[Halvt OT] Simpel klocka för löpning - puls och GPS
Min fru, som sällan använder klocka till vardags, skulle vilja köra med klocka när hon springer. Främst för för att logga puls, men jag tänker att det även kan vara intressant med GPS. Jag har själv en Fenix 5, men den är både onödigt dyr för bara löpning, och nog lite väl klumpig. Eftersom hon förmodligen bara kommer använda den just vid löpning, så verkar smartwatch-funktioner mindre relevanta.
Hur är det med de riktigt billiga klockorna, är de något att ha, eller skall man upp i ett par tusen för att vara bra? Om man går på till exempel en Forerunner 45, kommer det saknas något viktigt som jag har på min Fenix?
Jag har ju upptäckt att klockan släpar efter extremt jämfört med pulsband när jag cyklar, men är den skillnaden lika stor vid löpning, eller funkar det bra att mäta direkt med klockan?
Hur är det med de riktigt billiga klockorna, är de något att ha, eller skall man upp i ett par tusen för att vara bra? Om man går på till exempel en Forerunner 45, kommer det saknas något viktigt som jag har på min Fenix?
Jag har ju upptäckt att klockan släpar efter extremt jämfört med pulsband när jag cyklar, men är den skillnaden lika stor vid löpning, eller funkar det bra att mäta direkt med klockan?