Hallå cyklist! Hur var dagens pendling?
På vägen hem i går kom jag ikapp en jeppe på ett gammalt svart stålmonster, herrcykel m/Ä. Bakhjulet var skevare än nåt jag nånsin sett tidigare. Jag överdriver inte när jag säger att det rörde sig 4-5 cm i sidled per varv. Det tog också i ramen där det buktade som mest. (För övrigt hade hjulet det största baknav jag nånsin sett. Säkert 15-16 cm i diameter. Trumbroms?)
Jag låg kvar bakom några sekunder och sa "Du vet om att ditt bakhjul inte är så friskt, va?", och han svarade glatt "Ja! Du vet ju hur det är!". Jag sa inget mer och körde om honom strax därefter, men undrade vad han menade med det. Trodde han att det är normalt att cykla runt med bakhjul som imiterar Ullevis läktartak?
Jag låg kvar bakom några sekunder och sa "Du vet om att ditt bakhjul inte är så friskt, va?", och han svarade glatt "Ja! Du vet ju hur det är!". Jag sa inget mer och körde om honom strax därefter, men undrade vad han menade med det. Trodde han att det är normalt att cykla runt med bakhjul som imiterar Ullevis läktartak?