Hallå cyklist! Hur var dagens pendling?
Dagens pendling var riktigt skit! För det första försov jag mig så dagen fick ju en dålig start redan där. Efter ungefär 100 meter så cyklade jag rakt över en krossad flaska som låg mitt på cykelbanan --> rejäl punktering på framhjulet. Släpade hem cykel igen och passade på att sätta på dubbdäcket fram då det ändå skulle bort en sväng och det var lite småkyligt i luften.
Nåja, sen var man äntligen på väg till jobbet. Var ju vid det här laget riktigt sen så jag cyklade alltför snabbt. Svängde in på jobbets innergård och får värsta bakhjulssladden, är på väg att sätta ner ena foten i backen för att reda upp situationen när det plötsligt blir bar asfalt igen och bakhjulet tvärnintar --> jag gör en flygtur och landar på armbågen.
Varför steg jag upp idag?
Nåja, sen var man äntligen på väg till jobbet. Var ju vid det här laget riktigt sen så jag cyklade alltför snabbt. Svängde in på jobbets innergård och får värsta bakhjulssladden, är på väg att sätta ner ena foten i backen för att reda upp situationen när det plötsligt blir bar asfalt igen och bakhjulet tvärnintar --> jag gör en flygtur och landar på armbågen.
Varför steg jag upp idag?