgatan som är högst i mitten av vägen och lömskt sluttar ut åt sidorna.

Men nu är det ljust när man cyklar, kanon....

smiley skrev:
> Om det är till någon tröst, jag förstår
> precis hur du känner. Efter måndagens, tisdagens
> och onsdagens fiaskon var jag redo att sätta mig
> på psykakuten för cyklister.

Jag tar tillbaks shoppingtipset förresten - fick en stor låda från Wiggle häromdagen men inte ens det fick benen att spritta igen. Kanske får köra slut på mig i helgen och sen ta en liten paus i veckan som kommer. Men SL, fyfan. Andra utbrända cyklister som vill cab-poola med mig från Johanneshov till Sumpan nästa vecka? :)

Vad skönt det är att ha blivit så gammal att man skiter i om man blir omkörd. På väg hem slapp jag bli omkörd, inga pendlasvetton siktade tack och lov :)

Pumbade i 1 kg extra i däcken i morse för å få lite rull iaf. Nu dansade den på dubben och jag höll på att stå på öronen på Blasieholmens glatta stenar. Aldrig får man vara nöjd...

Fjärdebrunn skrev:
> Tokholm blir skrattfest i snö imorgon.
> Värmdövögen ligger...oplogad

Jag sitter också och peppar lite inför morgondagens cykling. Blir kul att i lugn och ro bevittna kaoset. Jag har inget bokat på förmiddagen och ämnar bli rejält sen bara för att skylla på snökaoset.

Motvind och snö ut, ca -4. Rätt bra plogat. Fotgängarna hade inte gjort sitt än. Hem så hade vinden mojnat, men lite medvind iallafall. -4. Det snöade fortfarande och bitvis jobbig cykling på cykelbanorna, där söndagspromenerarna trampat till snön till en skakig upplevelse utan grepp.

Bidde inget idag heller, trots att cykelsuget skrek efter en veckas sjukdom bestämde jag att det inte var läge att börja med en krasch på de oplogade cykelvägarna i Täby.... Får bli imorgon....

Slicks på trampad snöväg är fan löjligt drygt!

Men i kurvorna är det löjligt trevligt:) Går att glida mycket längre än på sommaren=D

Jag hade bespetsat mig på en lugn och vacker tur genom ett snöigt Nacka. Skulle vilja säga att det blev ett jävla slaskande istället. Alla bilvägar (70% av min tur) flöt av välsaltat slask. Cykelvägarna var allt från bra plogade till oplogade.

Blev dessutom kränkt av en tjomme på gammal grön CyclePro längs Värmdövägen. Tänkte vi kunde slå lite följe genom elementen. Icke, han satte av som en avlöning uppför knölen vid Sickla. Då kände jag av BiBen som tog slut i helgen och slog av på takten.

Trots allt får man sitta lite endorfinpundad på morgonmötet. Det är fint det.

Det verkar finnas svårt stränga territoriella principer vad gäller snöskottningen. Vissa partier var det helt vanlig cykelväg och det gick undan som bara den, men andra fick jag stundtals hoppa av i uppförbackarna där en decimeter semitrampad snö var för mycket för mina terrängskills.

Eländig pendling, borde gått istället. Träd som fallit över vägen, jag tappade låset, och det som göms i snö hittas när man irrat omkring ett tag. Värdelöst, skakigt och plogningen skedde tydligen i början av snöfallet.

Det måste ha varit en happyit som jag såg i morse ca. kl 06.30 mellan ekerö & drottningholm (MTB med fox dämpare). Såg kallt och extremt jobbigt ut. Grymt impad över motivationen på den killen, önskar själv att jag kunde finna den istället för ta bilen.

Alla ni som trotsar vädret skall ha en eloge!
Själv en lat bilkörare som funderar på att byta slicksen mot dubbar och möta snålblåsten.

//nick

Idag var ingen höjdare, jag tog slog ett negativt all-time personbästa.
1 timme o 40 minuter från Tumba till Luntmakargatan.... mot normala 50-70 minuter.
Fram till Skärholmen kändes det som jag fick spåra, därefter var det bättre plogat. Inte nog med det, jag cyklade en massa omväg för att ha lite mer farbara vägar och som grädde på moset en frambroms som låg på hela tiden. Har redan ågren för hemvägen.

Någon som vet hur plågade vägarna på Södertorn är (225, 226, 257, Pålamalmsvägen)? Finns det plats att cykla där även om långtradare dundra förbi?

Funderar på en liten längre pendling hem; jobbmotivation lyser med sin frånvaro idag!

/Toni

Shit, ska snart dra iväg för att hämta ungar.

Efter morgonens styrketräning i slasket så gäller det att få igång låren igen...

Var grymt kul att cykla idag med all snö. Men jag har ju inte så förbannat långt :)

Senast redigerad av en moderator:
Hemresan gick bättre. Plogat efter snöfallet! Tänka sig!

Från morgonens resa:
hinder.jpg ht=571

Borttaget under dagen.

skaparn skrev:
> Det verkar finnas svårt stränga territoriella
> principer vad gäller snöskottningen.

Det kallas för entreprenadgränser. =)

fläckvis plogat i morse, betydligt bättre i förorten än i stan.

Överraskande välplogat. Av 6km var bara en 200m snutt cykelbana oplogad. I vanliga fall ser man tydligt var gränsen mellan stadsdelar och olika entrepenörer går.

Fjärdebrunn skrev:
> Tokholm blir skrattfest i snö imorgon.
> Värmdövögen ligger...oplogad

Den var inte plogat vid 03.50 i morse när jag körde till jobbet, fick med knappt stopp när fyllskallarna från Patricia skulle gå framför bilen vid Slussen... :-/ T

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp