Hälsa eller inte??

Hälsa eller inte??
D i U sa:
Jag hälsar nästan alltid när jag möter någon i skogen/berget i Änggården,slätta damm eller i uddevallaterrängen. Vet inte varför men xc cyklister tittar ofta snett och undviker helst att hälsa tillbaka, lvg cyklister är om möjligt ännu grinigare. Trail/enduroåkarna däremot stannar till och med upp ibland och snackar lite skit, iallafall i Göteborg.
Många LVG-cyklister i ängårdsbergen?

Hälsa eller inte??
Henrik_E sa:
D i U sa:
Jag hälsar nästan alltid när jag möter någon i skogen/berget i Änggården,slätta damm eller i uddevallaterrängen. Vet inte varför men xc cyklister tittar ofta snett och undviker helst att hälsa tillbaka, lvg cyklister är om möjligt ännu grinigare. Trail/enduroåkarna däremot stannar till och med upp ibland och snackar lite skit, iallafall i Göteborg.
Många LVG-cyklister i ängårdsbergen?

Hahaha njä, som sagt jag kör ju inte bara där.

Hälsa eller inte??
Generellt sett, alltså med vissa glada undantag, så kan man kanske ana att arrogansen och motståndet mot att hälsa på någon ur en annan cyklistkategori än den man själv tillhör, ökar med en kurva som följer hur däckbredden minskar. Alltså ju bredare däck, desto mer fördomsfria och mer benägna att hälsa på omgivningen oavsett "klass" och ju smalare däck desto mer konservativa, snobbiga, och fördomsfulla.

Slutsats: Plus- och fatbike-cyklister är ena riktigt sociala och glada laxar! :D

(till alla kära landsvägscyklister, för att minimera risken för kränkning: ovanstående är skrivet med glimten i ögat och helt utan onda avsikter :)

Senast redigerad av en moderator:
Hälsa eller inte??

Bilagor

• anti-bike-lane-crazies.png
    anti-bike-lane-crazies.png
    195.7 KB · Besök: 83
Tillbaka
Topp