Hallandsås XC single tracks

hurricane

Ny medlem
http://connect.garmin.com/activity/32956401

kolla min runda igår kväll. uppför grusväg och ner för men ut över mest sweeeet single track. finns mycket mer bara ring mig
0702905771 jag kan beratta allt om hallandsås xc potential.

see you soon.

Bilagor

• butiken 200.jpg
    butiken 200.jpg
    88.2 KB · Besök: 22
Gott. Jag är ofta i Båstad men kör alltid Lvg, kan vara landets finaste vägar. Nu har jag tips på XC också. Tack.

Snyggt färgmatchad hoj och GRYMMA Solglasögon du har.

Kl 10 på söndag Nationaldagen kör vi en runda.
Start från Vallåsens Värdshus som ligger på vägen mot Vallåsens skidanläggning.
Magnus

Skyltning finns men kunde varit mer, framför allt en tavla som visar vilka slingor som finns och VAR DE BÖRJAR skulle ju va nice. En och annan pil/ markering till på röda slingan skulle inte skada heller.

Ses på söndag!

/Thomas

Vi är 2 från Hässleholm som kommer dit på söndag, men inte kl 10.00 för vi skall ha sovmorgon =) Vi får leta runt lite se vad vi hittar.

2st Hässleholmare kom upp sent till Vallåsen och försökte hitta på stigarna, men vi hade extremt svårt att följa markeringarna. Först valde vi grön stig, men den blev vi av med. Sen hittade vi rött, men sen blev vi av med den med... Lite mer rödfärg hade varit bra!

Annars annorlunda mot Hässleholms bokskogar, mer rötter och mer tekniskt överlag.

Jag klagar inte på kuperingen, verkligen härliga backar att trampa sig upp på. :)

Grabbarna som "bygger" stigarna vill inte markera med jättestora skyltar eftersom vissa lokala markägare inte älskar cyklisterna. Det finns tillstånd för cykling och så men det är synd att reta upp vissa... Sen gör de dessutom stigröjningsarbetet ideelt.

/Magnus

Tillbaka
Topp