Hallå cyklist! Hur var dagens pendling?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
hempendlingen blev dubbel, glömde en pryl på kontoret. han få i mig en cigg å en whisky innan runda #2 (nej jag röker inte, jag har bara svårt att låta bli nikotinet). mindre folk på runda 2, speciellt hem. men opropertioneligt mycke vingelpellar & mobilpratare. Laddade som fan inför morgondagens happy-event å körde maxpuls i uppförsbackarna. (tog korta vägen lilla-stora essinge-gröndal)

Sitter I väglöst land ute I skogen och följer med spänning brokränkningspassets utveckling, go for it guys!

Extra lång pendlingsrunda idag då det vankades möte hemma hos en kollega ute i spenaten. Gudomligt väder men få kränkarpoäng.
/S

Fy fan va varmt det var idag. Var dyngsur i svett när jag kom hem... och nej, svettopendlar inte.

Solen i ögonen så till den milda grad att kollegan som cyklade brevid var på väg att cykla in i en mötande tant.. men vi hade iaf tur med vädret.. =)

Idag fick var jag nära att bli kränkt av en and. Jag cyklade ngnstans förbi Karlbergskanalens strand på väg mot Pampas när en and/gås kommmer flygande med full kraft rakt in i sidan på mitt framhjul. Jag såg iofs att den var på väg men trodde att den hade bättre koll och skulle lyfta förbi, men istället dammar den rakt in i sidan på mitt framhjul, snacka om att man blev förvånad.
Anden verkade dock klarat sig bra och studsade ut igen lika hastigt som den for in och flaxade vidare mot vattnet, dock ngt tilltufsad och kanske lite lätt vingklippt.
Framhjulet verkar inte ha tagit ngn som helst skada, spelar iofs ingen roll då det är fulpendlaren en gammal citybike med 36-ekrarshjul. Fascinerande dock att fåglar gör sådär, jag körde ju på cykelbana och följde alla regler annars ;).

Senast redigerad av en moderator:
ja! så vart den då av, par-kränkningen av Västerbron. Det var den roligaste morgonpendlingen hittils :)

Garpa låg på rulle ca 2/3 upp, sen kände jag att jag kanske borde gjort ett klokare växelval och kroknade lite å gick åt sidan varvid garpa formligen EXPLODERADE fram på min vänstra sida för att ta bergspriset på krönet.

It was legen .... wait for it!... DARY!

Kände mig som jag cykla touren. 8 omcyklade/kränkta på bron. 9 om man räknar lycrasvettot precis innan bron.

@saltgurkan: det har hänt mig med, fast byt ut framhjulet till fiskelina & byt ut karbergskanalen mot djurgårdsbrunnskanalen.

orm skrev:
-------------------------------------------------------
> ja! så vart den då av, par-kränkningen av
> Västerbron. Det var den roligaste
> morgonpendlingen hittils :)
>
> Garpa låg på rulle ca 2/3 upp, sen kände jag
> att jag kanske borde gjort ett klokare växelval
> och kroknade lite å gick åt sidan varvid garpa
> formligen EXPLODERADE fram på min vänstra sida
> för att ta bergspriset på krönet.
>
> It was legen .... wait for it!... DARY!
>
> Kände mig som jag cykla touren. 8
> omcyklade/kränkta på bron. 9 om man räknar
> lycrasvettot precis innan bron.
>
>
> @saltgurkan: det har hänt mig med, fast byt ut
> framhjulet till fiskelina & byt ut karbergskanalen
> mot djurgårdsbrunnskanalen.

Hahaha... Ni är ju underbart crazy!

Blir man dum i huvudet av att cykla/pendla i klubbkläder (Fredrikshov)? Hade börjat ana det efter div inlägg här på Happy. Idag fick jag det bekräftat.

zapiens skrev:
> Du får nöja dig med att kränka/kränkas på brofan.

Eller kräkas...

Hmmm,

Antingen har jag drabbats av selektiv perception eller så var det ovanligt många räsers ute i morse vid Bromma-Tranebergsbron.

Kom ikapp en svart Giant-SS med förare iklädd Fredrikshof-tröja (någon här?) som bara mysåkte lite. Tvekade en stund innan jag körde om eftersom det framkallade samma känsla som att köra om en polisbil på motorvägen - d.v.s. det här kommer jag få betala dyrt för! Dock gjorde tuffingen ingen ansats att rejsa utan gled bara vidare. Var han på väg till Westerbron månne?

PEK skrev:
> Blir man dum i huvudet av att cykla/pendla i
> klubbkläder (Fredrikshov)? Hade börjat ana det
> efter div inlägg här på Happy. Idag fick jag
> det bekräftat.

Då kanske du ska börja pendla i andra kläder? :-)

=D orm såg ruskigt farlig ut med sin peugeot! men det visade sig att min svensktillverkade stålhingst av märket Maraton kunde stå emot den franska rosten. It's a fågel.. it's a flygplan.. no, it's a Maraton från Eskilstuna!

Galet roligt! Tack för en trevlig tur! =)

PEK skrev:
> Blir man dum i huvudet av att cykla/pendla i
> klubbkläder (Fredrikshov)? Hade börjat ana det
> efter div inlägg här på Happy. Idag fick jag
> det bekräftat.

Det är nog överhuvudtaget något fel om man pendlar i klubbkläder, tänker PK inte svara något specefikt ang Fredrikshofs dito... :-/ T

tillmann skrev:
> PEK skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Blir man dum i huvudet av att cykla/pendla i
> > klubbkläder (Fredrikshov)? Hade börjat ana
> det
> > efter div inlägg här på Happy. Idag fick jag
> > det bekräftat.
>
> Då kanske du ska börja pendla i andra kläder?
> :-)

Nä!

Fin pendling till göteborg (lindholmen) i morse.
Åkte från ytterby och testade vägen via kornhalls färja efter tips här.

Mycket finare väg, 7km kortare och snabbare trots färjeturen.
Det blir denna vägen frammöver.

Det var en cyklist på racer på färjan så jag hoppades på lite fin draghjälp mot göteborg men trots att jag cyklade på min fulldämpade mtb så kom han alldrig om mig, tråkigt.

2,2mil sol och snitt på 27km/h. Längtar redan efter turen hem.

Idag fick jag bekräftat varför jag hellre cyklar än åker med SL, först var tvärbanan försenad med tillräcklingt många minuter för att missa anslutande tunnelbana i Gullmarsplan. Sen körde anslutande buss iväg för tidigt enligt tidtabellen framför mina ögon vilt bedjande och nästa tur var självklart 5 minuter försenad. En resa inom centrala som bör ta 35-40 minuter fick mig att komma 30 minuter senare till jobbet än planerat ! :-( Hoppas det kommande företaget från Hong Kong som tar över driften i höst lyckas bättre med att få trafiken att hålla tidtabellen :-S T

backen2 skrev:
> Fin pendling till göteborg (lindholmen) i morse.
> Åkte från ytterby och testade vägen via
> kornhalls färja efter tips här.
>
> Mycket finare väg, 7km kortare och snabbare
> trots färjeturen.
> Det blir denna vägen frammöver.
>
> Det var en cyklist på racer på färjan så jag
> hoppades på lite fin draghjälp mot göteborg men
> trots att jag cyklade på min fulldämpade mtb så
> kom han alldrig om mig, tråkigt.
>
> 2,2mil sol och snitt på 27km/h. Längtar redan
> efter turen hem.

Kul!!! :D

Synd att jag missade garpas och orms framfart på västerbron idag men ungarna måste till dagis. Med möra och fina ben sen gårdagens löpningspass flöt jag in mot stan i lugn takt. Ibland är det helt enkelt inte läge att ha bråttom. Snälla, förläng Ocean Race.

Trots att jag tränade på morgonen slet jag tillräcklig hårt på pendlingen för att klara att inte bli omkörd av en svans som såg rätt attackvillig ut (eller det kan nog varit inbillning också).

Och efter att ha läst inläggen ovan överväger jag att börja pendla i klubbkläder. Det är ju hur snyggt som helst ju, om man har snygga klubbkläder. Jag tycker det är rätt svårt att få lycra att matcha över huvud taget om det inte är ett helt kit, och att köra med CSC känns inte vidare fräscht. Jag skulle vilja att PEK utvecklade sitt påhopp, gärna i en helt egen tråd som kan explodera i en rad olika surdegar.

Långhårig jerk snorade. I Åsta. Utan att se sig om. Äckligt. Hade tur. Som var på rätt sida.
Spegelvänd Peugeot spot:ades vid slussen. Tokigt. Varför? Killen var tysk. Dålig på svenska. Jag åkte vidare. Funderade.

mullners mullenski, honkade med grannens bil första 8km. resterande 22km togs med snittfart av 35km/h ganska bra med feta bigapples

Någon här som pendlar varje dag till garaget på Luntmakargatan 18 och vintertid kör en Kona och sommartid en cannondale caad9?

dagens pendling var f.ö väldigt solig och skön.

Mitt första inlägg i den här sköna tråden. Sedan ett par veckor åker jag på min 90-tals modifierade 80-talsräser med 2000-tals feltemahjul.

Vid första pendlingen för ett par veckor sedan var det gött/kul att jag garvade hela vägen. Det är ju så fiiint att cykla! Inte cyklat till jobbet på två år eller nåt (förutom vid tre afterworkfredagar på sambons U-ram-skeppshult) men det finns muskler och jag blev bara kränkt en gång rejääält av ett LV6-lycrasvetto, dvs en av de yrkesofficerer vi har i stan som är duktiga cykelpendlare.

Idag var det episkt igen, solen sken, det fanns värme, lätt motvind, mötte morsan på tylösandsrakan och en gammal kollega någon minut senare. Vinkade glatt och kände att det är rätt gemytligt att bo och cykla i en småstad. Längtar av flera anledningar till att jag får cykla hem igen...

Dagens pendling var hur bra som helst!
Tog cykeln till jobbet för första gången idag sedan 4 år tillbaka. I vanliga fall cyklar jag ute i skogen med min FS, men det var roligt med lite asfalt ändå.
Jag tog det lungt för att inte svettas för mycket (Jobbar i kostym), och det tog ändå bara 35 minuter att köra från Årsta torg till Hötorget.
(Nu får ni sluta läsa mera om ni har svårt med cyklister som kör utanför cykelbanan...)

Götgatan - cyklarnas motorväg kändes det som - här följde jag massan.
DSC00387.JPG ht=544

Motorväg som sagt, men snart tar jag en alternativ väg.
DSC00388.JPG ht=397

Yes! Alternativvägen Västerlånggatan-Drottninggatan norrut kl.08:05.
Då är jag den ända som cyklar där - känns lite som att öppna nya stigar med Happygänget på tisdagar.
Några foto samtidigt som jag rullar fram.
DSC00390.JPG ht=544

Butikerna har inte öppnat än, så det är bara lite folk på Drottninggatan.
DSC00391.JPG ht=725

Det blir lite roligare i e.m. när man kommer att få köra "slalom between the moving targets".
DSC00392.JPG ht=725

Påhopp och påhopp, mer en reflektion. Folk får gärna pendla i klubbkläder för min skull. Men jag tycker att man i så fall ska tänka på att ens beteende även påverkar klubbens anseende, och kanske även - om man tar i - cykelsportens.

Ska man cykla som en idiot är det bättre att göra det anonymt - det gör jag...

Morgonpendlingens största underhållning är att se medelålders män klädda i full räsersnabbmundering, glasögon och spd inkluderat, på ett smårostigt citybikehärke som låter som en plågad råtta.

De kommunala färdmedlen fungerade som för det mesta alldeles utmärkt. Hurra för dem!

SuperApe skrev:
> De kommunala färdmedlen fungerade som för det
> mesta alldeles utmärkt. Hurra för dem!

Shit dom måste jag prova, har bara åkt landstingsägda...

hmmmm kanske måste vi ändra rubriken till dagens CYKEL-pendling. ananrs blir det ju helt [OT]

vms7 skrev:
> Antingen har jag drabbats av selektiv perception
> eller så var det ovanligt många räsers ute i
> morse vid Bromma-Tranebergsbron.
>
Jag tycker nog att det var en tämligen ordinär mängd räsrar idag, och jag passerade Brommaplan ungefär vid den tiden.

En fågel behagade bajsa på mina byxor vid Tappström imorse. När jag torkade av byxorna med några löv blev jag omcyklad av en man i gröna Unibet-kläder. Lade mig på rulle en liten stund, men cyklade snart om och ökade tempot. Sedan låg han och sög mitt bakhjul tills efter Tranebergsbron någonstans. Det råkade inte vara en happyit?

Ytterby - Volvo Torslanda. Det kan nog inte bli bättre pendling än i imorse. Hade lite nordostlig vind i ryggen så halva resan gick riktigt fort, nästan i 50 knyck. Första morgonen i år med kortbyxor. Hoppas detta håller i sig några dagar. Hoppas vinden vänder till em.

Skön pendling som avslutades med mopedkränkning på Strandvägen. +1 på att förlänga Volvo Ocean Race.
/S

Var och rensade förrådet igår kväll till sent på kvällen. För att att få plats att röra på mig så vart jag tvungen att ställa ut cyklarna. När jag var klar med förrådet vid 22:00 tiden så var jag alldeles för trött för att släpa in cyklarna igen. Så vid 9 tiden i morse när jag skulle hämta in dom igen var dom borta! Kul, vart löpning en mil till jobbet idag, kränkte endå ngn cyklist efter bron idag.

crilee skrev:
> Så vid 9 tiden i morse när jag
> skulle hämta in dom igen var dom borta! Kul, vart
> löpning en mil till jobbet idag

Stulna? Vad är kul med det? eller var det "köp-dator-få-cykel-på-köpet"-cyklar?

Igår onsdag:
Ny tur mellan Bagis och jobbet i Södertälje (9,4 mil ToR). Lurade med en kollega som anslöt vid Slagsta. Vindstilla på morgonen och bra snittfart.

Det började blåsa rätt friskt på eftermiddagen så det var bara att borra ner huvudet och inte snegla för mycket på cykeldatorn. De två renklämmorna och bananen jag satte i mig 1,5 timme innan avfärd räckte nästan hela vägen hem. I Östberga blev jag kränkt av blodsockret. Jag hade då tagit hela dragjobbet i motvinden eftersom kollegan var lite seg i benen och öm i baken (första cykelpasset för hans del denna säsong). Två leverpastejmackor och en talrik med fil, jordgubbar och flingor senare så var jag människa igen!

Ska nog ta samma tur nästa vecka igen.

~K

Väckte sommarvikarietjejen iförd cykelkläder (kortbyxor/långärmat) och ståendes på vår mötesplats. Sen skön morgoncykling utan ett moln på himlen. Hem var det en fantastisk skön medvind och 27 grader! Nästan 30 i snitt hem utan alltför många stön. :)

> Stulna? Vad är kul med det? eller var det
> "köp-dator-få-cykel-på-köpet"-cyklar?
nej, sarkasm kanske inte gör sig bäst i skrivande form.. fina cyklar, en hade jag ialf lagt 35.000 på. Fatslåst med dubbla kättingar, men icke.

crilee skrev:
> > Stulna? Vad är kul med det? eller var det
> > "köp-dator-få-cykel-på-köpet"-cyklar?
> nej, sarkasm kanske inte gör sig bäst i
> skrivande form.. fina cyklar, en hade jag ialf
> lagt 35.000 på. Fatslåst med dubbla kättingar,
> men icke.

Tråkigt att höra.. köp en stålhingst och tävla med oss över Västerbron ska du nog bli glad igen serru.

En 4-timmars runda på väg hem från jobbet igår. Inte samma omväg idag, stumma ben och lite småont i händerna satte stop för det (måste köpa nya handskar eller gelinlägg under lindan). Men härligt cykelväder så det blev lite irrande på grusvägarna på Järvafältet istället, bara att hoppas att vädret håller i sig så att man får lite sommar till semestern oxå.

//j

Det kanske är dags för ett nytt svartrejs: Westerbrokrenket, ett "pendlartempolopp" med start och mål på krönet av bron. Start på krönet södergående, sedan ned till höger runt Pålsundsparken, upp på bron igen via söder mälarstrand, över bron och ned genom Rålambshovparken, under bron och upp igen längs cykelbanan som kommer upp strax efter busshållplatsen vid nordvästra brofästet, och så målgång på krönet. Efter valfritt antal varv.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp