En kort RR:
Jag har precis dushat och hängt kläder. Allt var blött, och då menar jag allt. Till och med cykelpumpen och chokladkakan som låg längst ned i ryggsäcken.
Deltagarna hoppade av en efter en med blossande kinder. Vi var nio när vi startade och när vi hade kommit en tredjedel av sträckan återstod bara tre. Clive höll ut länge men var till slut tvungen att ge sig med dagens ärligaste förklaring, "Jag vill inte bli skadad". Glitch och jag genomförde hela sträckan, sista timmen med pannlampa. Därmed var Glitch den enda som blev invigd i Onkel Ottos hemlighet.
Sammanlagt avverkade vi ca 34 km i ganska teknisk, lerig och vanligtvis ocyklad terräng. Jag hade några nästan religiösa stunder då jag fick fint "flow" i cyklingen samtidigt som snön skapade tunnelseende och dämpade alla ljud.
Vi har besökt ca 20 platser från Onkel Ottos karta. Destinationerna har bland annat varit kyrkogårdar för både djur och människor, vikingagravar, hedonistiska kultplatser, platser för mord och likfynd, offerplatser, hemsökta ruiner samt platser som är uppenbart obehagliga utan att man riktigt kan sätta fingret på varför. Allt detta sammanbundet med, tycker i alla fall jag, fantastiskt rolig stig.
Den stora frågan är naturligtvis; var det läskigt? Svar, Ja. Ett stort tack till alla ni som kom. Jag hade inte vågat göra det själv. Ska jag göra om det nästa år igen? Hell yea!
Helt ärligt orkar jag inte gå in på alla obehagligheter vi upplevt. Det kommer att ta ett tag innan jag har bearbetat alla trauman. Men låt mig säga såhär: kloliknande benstumpar som sliter i en och likstank tar ett tag att komma över.
När deltagarna tvingades söka efter demoner på oväntade ställen skruvade de lite ovant på sig.