[Halloween i Hellas] aka Onkel Ottos karta. - Nu med RR!

Ett par viktiga punkter:
Det ser ut som att vi kommer att bli en välutrustad och manstark expedition. Med gemensamma krafter och en smula tur så bör vi kunna ta oss helskinnade igenom vår dust med mörkrets axelmakter.

Vi utgår 10.30 prick
Jag la starttiden så att både människor och klippor skulle ha en chans att torka upp en aning. Däremot missade jag vintertiden vilket gör att det blir mörkt vid 16. Om vi ska hinna med att offra till hedonistiska gudar, laga punkteringar, fäktas med zombies, få svindel på smala klippavsatser, besvärja vålnader, cykla vilse i plötsliga dimmoln, ta en kisspaus och komma tillbaks till civilisationen innan det mörknar måste vi lämna Hammarbybacken prick 10.30. Vi samlas alltså i god tid innan och avmarscherar på utsatt tidpunkt. Om du oroar dig för att hinna så skicka ett PM så får du mitt nummer.

Det regnar alltid i skräckfilmer
Vi kommer att tillbringa en del tid på okända djurstigar och i träsk. Vi kommer att kämpa mot leran. Vi kommer att med mod i blick forcera vidsträckta vattendrag. Dina skor kommer att bli blöta, se till att vätan stannar på utsidan och ta med ett par torra strumpor.

hayne106.jpg ht=563

Onda andar har förbannat min näsa och fyllt den med snor.
Än finns det tid till att driva ut förkylningsdjävulen, vi får se om jag lyckas tills på lördag.

Tryck upp lite tigerbalsam i näsan, det brukar dra ut både onda andar och snor..

Själv hoppas jag att bebisdjävulen inte kommer på lördag utan att han väntar tills på söndag med att poltergeista ut ungen... (Det där lät illa, men om ungen inte har kommit på lördag kan den ju vänta en dag till :o))

Det ska bli mycket intressant att se hur underlaget blir på lördag. Jag velar mellan att låta Tjock-Abbe 2.35 sitta kvar på hojen eller byta till Hakka WXC 300. Det ser ut som att temperaturen kommer att ligga och pendla kring nollan vilket innebär att det riskerar att töa och sedan frysa på till is igen.

Visserligen behöver jag ändå komma ut en sväng i morgon em och kolla om vissa av stigarna/branterna fortfarande är åkbara, men det vore ändå intressant att höra andra expeditionsdeltagares resonemang kring däckval.

witchcraft-09.jpg ht=512

Big Betty, halvslitna och minimalt pumpade. Funderar på DH-slang så jag kan köra med snuskigt lite luft...men jag orkar nog inte byta...

Stefan (aka Scand) var väl ute igår och det såg ju trevligt och lite krispigt ut. I morgon ska det dock bli mildare och molnigt, men inget regn så mina Albert stannar nog på...

Ber en bön till post-gudarna om att vinterdojorna anlände idag. Annars kan det nog bli tufft för fossingarna i morgon.
Men om allt klaffar så kommer morgondagen ju bli übermullig!

/C

PatrikB kör med Stan Smith i permafrosten... Kom igen, visa lite ryggrad ;o)

Själv kommer jag att ha mina värmesulor på, kyckling som jag är.. Fast min pannlampa är fortfarande hos Mr Handley så oavsett om ungen kommer eller inte i morgon är jag hemma innan mörkret faller... Annars vore ju det absolut tuffast... Att vara kvar i skogen när vi anländer The Blairwitch's stuga

Johan A skrev:
-------------------------------------------------------
> PatrikB kör med Stan Smith i permafrosten... Kom
> igen, visa lite ryggrad ;o)
>
> Själv kommer jag att ha mina värmesulor på,
> kyckling som jag är.. Fast min pannlampa är
> fortfarande hos Mr Handley så oavsett om ungen
> kommer eller inte i morgon är jag hemma innan
> mörkret faller... Annars vore ju det absolut
> tuffast... Att vara kvar i skogen när vi
> anländer The Blairwitch's stuga

Jo HID-en påstås dyka upp idag också enlig Postnissarna :) så lite mörkermys hos blair witch häxan hade rockat.

PatrikB har helt enkelt fungerande blodcirkulation vilket jag inte har, i var fall inte i händer och fötter. Något som är skrattretande då jag aldrig rökt en cigarett och i princip alltid tränat någonting.

glitch skrev:
> PatrikB har helt enkelt fungerande blodcirkulation
> vilket jag inte har, i var fall inte i händer och
> fötter. Något som är skrattretande då jag
> aldrig rökt en cigarett och i princip alltid
> tränat någonting.

Samma sak med mig, därav värmesulorna... Vi är alltså B-människor, det är bara att inse det..

En annan måste till och med börja varje dag med att doppa händerna i handfatet fullt med varmt vatten för att få igång fingrarna..

Finns det värmevantar??? Helt allvarligt alltså?

Glögg? En riktig äventyrare har naturligtvis med sig en plunta med något Gaeliskklingande innehåll för nödsituationer!

Mina Seal-Skinstrumpor kom med DHL för tio minuter sedan. De ser varma och gosiga ut.

Jag ska ut och dubbelkolla stigval om en stund. Återkommer med rapport om stigstatus senare i em.

Är ni helt säkra på att ni verkligen vill vänta tills efter mörkrets inbrott med att besöka Blair-Witchstugan? Man ska vara försiktig med vad man önskar sig har jag lärt mig av Onkel Otto...

Aron skrev:
> Glögg? En riktig äventyrare har naturligtvis med
> sig en plunta med något Gaeliskklingande
> innehåll för nödsituationer!
>
>

Fan vad fel jag kommer vara med min nyponsoppa termos då....kanske ska tapp upp lite wirre i Camelbaken då :)

/C

Johan A: vill din fru öva lite med att passa barn? Så jag kan få va med å leka med er stora pôjker i skoga?

Endast en förlossning (och knappt det) kan få mig att inte hänga på... Jag har sagt till Mirja att inte föda i morgon så det borde inte vara några problem

Johan A skrev:
> Endast en förlossning (och knappt det) kan få
> mig att inte hänga på... Jag har sagt till Mirja
> att inte föda i morgon så det borde inte vara
> några problem

Nej, tvärtom borde i synnerhet vid förlossning bekämpa onda andar på din stålhingst för att förhindra att du får ett demonbarn!

Nyss hemkommen efter ett par timmar i skogen. Jag har gjort några mindre justeringar av morgondagens slinga. (Alpinism med en cykel över axeln och fötterna i SPD-skor är en särskilt dålig idé då branterna är täckta av snö...)

Det ligger någon cm snö i stort sett överallt. Eftersom temperaturen ligger kring nollan vill snön gärna packa ihop sig och klumpa igen pedalerna. Det översta marklagret har hunnit frysa och det ligger en del isfläckar här och där. Det är ganska långt mellan fläckarna av barmark.

Det funkar att köra på Tjock Abbe men jag kommer att slänga på mina dubbdäck ikväll. Främst av psykologiska skäl då hjärtat låg i halsgropen ett par gånger.

Tidsåtgången är svårbedömd. Men eftersom jag bestämt mig för att slutföra morgondagens äventyr kommer jag att slänga med pannlampan ifall att det skulle hinna mörkna.

inferno5.jpg ht=623

Underkylt regn ska komma inatt.. Myyys!! Jag kommer inte att följa med till mörkret kommer pga olika saker (mest för att jag är feg) men de ljusa timmarna är jag med iaf..

jag är också mörkrädd och åker hemåt innan det blir för läskigt. I morgon blir det perfekt väder för Nobby Nic bak och Racing Ralph fram. Hoppas jag.

Målet är att vi ska nå Hammarbybacken innan det är för mörkt. Men med tanke på snön så vågar jag inte garantera att vi hinner. Om så skulle bli fallet fortsätter de dumdristiga med pannlampa medan de som har familj att tänka på tar grusväg hem.

saturn.jpg ht=521

Jösses, så ska man tänka på ta med pannlampa också.....torra strumpor, extra tröja, mat och dryck packlistan börjar bli löjligt lång snart.

Ge f-n i dubbdäcken! Även om det är blott ett psykologiskt övertag så är det ett övertag likväl ;)

/C

Nästa fullmåne
Jag satt just och studerade Onkel Ottos karta när jag upptäckte några anteckningar i ena hörnet som jag inte noterat tidigare. Gissa när nästa fullmåne inträffar? Det är nästan lite för bra...

Helt plötsligt känner jag mig ännu mer motiverad att vara ute ur skogen innan det mörknar...

inferno3.jpg ht=628

Jag dyker upp imorgon, kommer att offra min sprillans nya explosif.
Är det någon som cykla genom stan imorgon som kan vissa mig vägen till samlings platsen?

Jag lär dra hem långt innan mörkrets inbrott. Inte av rädsla för zombier utan av omtanke om er och en djup rädsla för något mycket värre... Efter det jag har hällt i mig ikväll lär jag ha en andedräkt som smälter isen på bergen och som trycker ner vättarna i sina hålor. Ni lär alltså inte få se så mycket som en skabbräv så länge jag flåsar i kön. Min rädsla handlar om rent jordiska saker och mer specifikt om vad min avsevärt bättre hälft kan tänkas åsamka mig om jag inte hörsammar vällingklockan när den ringer. Pannlampa är fö rent jävla bjäfs om det ska jagas orcher i nackaskogarna då söks mörkert med möjligtvis en tyrsticka som sökljus. Har ni rent hjärta är det väl bara att lita till Kraften...

(:)scar

Pffft. Nu börjar undanflykterna dugga tätt... Man har väl börjat inse vad det hela handlar om och vad man riskerar antar jag. Tack och lov så så förtstärks truppen med nya kämpar.

Clive: Ta dig till Skanstull. Åk ut på bron mot Gullmarsplan. Titta åt vänster och du ser en (liten) skidbacke med ett liftsystem. Vi samlas vid foten av liftsystemet.

street09a.jpg ht=285

Aldrig att jag byter tillbaka till Fat Albert nu. Vet du hur lång tid det tog att byta 600 dubb till motsvarande i silver???

Jag skulle uppskatta om nån kunde dyka upp som Crazy Frog.

Tyvärr kan jag inte själv delta då jag ämnar driva spöken på flykt ute i vår arkipelag.

Rinnng-ting-ting-ting-tiiiingggg!!!

Stalle

Tillbaka
Topp