Hallå cyklist! Hur var dagens pendling?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
......så här:

200904062565.jpg ht=544

Min arbetskamrat berättade konfunderat att han sett nån som pendlar på en Cervelo med högprofilhjul i morse vid kungsan. Själv kör han Focus cross. Nån som känner sig träffad?

Det är jobbigt att cykla till jobbet med 5 dagars knödeln och fläsk i magen. Blev omcyklad av alla. ALLA. På vägen hem gick det bättre, 7 km genväg längs Mälaren från Islandstorget in till stan gör att det blir svårt att sudda ut leendet på läpparna.

Sopat på en del ställen, och solen skiner. Då kommer alla lycraspejsare fram och kryssar mellan turister och andra fotgängare i full spätta och kör om på trånga partier även om de får möte. Vår med andra ord :)

Nytt personbästa på hemturen idag, 22:30 från Tetra pak till Dalby. Rekordet på andra hållet är 21:30 men det var med ganska frisk medvind. Finns inte heller någon mördarbacke i slutet på det hållet, då är det istället en god start...

Första gången jag pendlade på racern...det var gött.

"Hallå cyklist! Hur var dagens pendling?"
Ja, vad annat kan jag säga än: Helt underbar! Solsken, molnfritt, sopat. Men jag var lite väl optimistisk i morse när jag gav mig av med blott bibs, tröja och kortfingrade handskar. Brrr...!

Hemvägen blev 3.3 mil omväg och avslutades med en kebab i Årsta. Mums.

Härlig 7-milarunda på Ekerö innan jobbet. Träffade Pilen och Mattel. De hade också varit ute och fuskat på Ekerö.
/J

Efter att ha brottats med motivationen i ca:6mån så ställde jag äntligen bilen vid drottningholm och hojande till jobbet ca 1.5mil. Hoppas verkligen att detta blir en nytändning=)

JLarsson skrev:
-------------------------------------------------------
> Min arbetskamrat berättade konfunderat att han
> sett nån som pendlar på en Cervelo med
> högprofilhjul i morse vid kungsan. Själv kör
> han Focus cross. Nån som känner sig träffad?

Såg oxå någon på en röd Soloist igår i Hammarby Sjöstad och det såg inte ut som little stereo plus att denna såg lite mer pendlingsaktigt klädd ut.

Cervélo, ditt nya pendlarhärke i slasket.

bigmollo skrev:
> Härlig 7-milarunda på Ekerö innan jobbet.
> Träffade Pilen och Mattel. De hade också varit
> ute och fuskat på Ekerö.
> /J

var ju tvungen att kolla läget där ute.. :) en fin start på dagen! tyvärr tog jag fel allé först och missade därmed chansen att få bli jagad av och jaga pilen mot lovö kyrka och sedan hänga på mollo.

jag fick ihop 35km till jobbet idag, FRA-rundan och sen barkarby till kista.

godmorgon.

Monterade på Big Betty GG + 3C och det blev f*n i mig sämre rull än Nokian Extrem 294 ... Testade bara asfalt till jobbet med Extreme 294 i förra veckan och det tog 45 minuter. Idag med BB GG+3C tog det 50 minuter ... bra träning.

Nu förstår jag varför jag började ta bilen till jobbet på tisdagarna ...

Naturligtvis blev jag ordentligt kränkt av en kille på MTB med smala slisk, han bara rullade ifrån mig ...

Imorgon blir det racer till jobbet oavsett om det är sopat eller ej.

Mjölksyra från Färingsö i går kväll. Kände mig som 80 men tog mig iaf till jobbet. Måste börja köra lite mer och snabbare tror jag.
Det börjar redan bli fler och fler cyklister på gatorna! Konstigt. Det brukar inte öka förrän i augusti vissa år. När folk har fattat att det faktiskt är sommar så är den nästan slut. Ja ja.

Första gången i år med fixien till jobbet. Var lite småseg när jag kom fram..
Jagades av en svart carbon Trek som såg väldigt dyr ut.

En extrarunda innan jobbet. Kanske man möter Mollo på vägen.
Så det fick bli en runda ut på Ekerö och Träkvista.
Hade bestämt mig för att hålla ett högt och jämt tempo.

Och visst dök han upp, Mollo.
Där ute på Lovön svepte han fram.

Mattel kom ikapp oss vid Brommaplan.
Ett snabbt hej och sedan svischade han iväg åt vänster.
Mollo och jag gjorde sällskap in mot stan.

En härlig morgon runda.
55km och 30 i snitt.

Tack och hej.

/Pilen

Senast redigerad av en moderator:
Hmm, undrar om det börjar bli dags att byta dubbdäcken, det var iofs lite is sista biten. =)

Årets första pendling med racern idag. Det blev knappt 50km. Bifogar även en bild från en underbar morgon.

DSC00392.JPG ht=544

Härlig morgon på min vanliga kort runda mellan bostaden och stationen solen sken och nästan hela vägen är nu grus fri. Nytt för dagen var en kille i lysgul jacka på en vit Nishiki som jag mötte korsning kungsgatan, skolgatan i Uppsala (ca 07:25), var det kanske någon här som känner igen sig?

Tog vägen över Lida på väg till sjukan ikväll, mycket folk ute och sprang! Motionspåren som brukar vara så trista var riktigt roliga på SS, man får så mycket gratis fart! Gick riktigt bra på skogsstigarna också, men det var för djäkla kallt!

Cyklingen funkar alldeles utmärkt men det är på tok för mycket grus härute i förorten (Bagis). Fullt med grus trots att det inte borde ta mer än en pisskvart att få bort det. I övrigt är det ordentligt rensopat.

Ruggigt idag. Vart tog våren vägen?

Det har sopats på Liljeholmskajen, så det blev några hundra meter till utan grus. Jag har fortfarande 2 km grusväg längs Årstaviken, så det spelar inte så stor roll.

När alla vintersovare återupptar cykelpendlingen så lägger jag ner den istället! Ska försöka återuppta löpningen efter 6 månaders knä-rehabilitering och sjukgymnasten förbjöd mig från cykling under upptrappningen. Så nu får man trängas med alla hostandes och snoriga sl-pendlare istället. =/ Hoppas det är värt det.

Plockade fram ful-ss-cx:en med 26"dubbisar och smällde på 44/16 som veckans surprise.
Tungtrampat sa Bill. Tungtrampat sa Bull.

Blev kränkt av nån på Vasagatan, bara för att jag stannade vid ett rödlyse. Funderar på att inte göra om det. Stanna alltså. Att bli kränkt är jobbigt.

Började årets cykelpendling igår, 30 km enkel resa. Det var supergott att komma igång igen efter vinterns dvala. Satte pendlar pers igår på vägen hem, 57 minuter med 10 kg väska på pakethållaren och Conti sportscontact däck.

Imorse när jag cyklade in till Malmö så hade nått pucko låtit sin hund skita på cykelbanan utan att plocka upp. Inte bara en gång utan två gånger på bara några hundra meter. Första skitningen hade ägaren försökt dra in hunden till kanten under själva skitningen då det gick låg ett pärlband av "tollar" över hela cykelbanan. Andra gången hade ägaren nog struntat i detta stunt då det ¨åg en megahög mitt på cykelbanan (allt detta mellan Lomma och Arlöv).

Annars är det gott att vara "Street Gladiator" igen i Malmös rusningstrafik. Alla bilister är fortfarande lika hänsynslösa och alla gamla damer är fortfarande lika måna om att få leka trafikpolis när de får chansen.

/Jerka

Efter gårdagens fantastiska pendling på racern så vaknade jag med en lustig känsla i halsen. Det blev till att ta det riktigt lungt trots att kroppen ville trycka på uppför backarna. Får se hur det känns i em. I vilket fall som helst är det fest att cykla racer!

Upp med tuppen för tidigt möte på jobet. +2 grader och motvind hela vägen. Tempen på huden på magen var nog inte mycket över noll när jag klev in i duschen här på kontoret ... mag-förfrysning är väl ganska ovanligt?

Nu regnar det, surt. Har racer utan skärmar och regnjackan ligger hemma. Nåja, det är bara att bita ihop och le.

Brrr... Vad kallt och blåsigt. Stoppade ner min windstoppermössa i ryggan innan jag stack ut idag. Den kändes som en välsignelse på vägen hem. Jaha, och nu ska det förstås blåsa ända tills den första snön faller och cykelbanorna dränks i grus igen. Sammanlagt 5.4 mil idag och igår. Ingen risk att man ens kommer i närheten av Mollo & co.

Lugnt och lite cyklister. Sopning pågick för fullt på Söder Mälarstrand. Regn som startade halvvägs från jobbet.
/S

Tog bilen med en cykel på taket, skall försöka 'lura' en arbetskamrat att köpa en riktig pendelmaskin med racerram, ss och 23mm däck - han klagar över sin 40-tals mormorshoj att den är så trögtrampad:).

vader skrev:
Men jag var lite väl
> optimistisk i morse när jag gav mig av med blott
> bibs, tröja och kortfingrade handskar. Brrr...!
>
Bara hängslen, inga brallor? Låter ruggigt!

Jo tack, bra! Lite kallt om tassarna nu på morgonen men jag skyller på mig själv som tog de tunna handskarna.

Helg idag? Inte om du frågar min kund, presentation av projektet imorgon och då är det bara att slava på kontoret idag. Wünderbar!

Oj va skoj det är att cykla lvg...hade nästan glömt det.
Sköna 24 km idag från Tyresö till Gärdet.

En snubbe med SS försökte kränka mig i backen vid SR...någon härifrån som känner sig skyldig?

De hade lagt om cykelbanan på skeppsbron imorse, inget skoj. Mycket folk, både cyklar och bilar, alla försökte tränga sig före alla andra. Men repan mellan Hornstull och Slussen var fin, lite kyligt bara.

Jag pendlade ganska sent idag så när jag passerade Skeppsbron var det väldigt få cyklister, men jag kan tänka mig hur det såg ut en timme tidigare :(
Märklig timing att gräva upp en av stadens mest trafikerade cykelbanor i mitten av april...

RN skrev:
> De hade lagt om cykelbanan på skeppsbron imorse,
> inget skoj. Mycket folk, både cyklar och bilar,
> alla försökte tränga sig före alla andra. Men
> repan mellan Hornstull och Slussen var fin, lite
> kyligt bara.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp