Håller SRAM red måttet?

Håller SRAM red måttet?
Det klistermärket var ett oerhört billigt försök att få någon att tro det är SRAM!

Tittar man på cykeln som står på andra sidan bilen så har den SRAM. Det kan ha att göra med personlig preferens eller ännu troligare med längd på vevarmen, Vaitkus kan vilja ha någon vevarmslängd som inte finns på SRAM red ännu.

Håller SRAM red måttet?
Roadrunner skrev:
> Tittar man på cykeln som står på andra sidan
> bilen så har den SRAM. Det kan ha att göra med
> personlig preferens eller ännu troligare med
> längd på vevarmen, Vaitkus kan vilja ha någon
> vevarmslängd som inte finns på SRAM red ännu.

Tror inte på det där med vevarmslängd, hittade följande info om det vevpartiet. Men visst har du rätt angående den andra cykeln.

* - Carbon Crank Arms

* - Chainring Material AL 7075-T6 Aluminum / Alloy Chainring Bolts

* - Weight 760g w/ BB

* - Available Arm Lengths 165, 170, 172.5, 175, 177.5, 180mm

* - Available Ratios 53/39 and compact drives 50/36 and 50/34

* - GXP Team BB w/ BlackBox™ Ceramic Bearings Optional Extra

Håller SRAM red måttet?
Jag har Red på min cykel men har bara kört runt 85mil så här långt med undantag för vajrarnasom glider i fästena. Det avhjälptesdock lätt av ett byte till shimanos växelvajrar.

Jag kör dock inte med Red-vevpartiet som enligt testen är den svaga länken i red-gruppen. Jag kör ett vanligt FSA SLK som håller för det mesta.

Håller SRAM red måttet?
De körde med Force bak på PR, någon förklaring har jag inte sett men jag skulle tro att Forcen har lite bättre hålfasthet. Red:en är så bantad det bara går.

Håller SRAM red måttet?
Jag har full Red-grupp på min nya hoj, förutom ett par Fulcrum Torq RS-vevar. Har dessutom bytt bromsvajrarna och höljena till Nokon. Det var ganska svampig känsla med originalvajrarna. Däremot får man ju med Gore Ride-On till växlarna, och de funkar fint. Jag har lite invändningar mot originalkedjan som jag tycker rasslar en del och växlar sisådär. Har testat med en Shimano-kedja (förvisso något inkörd) som jag tyckte gick mjukare och bättre. Tiden får väl utvisa om nuvarande kedjan blir bättre, antar jag

Håller SRAM red måttet?
angående sram RED vevparti, 2009 kommer ett nytt vevparti med cannondales BB30. alltså 30 mm axel. mums :D
Sram_09_red_cranks-copie-1.jpg ht=243

the crankset beneficiate of an important upgrade:
- its axle gets bigger, it is now 30mm of diameter instead of 24mm
* it is stiffer
* the weight is reduced
* the Q-Factor is reduced
* the bearings are larger, meaning stiffer and more endurant too

sram force får lite uppgraderade reglage:

The Sram Force groupset get several upgrades coming from the high range Red groupset. Only the levers are modified:

* They are longer
* The shifter paddle is reworked, it is widened
* The brake and shifter cable housings can run along either side of the handlebar
* Reach adjustement
* The front derailleur features the Zero-Loss technology which engages front shift immediatly.

Rival får:

- Black finish
- Carbon levers (320g, 20g saved)
* Système Zero-Loss for the front derailleur (read further explanations above)
* The brake and shifter cable housings can run along either side of the handlebar
* Reach adjustement
* Aluminium widened shifter paddle

- Aluminium hollow cranks, OCT technology (open core)
* 40g are shaved off the previous version
* Available in compact (110mm), and standard (130mm)
* Cranks length from 165 à 180mm

allt saxat från:
http://rouesartisanales.over-blog.com/article-18854456.html

Tillbaka
Topp