Hållbarhet tubeless gucka i flaska?

Eddy

Aktiv medlem
Hej!

Hur länge håller t.ex Caffélatex för er?
Trots att jag förvarat mitt "rätt" så verkar den jag öppnade för ett år sedan inte riktigt vara som ny. Den har fått lite klumpar.

Enligt hemsidan:

Caffélatex will last 2 years after the bottle is first open, as long as the bottle is closed properly and stored away from direct sunlight, and the storage temperature is within the range stated above.

To check if a bottle of Caffélatex is still good, even after a long time since first opening it:

• the liquid should have a homogeneous viscosity (no solid chunks or evident separation between lighter and denser liquid);
  • 10-second test: wet thumb and index in liquid Caffélatex, press it between the two fingers for ten seconds then release: if it starts to create a solid layer, it’s still functioning properly.

Min flaska med Stans är nog 2-3 år gammal, inga klumpar eller något annat som tyder på att det är gammalt.

Det där är väldigt olika. Köpte syncros gucka och det är sämst, schwalbe doc blue håller hyfsat länge. Stans kör jag nu sen några veckor så vet ej. Decathlons gucka dunstar bort fortare än man blinkar. Hatar gucka. Men älskar tubeless.

Det där är väldigt olika. Köpte syncros gucka och det är sämst, schwalbe doc blue håller hyfsat länge. Stans kör jag nu sen några veckor så vet ej. Decathlons gucka dunstar bort fortare än man blinkar. Hatar gucka. Men älskar tubeless.

Schwalbe doc blue är samma som Stans, om jag minns rätt samma som race sealant. Har inte haft doc blue öppen längre än ett år, men det har varit utan problem.

Tillbaka
Topp