Hambini tråden

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hambini tråden
Det var du som startade tråden och ett korståg för att promota en otrevlig, barnslig gnällpelle som försöker göra sig förmögen på att "erbjuda" lösning på påhittade/överdrivna problem. Det här är ditt korståg. Försvara din profet du, men är det inte lite lustigt att du väljer att bli otrevlig bara för att alla (eller nästan ingen...) delar din tro?
Det är nog du som varit den största gnällpellen i den här tråden. Dina inlägg med oneliners och personliga attacker håller den lägsta nivån av alla i den här tråden.

Hambini tråden
Men jag har inte tagit med honom, han bjöd in sig själv. Jag sa att jag blev hånad och påhoppad p.g.a. att jag försvarade honom. Men varför hånar de inte honom direkt? Det behöver inte vara en diskussion, det är bara att säga det man tycker om honom en gång och så är det klart.

Jag var ju själv på festen förut, hur får du till det att jag har tagit med Hambini till festen. Vilken rolig fest det blev förresten.
Du tog upp ämnet (honom) och försvarade honom. Andra är bevisligen inte lika imponerade av honom. Det har framgått ganska tydligt, eller hur? Och du kräver att andra också ska bry sig (och helst också tycka) om honom. Det kommer de inte att göra, oavsett hur imponerad du är. Oavsett om han dyker upp eller inte så passar han inte riktigt in på den trevliga Happyfesten. Så ja, det har blivit en lite tråkig stämning pga ämnet. Du har tänkt fortsätta på samma spår tills det blir bättre stämning, eller?

Hambini tråden
Kan förstå att hans ordval inte är den bästa. Men lite förvånad hur känsliga många härinne är för hans videoklipp. Om nu Open Cycle vill stämma honom så är det fritt fram att göra det.

Hambini tråden
Du tog upp ämnet (honom) och försvarade honom. Andra är bevisligen inte lika imponerade av honom. Det har framgått ganska tydligt, eller hur? Och du kräver att andra också ska bry sig (och helst också tycka) om honom. Det kommer de inte att göra, oavsett hur imponerad du är. Oavsett om han dyker upp eller inte så passar han inte riktigt in på den trevliga Happyfesten. Så ja, det har blivit en lite tråkig stämning pga ämnet. Du har tänkt fortsätta på samma spår tills det blir bättre stämning, eller?
Jag startade tråden p.g.a. att en diskussion började i en köptråd. Jag tog inte upp ämnet. Jag har ju redan sagt det här. Jag startade inte tråden för att jag ville prata om honom. Det är nån annan som först tog upp det.

Hambini tråden
Jag startar den här tråden så att inte andra trådar som handlar om saker Hambini har sågat spårar ur.

Hambini är primärt en Youtuber som sågar, ja nästan allt som har med cykelindustrin att göra. Han är en Aeronautisk ingenjör som har jobbat på t.e.x. militärflygplan som Eurofighter Typhoon och F-35 Lightning. Han är också en Aerodynamicist(engelska) och har varit involverad i cykelprojekt på Aero sidan. Idag tillverkar han högkvalitativa cykel bb.
Det är alltså trådstarten. Sen blir du ganska snabbt defensiv. Trots att det inte är DU som blir påhoppad/kritiserad. Om du gillar Hambinis ton, borde du inte tåla att nån kritiserar honom?

Hambini tråden
En liten intervju med Hambini om man är nyfiken! Kanske ger en annan bild av honom:

Han säger dock tidigt i intervjun att han jobbat "in aerospace for 30 years plus", så då undrar man ju, hur jävla gammal är karln egentligen?! Ser ju inte ut att vara en dag över 30!

Hambini tråden
Det är alltså trådstarten. Sen blir du ganska snabbt defensiv. Trots att det inte är DU som blir påhoppad/kritiserad. Om du gillar Hambinis ton, borde du inte tåla att nån kritiserar honom?
Du startade tråden. Varför? Om du startar en Hambini-tråd, vad hade du tänkt att ämnet skulle handla om?
För tionde gången, jag startade tråden eftersom en diskussion började i en tråd om köpråd och för att den inte skulle gå ot så startade jag den här tråden så att alla som vill diskutera nåt gällande Hambini kan göra det här och inte i andra trådar. Det var inte jag som först tog upp Hambini i den andra tråden, det var nån annan.

Hambini tråden
För tionde gången, jag startade tråden eftersom en diskussion började i en tråd om köpråd och för att den inte skulle gå ot så startade jag den här tråden så att alla som vill diskutera nåt gällande Hambini kan göra det här och inte i andra trådar. Det var inte jag som först tog upp Hambini i den andra tråden, det var nån annan.
Och nån kritiserade HONOM och DU blev defensiv (min uppfattning). Läs igenom trådstarten en gång till och fundera på DITT bidrag till festen/stämningen (för det är det enda du kan påverka).

Hambini tråden
Du får nog läsa på lite om Milo om du inte tycker det han säger kan vara jävligt kontroversiellt. :P

Eller så får man vrida perspektivet 180grader för att se på det från ett annat håll, det mesta jag har sett handlar om att ta redan etablerade fakta och åsikter för att sen presentera det i en annan kontext vilket ger reaktioner, som är syftet.
Sen om man tycker att vissa sanningar är mer eller mindre kontroversiella beror nog mest på vart man befinner sig själv.

Det finns en del intervjuer av det seriösare slaget där han förklarar vad som ligger bakom, men han har inte en agenda att bli älskad av alla det är helt uppenbart.

Men jag är inte heller en som tänker försvara honom utan tyckte mest att det var en passande jämförelse av en person vars retorik ofta överskuggade det underliggande ämnet.

Hambini tråden
Och nån kritiserade HONOM och DU blev defensiv (min uppfattning). Läs igenom trådstarten en gång till och fundera på DITT bidrag till festen/stämningen (för det är det enda du kan påverka).
Menar du Bengt? Läs alla hans inlägg i den här tråden och säg till mig vad han bidrog med till festen, ordspya? Jag får läsa en gång till men jag har iallfall hållt civiliserade samtal ända fram tills jag blev påhoppad.

Hambini tråden
Menar du Bengt? Läs alla hans inlägg i den här tråden och säg till mig vad han bidrog med till festen, ordspya? Jag får läsa en gång till men jag har iallfall hållt civiliserade samtal ända fram tills jag blev påhoppad.
Jo, han tyckte att Hambini var en lika god kålsupare som alla andra som sålde saker. Du gick i försvarsställning direkt. Vad hade hänt om du hade sagt: "du har en poäng men jag tycker Hambini har vissa poänger också."? Hade det eskalerat på samma sätt, tror du? Om du kommer på Happyfesten och frågar om nån vill lyssna på Inflames och nån säger: "Nä, det där skränet vill jag inte lyssna på." välter du bordet eller börjar du racka ner på den musik som spelas? JAG skulle gilla läget (trots att jag vet att Inflames är bäst). Det är bara musik på en fest.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp