Tobias Carlsson
Ny medlem
Halvvättern + Crescent 309 Competition
Jag har just nu bestämt mig riktigt på att jag ska köra halvvättern till sommar, men jag har aldrig cyklat förr! eller jag har cyklar men inte längre än kanske 2 mil!
Jag har en Crescent som syns på bilden som jag har strippat och håller på å serva :) Den kommer att ha näst intill eller helt orginal utförande som det ser ut nu iaf förutom sadeln och sulorna, gamla fälgarna kommer att vara kvar!
Så min fråga är, vad är det jag ska tänka på? Något speciellt som kommer upp i hjärnan? kläder som t ex
- Hur ställer jag in sadeln och styrets höjd efter just mig på lättaste sättet?
- Hur mycket ska jag vinkla styret? Någon har sagt att det ska peka mot det bakre navet.?
- Hur ska bromshandtagen ställas inefter handen? Ska man ha tillgång till att bromsa med hela handen eller bara med fingertopparna eller något annat?
- Kort/långbyxor, kort/långärmat vad tycker ni är bäst?
- Joggingskor/cykelskor, måste man ha cykelskor?
- Hjälm, är det ett måste? eller ett nödvändigt ting?
- Strumpor, är det viktigt vad man har för strumpor?
- Glasögon?
- Mat?
- Packning under loppet?
Och allt annat! :D Jag vill veta så mycket som möjligt så jag är beredd!
Jag har en Crescent som syns på bilden som jag har strippat och håller på å serva :) Den kommer att ha näst intill eller helt orginal utförande som det ser ut nu iaf förutom sadeln och sulorna, gamla fälgarna kommer att vara kvar!
Så min fråga är, vad är det jag ska tänka på? Något speciellt som kommer upp i hjärnan? kläder som t ex
- Hur ställer jag in sadeln och styrets höjd efter just mig på lättaste sättet?
- Hur mycket ska jag vinkla styret? Någon har sagt att det ska peka mot det bakre navet.?
- Hur ska bromshandtagen ställas inefter handen? Ska man ha tillgång till att bromsa med hela handen eller bara med fingertopparna eller något annat?
- Kort/långbyxor, kort/långärmat vad tycker ni är bäst?
- Joggingskor/cykelskor, måste man ha cykelskor?
- Hjälm, är det ett måste? eller ett nödvändigt ting?
- Strumpor, är det viktigt vad man har för strumpor?
- Glasögon?
- Mat?
- Packning under loppet?
Och allt annat! :D Jag vill veta så mycket som möjligt så jag är beredd!