Halvtighta cykelshorts till landsväg

Glannman

Ny medlem
Då jag inte gillar tights nått vidare, sådana där riktigt tighta saker som är next to skin, så har jag försökt hitta ett par mer löst sittande halvtighta cykelshorts men nä det verkar inte finnas. Hittade till slut ett par från Vaude som hette Craggy som verkar vara ganska halvtighta men de är enligt mitt googlande faktiskt slut precis överallt i storlek M.

Andra cykelshorts jag hittat som inte är next to skin har varit grymt vida och fladdrande istället då de mer är ämnade för mtb.

Någon som vet något? Köper gärna begagnat om någon ser detta :-)

Mvh Johannes

Norröna har. Jag brukar på vintern ha sånna utanpå bibsen.

Och när jag cyklar mtb såklart.

Även jag lider av lätt tightsallergi så när jag tillfälligt gick över från mtb till lvg (pga knäoperation) letade jag också efter något lite mer slimmat alternativ till mina Haglöfs Ardent baggysar.

Mer eller mindre av en slump blev det ett par Rapha Touring som jag är grymt nöjd med. Sitter bra och är tillräckligt snygga för "civilt" bruk samtidigt som rörelsefrihet och fukttransport gör att de funkar till riktiga träningspass, Lite dyra men verkar vara på rea nu om man shoppar direkt från Raphas webb http://www.rapha.cc/se/en/shop/touring-shorts/product/TSH03 (där finns även en hel del användaromdömen)

/Johan

Har några norrönaplagg sen innan och har kollat in dom, då fjörå men tycker de verkar rätt vida och långa och får för mig de kan vara för stora. Vilken modell tänker du på?

Tack för tipsen om Rapha touring de ska jag kolla in.

Mvh Johannes

Glannman sa:
Har några norrönaplagg sen innan och har kollat in dom, då fjörå men tycker de verkar rätt vida och långa och får för mig de kan vara för stora. Vilken modell tänker du på?

Tack för tipsen om Rapha touring de ska jag kolla in.

Mvh Johannes

fjörå menade jag - Large på mig är halvtajta, eller inte baggybaggy iaf.

Iofs har har grova lår och förhållandevis smal midja och sådant påverkar passformen.

Stort tack för fortsatta svar även om jag inte riktigt förstod svaret med låset.

Hittade Haglöfsarna till vettigt rabatterat pris på flera svenska sidor.

Rapha touring shorts såg också riktigt fina ut men hittade ingen svensk affär och det kostar tydligen 150 kr att skicka efter på sidan :-( Om någon vet någon svenska affär som saluför dom så säg till.

Mvh Johannes

Glannman sa:
Stort tack för fortsatta svar även om jag inte riktigt förstod svaret med låset.

Rapha touring shorts såg också riktigt fina ut men hittade ingen svensk affär och det kostar tydligen 150 kr att skicka efter på sidan :-( Om någon vet någon svenska affär som saluför dom så säg till.

Mvh Johannes
Det är fri frakt från Rapha t.o.m. 00:00 väl?

Glannman sa:

Mvh Johannes

Shortsen på bilden till artikeln.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp