Hallådär tvätta cykel situation.

Gusthoren

Medlem
Hejhej. Jag tvättade min nya cube ams 100 c68 med mucboff. För att sedan se en lapp på ramen där det stod "do not wash with anything else than water". Fick panik då min sadel blev blank istället för matt. Ftågade cube och fick då detta svar på danska!?!?! Jag vet inte vad det betyder. Kan någon hjälpa mig?

Speciellt. Vad betyder lejere?

Som udgangspunkt har din ramme ikke taget skade af at blive vasket med Muc off. Det som kan tage skade er den kosmetiske finish af rammen.

Du skal altså ikke være bekymret for om carbonen har taget skade.

En anden sag i at vaske sin full suspension cykel, er at de skal udgå at vaske for meget direkte på lejere. Du kan vaske fedtet ud af dem og så køre de ikke så smooth.

Personligt vil jeg anbefale at smører dine lejere op 1-2 gange årligt, både for at forøge din køre oplevelse og levetiden på lejere.
Tack då jättemycket!!

Du fick förmodligen bort nån skit på sadeln..

Spola inte mot lager och undvik avfettning nära lager så är allt frid och fröjd.

Lejere = lager verkar det som. Han säger att du inte behöver vara bekymrad cykeln tar ingen skada. Du kan vara försiktig vid lager samt du rekomendera även att smörja dessa 1-2 ggr per år.

Lager.

"Ramen har inte tagit skada, möjligtvis har finishen påverkats. När du tvättar en FS-cykel så tvätta inte för mycket vid lagerna, du kan tvätta fettet ur dem. Personligen rekommenderar jag att du smörjer lagerna 1-2 gånger om året. Både för cykelns funktion men även livslängd på lagerna."

Typ så, nu bor jag ju i Skåne men det är väl inte Grekiska? =)
Smörja lagerna översätts väl inte så väl, man trycker i nytt fett helt enkelt.

Edit: Too slow ;)

Senast ändrad:
Just avfettning och lager är uselt. Tro mig...

Meeeen finns ju nya lager att köpa - bara trist att byta och på FS mtb finns det ibland rätt många lager ...

Raggamuffin sa:
Typ så, nu bor jag ju i Skåne men det är väl inte Grekiska? =)

Men...

haha.jpg

Felöversatt, Google sannolikt. Lejere betyder faktiskt hyresgäster.. :-D
De tvättar förhoppningsvis sig själva.

Tillbaka
Topp