Hallå cyklist! Hur var dagens pendling?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Bubblan skrev:
-------------------------------------------------------
> bruce skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> ...
> > -lite kallt med hängselbibs och bar överkropp
> > hem, fast väldigt fränt förstås.
>
> Inte ok. Som att åka naken på tunnelbanan.

Aha, det var därför folk pekade..

I dag kom jag bara halvvägs.
- Man ska ha reservslang med sig, det räcker inte med bara däckavtagare.

Men å andra sidan fick jag lära mig några nya busslinjer genom Solna, så jag är nöjd.

Det får bli vrakhämtning med bilen ikväll, får se om jag hinner förbi något inköpsställe för nya slangar.

Mysigt att komma till jobbet med adrenalin ut genom öronen efter att ha varit ruskigt nära att bli påkörd tre gånger på min knappa 3 km till jobbet.
1) En skåpbil som dundrade över huvudled utan att se sig för, jag var tvungen att göra högersväng i samma riktning som bilen och kom undan med en hårsmån. Nästa
2) Volvo som inte såg sig för eller blinkade vid filbyte åt vänster när låg på omkörning
3) Sopbil som väntade med att blinka till svängen påbörjades när jag kom forsande genom en knepig korsning med cykelbanor, huvudled, väjningsplikt och annat, han runda bakom sopbilen i en tight s-sväng.

Nu sitter jag här, förbannad, hoppas ingen kommer och knackar på här på några timmar!

skön start på dagen med en trippelkrängktning på tranebergsbron. först kränkgktes en illgrön kona på rulle bakom en räser sedan fortsatte jag förbi en focuscross som strax innan hojat förbi de andra två.

sedan var det tydligen bra fart i benen till jobbet idag och mina 16km avverkades på 31 minuter.

strax dags att hoja hem igen. :)

Kränka åkgräsklippare, är det bonuspoäng?

Cyklade singlespeed till jobbet ikväll, 44/16. Snittade knappt 29km/h, mycket nöjd, bara en minut långsammare än mitt mycket gamla växlade PB!

Kom till jobbet torr imorse men frågan är ju hur det ser ut om en timme. Regnet öser ner i centrala Sthlm...

regnet öser ner i kista också.. saknade lite stänk imorse men kommer få bada hem. hur skoj som helst.

Usch, det kommer väl hit snart, tur att jag lyssnade på norrmännen och tog regncykeln till jobbet.

Usch, jag ser inte riktigt fram emot hempendlingen idag...den enda ljuspunkten är väl att det borde vara rätt tomt på cykelbanorna så det är bara att stå på.

Tog en Mikro-VR för att "prova på", det blev runt Ältasjön med alla kranar på för fullt. Det skvischade fint och jag var rätt nöjd med att mätaren stannade på en 10-del av Vättern. Ja alltså från jobbet och hem.
Nedkylning av händerna med växlingsproblem som följd känns som största problemet i hällregn. Fast nu ska det kanske inte vara så fruktansvärt i morgon va?

Satan, vad blött det var. Allt utom kallingarna genomblöta. Tackar för det...ja, vem ska jag skylla på...SMHI kanske?

Fast, cykelbanorna var ju föredömligt folktomma!

Det blev en bonus i morse att det inte regnade. Lite sämre med vädret på vägen hem genom sthlm. Så det blev att strunta i att köra hem via hellas-älta-flaten med cx´n på vägen hem. Men stora frågan är varför jag alltid glömmer skoöverdragen när det ska bli regn?

En happy tanke till de som kör VR i helgen....

Helvetes jävla skit, fick en glasbit i bakdäcket imorse på väg till jobbet. Varför alltid när man har en tid att passa, och aldrig när man bara är ute och myskör?! Rutin som man har bytte jag slang på 10 min (rätt bra med tanke på att det är alfinenav utan snabbkopling).

Det är andra eller tredje punkteringen jag och min sambo haft på "Continental Contact Extra light 622/42" (vikbara) på 2½ år - godkänt (men inte mer) med tanke på att dom rullat 3.000 - 4.000 km vardera under den tiden. Däcken har dock "trådat" upp sig i sidorna, så dom ser rätt dassiga ut och jag gissar att dom blivit känsligare i sidorna. Jag kör numera Marathon supreme fram, och tjejen har precis fått ett par Big apple 622/50. Jag vill ha Marathon supreme 622/40 bak, men man vill ju samtidigt slita slut på däcken ekonomisk som man är...

Mmmmm...! Vilken mullig morgon! Shorts, vindväst, sneakers och inte hojat på över en vecka sätter verkligen fart på benen. Det var svalt och skönt ute och inte så blött som jag trode det skulle vara.

Att det sedan var halv storm medvind gjorde att jag kände mig som en sub8-fantom. Ganska skön känsla.

Soft, gled i sakta gemak till jobbet, tog det bara lugnt. Blev nästan ikappcyklad, han svängde dock av. Det hade kunnat bli första gången jag blev omcyklad på väg till jobbet i år. Men det skulle inte ha gjort något när man fixat sub8 :-)

Idag blev det den gamla herrknarren. Hade just tvättat min fincykel och tänkte att den får stå tills imorgon. Huvva, vad jobbigt att bli omkörd av alla.

Efter 2 månader med alldeles för mycket Lvg så var det idag dags för att köra MTB till jobbet. Hörig morgon med sol och ganska pigga ben trots VR i lördags.
Körde några km extra på fin singeltrack och längtar redan till det är dags att rulla hem genom skogen.

Imorgon blir det också MTB.

zapiens skrev:
> Soft, gled i sakta gemak till jobbet, tog det bara
> lugnt. Blev nästan ikappcyklad, han svängde dock
> av. Det hade kunnat bli första gången jag blev
> omcyklad på väg till jobbet i år. Men det
> skulle inte ha gjort något när man fixat sub8
> :-)

Har man cyklat Vätternrundan på 7.38 helgen innan så är man immun mot kränkningar.
Det borde skrivas in i förordningen.

Supertramp skrev:
>
>
> Har man cyklat Vätternrundan på 7.38 helgen
> innan så är man immun mot kränkningar.
> Det borde skrivas in i förordningen.

Ja jag som inte var med i lördags tittade i marken och skämdes när jag kränkte i dag. Har bara ätit och vilat hela helgen så det kändes rätt pinigt att köra om eller ens här berätta här på Happy om att det gick fort i dag. ( Ska iof ta 22 mil solo i midsommar men ändå! Det är inte riktigt detsamma.)

Supertramp skrev:
> Har man cyklat Vätternrundan på 7.38 helgen
> innan så är man immun mot kränkningar.
> Det borde skrivas in i förordningen.

Man kan ju inte hålla på å hitta på regler i efterhand... Det kallas för fusk i min bok ;)

Mzi har helt rätt. Men har man i god ordning cyklat snabbare än 18600 svetton i helgen så har man lite pluspoäng att ta av!

Ruskigt imponerande kört av alla sub-cyklister oavsett timsiffra. Jag lovar att släppa styret och applådera varje gång jag ser en finaxtröja eller smileyprydd hjälm längs min pendlingsväg - om jag så på kuppen ska tappa kontrollen och krascha in i närmaste nishikigubbe.

Nu pendlar jag i och för sig inte denna veckan (semester) men skulle jag bli omcyklad så skulle jag bli ungefär lika kränkt som den där brevbäraren i reklamfilmen där skåpbilen som kör om med en drös ungdomar som luta sig ut och gör fingret åt honom och brevbäraren glatt vinkar tillbaka.

(letade efter den på youtube, vad är det reklam för? Dom kör den där låten "every day it´s getting closer" eller hur den nu går)

Smäckte på voltarenkräm på hälsenan imorse och haltade iväg till jobbet. Klart jobbigt att gå i orullbara trappor till tunnelbanan, det blev till att ta ett steg i taget men det är skitsamma då man fortfarande går och gottar sig åt sub9-succén ;).

Campa skrev:
> Mzi har helt rätt. Men har man i god ordning
> cyklat snabbare än 18600 svetton i helgen så har
> man lite pluspoäng att ta av!

Men, att resonera sådär är ju som att säga:

"-Jag bajsade mig själv i munnen imorse. Så jag känner mig inte kränkt av dig"

Ja, ni hör ju själva hur det låter.... ;)

Dagens pendling:
Svisch

(sen är jag fortfarande kränkt av brorsans 8:48)

/G

I går skulle jag åka kommunistiskt hem från Sumpan till Gärdet, men eftersom citybanearbete pågår kommer man bara till Rådhuset med tunnelbanan. Bussen jag tog klev jag av direkt då busskusken ropade ut att det skulle ta en mindre evighet att ta sig igenom trafikproppen kring tegelbacken (pga Vovlo ocean rejs?) Så det blev att knata fyra kilometer med snortung rycksäck och ett DH-hjul som jag haft med till jobbet och slanglösifierat. Kommer dröja länge innan jag "lyxar" till det och betalar någon att köra en från jobbet igen. Tacka vet jag att cykla.

Instängd pga kvällsaktivitet m jobbet. självklart den finaste morgonen den här veckan, tack marginalen! :)

Var det bara jag som upplevde att det var minst dubbelt så många cykelpendlare idag som under förra veckan? Det regnade iofs, och jag kan förstå rätt många i kostym som tar bussen istället. Men det här var ju en helt galen skillnad. Fler borde cykla även vid dåligt väder.

Ville skrev:
> Om man blir ikappcyklad av chefen,..e det bra?!

Jag antar att det beror på, men för egen del så skulle jag nog hänga mig om jag blev kränkt av vem som helst i ledningsgruppen.

mattel skrev:
> Instängd pga kvällsaktivitet m jobbet.

Så när frugan är ute och rorar sig så låser hon dörren från utsidan? Du har inte funderat om hon kan anses lite osunt kontrollerande?

Själv hade jag spritt i benen! Fick slita lite över Tranebergsbron när någon fabror på räser fick 70 meter försprång i ganska god fart innan jag hann om medpendlarna framför och kunde ta upp jakten. Men jag drog om efter kurvan mot krönet och sedan såg jag honom inte mer. Hoppas att han blev kränkt.

Ja, det var det roliga i dagens pendling. I övrigt så förstår jag inte med varför jag ska envisas med att ta sovmorgon.

Min pendling tog mig för ovanlighetens skull innanför tullarna idag.
Gubbar med spinnakerjackor, tanter på tre nummer för stora cyklar som vinglar omkring. Och så bilköer såklart, med en gubbe i varje bil ("i varje bil en ensam snopp, inte undra på att det blir stopp"). Skönt att en del saker inte förändras.

Men på Kungsholmen var det 2 bilar som tvunget skulle använda vindrutespolarna när de körde förbi (västra delen av Fleminggatan). Jag cyklar i cykelfältet på en nästan tom gata och märker att det är "vattendroppar i luften". Troligen från en mötande bil. Strax därefter kör en suv om mig och då ser jag att dess vindrutetorkare rör sig och att det sprutar vatten. En torr och solig morgon. Vad är det för fel på folk? Och var är asfaltsindianerna när man behöver dem?

Sen kränkte jag svetton på Västerbron.

Men fint väder, så det blir nog några timmars flex i eftermiddag och en cykeltur.

mzi skrev:
> mattel skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Instängd pga kvällsaktivitet m jobbet.
>
> Så när frugan är ute och rorar sig så låser
> hon dörren från utsidan? Du har inte funderat om
> hon kan anses lite osunt kontrollerande?

haha.. riktigt så illa är det inte. jag 'tvingades' åka t-bana och var därmed instängd.. men jag ser hur det går att vrida på min text. ;)

Filosoferar lite...är det ok att köra över kopplet som förbinder hundägaren med sin lilla älskling när de lallar på varsin sida av cykelbanan? Alltså förutsatt att höjden på kopplet befinner sig under hjulcentrum...Eller får man bara göra det vid var femte eller tionde tillfälle? hmmm

Bil idag. Kränkte en BMW 330 vid rödljus vid Ulvsunda ind. omr. Gött o kränka fintyskar med fultysk.

Rippa skrev:
> Bil idag. Kränkte en BMW 330 vid rödljus vid
> Ulvsunda ind. omr. Gött o kränka fintyskar med
> fultysk.

Alla tyska bilar är fultyskar.

/G, kör Saab Königsegg när behov finnes.

Sprockets skrev:

>
> Men på Kungsholmen var det 2 bilar som tvunget
> skulle använda vindrutespolarna när de körde
> förbi (västra delen av Fleminggatan). Jag cyklar
> i cykelfältet på en nästan tom gata och märker
> att det är "vattendroppar i luften". Troligen
> från en mötande bil. Strax därefter kör en suv
> om mig och då ser jag att dess vindrutetorkare
> rör sig och att det sprutar vatten. En torr och
> solig morgon. Vad är det för fel på folk? Och
> var är asfaltsindianerna när man behöver dem?

Det där har jag upplevt ett par gånger på landsvägen, men försöker göra det bästa av situationen genom att njuta av de fränt doftande ångorna. Det luktar ju nästan gott om de har rätt blandning.

Stockholmsfråga...
...efter en vecka utomlands undrar jag hur läget är på Skeppsbron nu när seglingen verkar ha dragit igång på riktigt. Kan man cykla Skeppsbron?

Sungam skrev:
> Stockholmsfråga... Kan man cykla
> Skeppsbron?

är det inte bättre att blåsa på på västerlånggatan? på eftermiddagen är det ju bara att köra med visselpipa och skrika att du är en masterklunga så flyttar folk på sig. :)

föga upplyftande att ligga bakom en alldaglig jeansklädd kvinna i 50-årsåldern på klassisk damcykel i uppförsbacke och märka att man inte knappar in ett piss, medelhastigheten var 25kmh så hon måste legat närmare 30 utan synbar ansträngning, hon satt fortfarande ner. "nåja, jag har ju jobbat natt, hon är utvilad" tänkte jag. när hon svängde av noterade jag att framnavet var minst sagt rejält, och då upprättades min manlighet ånyo;) lifebike does it again

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp