Halv-OT: svettas som en jävla gris

Halv-OT: svettas som en jävla gris
I mitt fall kommer svettningar av:
- Kaffe
- stress från jobb (taktat ca 40-80 mail om dagen samt 6-8 timmar inbokade möten varje dag i 6 års tid)
- stressar varje morgon (har två barn under 3 år)
- jag blir förbannad på leverantörer och kollegor som inte håller måttet

Det som hjälper för mig är:
- andas (släppa prestige och kontrollbehov)
- kolla jobbmail max 2ggr per dag (fm och em)
- tacka nej till onödiga möten
- dricka rött te
- träna mitt på dagen

Nu är jag i princip svettfri och mår mkt bättre på alla sätt och vis :)
 
Halv-OT: svettas som en jävla gris
Nja
Generation 1 av skjortorna absolut

De som säljs nu nja bättre än 'vanliga' skjortor men svettfläckar kan uppstå

Jag är dock all in all mkt nöjd med dessa

Leverantören är ganska flink med IT kakor så lägg en beställning utan att checka ut så kommer ganska snart 3 för 2 koder etc om du är sugen på att testa.
 
Halv-OT: svettas som en jävla gris
Någon kanske redan kommit med detta tipset, men det finns ju hjälpmedel för detta. Läkare kanske kan skriva ut bättre grejor, men absolut torr eller liknande (finns på apoteket) tycker jag att man kommer långt med. Behöver appliceras typ någon gång varannan vecka. Lite knivigt att applicera på hela ryggen (och kanske inte helt tillrådligt) dock.
 
Halv-OT: svettas som en jävla gris
Jag kör med underT-shirt från Uniqlo i deras heattech serie. Prova deras tunnaste.

För mig funkar inte linne, även om det är väldigt liten yta där hud är mot hud vid armhålan så ökar det svettningar.

Skor är viktiga gör mig. Är inte de snyggaste skorna, men Clarks är svala och bra. Se till att ha svala strumpor med.
 
Halv-OT: svettas som en jävla gris
Någon som testat absolut torr på rygg eller liknande?

Min initiala tanke är att om jag inte kan svettas på ett ställe så kommer det kompenseras av andra ställen på kroppen.
 
Halv-OT: svettas som en jävla gris
Lillgammal sa:
Någon som testat absolut torr på rygg eller liknande?

Min initiala tanke är att om jag inte kan svettas på ett ställe så kommer det kompenseras av andra ställen på kroppen.

Nej men handflator osv testade jag nån gång och det minskade betydligt faktiskt. Vet inte om det finns någon max area så att säga, men det där med att man svettas mer någon annanstans är iaf en myt.
 
Halv-OT: svettas som en jävla gris
Kungligt, nästan helt svettfri (på jobbet)! Buss, kortare promenad i skugga och långsammare promenadtempo gjorde susen!

Köpt kostymstrumpor tunna som fan också, kändes riktigt bra för fötterna
 
Halv-OT: svettas som en jävla gris
Några tips, som kanske inte funkar för alla:

Svettreducerande deodorant (antiperspirant) från apoteket. Använd varannan till var fjärde kväll (pröva dig fram) och använd deo utan antiperspirant på dagarna. Gör dessutom att dina tröjor inte får de gula svett-och-deofläckarna under armarna.

Svett luktar bara om kläderna torkar på kroppen. Byt svettiga kläder (undertröja t.ex.) omedelbart och häng upp på tork, ta på torra kläder. Varför tror ni att överklassen bytte kläder fyra gånger om dagen innan antiperspiranten och duschen var uppfunnen? Kläderna kan användas tills de blivit lortiga istället för tills de luktar svett. Funkar lika bra efter måttlig cykeltur till jobbet som under högsommarsemestern.
 
Halv-OT: svettas som en jävla gris
Kläder luktar även om de torkar av kroppen. Bara något mindre moget. Sen är ju frågan om du eller bara alla andra märker det.. :-)
 
Halv-OT: svettas som en jävla gris
Rattnalle sa:
Kläder luktar även om de torkar av kroppen. Bara något mindre moget. Sen är ju frågan om du eller bara alla andra märker det.. :-)

Det omvända är vanligare, dvs. att du själv märker det p.g.a. näsan 20 cm från armhålan medan din omgivning inte gör det.
 
Tillbaka
Topp