Hallå cyklist! Hur var dagens pendling?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Var väl sådär. Att jobba över och stödäta kanelsnittar till sena kvällen igår hör väl inte till världens bästa förberedelser. Utsattes för en slowmotionkränkning från ett annat pendlarsvetto mellan flemingsberg-huddinge. Han var snabb att dra förbi, men sen låg han sådär retsamt inom synhåll ända tills ett rödljus skilde oss åt.

Den var bra varmt och gott delvis sopat som vanligt motvind på bron mellan alvik och essingen.
Vi som bor i sthlm kankse skall börja ringa radiostockholmstrafik redaktion och rapportera hinder på
cykeln banorna skulle vara kul att höra reaktionen.

Snabb och effektiv pendling idag. Monterade barnsadel igår, drog kraftigt ner helhetsintrycket på crossen.
/S

Nu har jag blivit omkörd två gånger av en gubbe i skinnjacka i Solnas uppförsbackar. Första gången blev jag klart kränkt, men han sedan upptäckte jag att han har dopat cykeln. Framnavet är stort som på en gammal MC med trumbroms och bak hänger det på varje sida något som är misstänkt likt ett MC batteri. Ger uppenbarligen bra med extra kraft i backarna.

putchi skrev:
-------------------------------------------------------
> Nu har jag blivit omkörd två gånger av en gubbe
> i skinnjacka i Solnas uppförsbackar. Första
> gången blev jag klart kränkt, men han sedan
> upptäckte jag att han har dopat cykeln. Framnavet
> är stort som på en gammal MC med trumbroms och
> bak hänger det på varje sida något som är
> misstänkt likt ett MC batteri. Ger uppenbarligen
> bra med extra kraft i backarna.

Excuses excuses ;)

-2 till jobbet

+15 på hemvägen!!!

vindstilla....

mmmmmmm det är vår

nu har jag lagt på slicksen på pendlarmtbn swish!

samma väder imorgon ha ha ha
/Magnus

På vägen till jobbet konstaterade att sopningen av cykelbanor och vägar sker lite sporadiskt, så det dröjer nog lite till innan jag plockar ut racern:-/

På hemvägen kändes det smått magiskt med bitvis bärande isbark på stigarna, majeståtisk solnedgång och fågelsång.

Härligt att cykla och få frisk luft. River fint i halsen och gör en torr i munnen.

pm10.png ht=256

no2.png ht=256

http://slb.nu/nu_City.shtml

Kränkarfest hela vägen till jobbet! De vårnyvakna pendlarna har käkat för mkt tomtegröt =)

Huga!

Har kört med nya (begagnade) singlespeed racern den här veckan och Södertälje är inte riktigt lämpad för en växel. Men tänk vilka lår jag kommer få! ;)

Barnslig pendling imorse, kränkte några bilar med att köra dryga 30 på 30 vägarna. Fågelkvitter och sol gjorde att jag ignorerade deras tutor;-)

en skön vårmorgon med en krengktning och en nära-krock-situation med hörlurförsedd oförutsägbart svajande ungdom.

dessutom mötte jag TVÅ balaklavor idag. måste ju koka där innanför.. gårdagens kalleankaluftväxlare var iaf borta. :)

Premiär för fräsern för i år. Fast det mesta var osopat...

Senast redigerad av en moderator:
På riktig cykel igen idag för första gången på mer än tre veckor. Soligt, blåsigt, grusigt = livet på en pinne.

Sprockets skrev:
> Kanske dags att ta av dubbdäcken.

Mmm, oxå lite sugen på det. Rassel, rassel...

Fort och snabbt. Fick dra åt ngn på söder mälarstrand iklädd reflexväst. Ingen härifrån hoppas jag :)?
Mötte en trött Ulf Lundell med gåstavar och lurar (lyssnar han på sin egen musik?) innan liljeholmsbron, dagens lassie.
/S

Uppdaterad pendlarkränkare, strippad på nästan allt tjafs, bort med singlespeed och dit med ett 7-delat frihjul som man trampar ur i medvind:)

imgp1924c.JPG ht=482

13.4 kg svenskt stål (inkl. trampor och det lilla låset).

Någon Nishikigubbe med vindtät jacka och pakethållarväska fick för sig att cykla om mig just idag. Vad tänkte han på?

Nu får man väl anse att vinterpendlingen är över för denna gång. Bytte till sommarhjul i söndags och har rullat lätt på de allt mer trafikerade cykelbanorna. Började veckan med 3 punkor, men nu är ju de flest vägarna sopade och rena... Det blir liksom hetsigare när finvädret kommer. Har fått fler taxitut denna vecka än under hela resten av vintern.
Trots mycket jobbresor har jag lyckats cykelpendla rätt så regelbundet. I slutet av november skaffade jag mig en gps logger som hjälpt mig hålla motivationen igång någorlunda. Loggade 100 pendlingsmil igår (ingen jättesträcka men jag är nöjd med det). Så här ser mitt "pendlingsspår" ut från 27:e november 2008 till imorse 3:e april 2009.
Om ni har några frågor kring bästa cykelvägen mellan Huddinge och Fridhemsplan så fråga mig!

Bilagor

• pend_spar.JPG
    pend_spar.JPG
    22 KB · Besök: 37
Lite knysst från grabben i morse att han ville att vi skulle ta bilen i stället för cykeln (har honom på släp på påhängscykel). När vi väl sitter på cyklarna är det aldrig några problem, men jag kan förstå honom klockan sju på morgonen och det fortfarande är lite kallt i luften att en varm bil känns mer lockande.

Men då fick jag en idé. Jag förklarade att vi spar ju bensinpengar genom att cykla i stället för att ta bilen, och jag erbjöd honom 5 kr i (vardera riktningen) varje gång vi tar cykeln till skolan. En mycket bra idé tyckte grabben som direkt såg sin chans att dryga ut veckopengen och kunna köpa mer StarWars-lego.

Bensinen kostar ca 40-50kr tur och retur räknade jag ut, win-win alltså. Sen måste se rätt kul ut när vi kommer farande och kränker pendlare, jag med min tempohjälm och grabben bakom högt trallandes signaturmelodin till StarWars.

Haha, skaffa svart tempohjälm och låt grabben nynna på "Imperial March".

Tog det lugnt i morse med tanke på 20 milarn i morgon. Men det tog lika lång tid som vanligt, alltså tar jag det alltid lugnt tydligen. Skit också.

Sprockets skrev:
> Haha, skaffa svart tempohjälm och låt grabben
> nynna på "Imperial March".

Och andas tungt. Fast det kanske cyklingen löser automagiskt!

jocke: En sån där värmeväxlare i truten, dh-väst och knäskydd. Och kanske modda om påhängscyklen till en sån där dödsplanet.

Kränkningsparty på väg in till stan imorse. Första pendlingen i knickers och körde formligen skiten ur ett antal andra svetton som precis vaknat ur idet och satt där med vintertights, täta goretexjackor, dubbla handska och tjocka mössor :-) En kille försökte hänga på men hade inte en chans i backarna upp förbi Naturhistoriska... En vinter med dubbdäck på pendlaren har verkligen gjort underverk, jag har aldrig känt mig så här stark så här tidigt förut! Passerade också 100 pendlarmil igår, vilket jag vet är klar junior mängd i detta illustra sällskap, men jag är nöjd ändå. Vättern skulle alltså få kunna gå i påsk vad mig anbelangar :-)

Här har det varit en hejdundrandes kränkningsfest från måndag-fredag! Kränkt alla, oavsett om jag bara skymtat dem långt bort i horisonten, eller om de legat precis framför mig. Märkligt att en så banal grej kan framkalla ett så underbart lyckorus (Enda gången på hela veckan iofs. Mamma ligger på Karolinska sedan två månader tillbaks, så cyklingen är nästan den enda källan till glädje just nu.)

Hann med en 7-milare på Ekerö innan jobbet idag. Strålande sol och nysopade vägar. Mullimull.

finfin morgon och dessutom sällskap av pilen och superape från solna ut till helenelund/kista. skönt med lite draghjälp för mina trötta ben.

Spontan och trevlig happykaravan från Solna till Helenelund med Mattel, Pilen och så jag. Bockstyren och tjocka ryggsäckar men inga reflexvästar.

Inte pendling för min del, men på väg hem efter en runda i går drog jag av vänster vevarm på räsern. Splinesen helt förstörda. Kul att kränka pendlare med enbart högerbenstramp! :D

Kanon stora delar av sträckan sopat dessutom finracern med smala däck snacka om lyckorus.
Har också stött på killen med munskydd som Supertramp nämnde tidigare siktad vid Alvik.

första dagen i år utan överdragsbyxor, vilken frihet!
Vindstilla och soligt var det oxå.

I morse fick plastcykeln komma ut i friska luften för första gången i år. Det blev en liten runda till Nollkvista före jobbet. Det borde ju gå fortare än med vintercrossen med dubbdäck kan man tycka men tydligen sitter sviterna efter 20-milen i lördags kvar i benen. Segt gick det men vackert var det i alla fall.

Jag förintade mig själv ute på södertörn i lördags och i söndags.
Igår var jag så sliten, så att beslut om att byta från dubbisar på pendlaren sköts upp tills imorse.
Orkade jag det...Nej.
Fifan vicken tung pendling. Krankta ben och värsta motvinden.
Ikväll, ikväll byts det däck.

/E

Det är inget vidare att börja vid fem på morgonen, fördelen är väl att det är ganska lättcyklat med öde gator...

Både Mattel och SuperApe smög upp i rygg när jag väntade på grönt i Solna.
Sedan blev det en trevlig och behaglig tur tillsammans.

/Pilen

ganska skön faktiskt nu när våren börja komma morgonen lite hal har satt på somma däck på hojjen så nu går det undan

mer ska det bli nu när man är ganska säker på att inte nån mer snö och 13 minus kommer så

Kul när motvinden gör så man slipepr bromsa i nerförsbackarna!

nu är det nästan färdigsopat! fortfarande grus/gegga-helvete på mittenpartierna av cykelbanan mellan lilla och stora essingen, men om det nånsin försvinner så blir det glatt :)

i fredas hände en kul grejj på sankt eriksgatan på vägen hem, jag råkar svänga ut lite obetänksamt från rörstrandsgatan och blir kvickt omkörd av man med mtb + påhängscykel med son & enormt lång vimpel på :) Inte fan lyckades jag köra ifrån dem sen heller. så kan det gå som nybliven pendlare utan flås å fåniga knäböjjar/styrketräningsben :D :D

fö vill jag lämna MTB'n hemma och köra något mer cafe-räser-aktigt i sommarsolen, men frugan har satt stopp för inköp :(

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp