Sodan skrev:
-------------------------------------------------------
> Haha ja men jag lagade ju din broms på din orange
> cykel sist. Så kallar dig för medtävlande ;)
>
> Köpte mig en ny hoj igår. Blir det nån
> torsdagstur idag eller?
Aha, var det du? :) Tack så mycket! .. jag har vägrat röra åbäcket sen dess, jag höll inte ens 75% av mitt vanliga tempo den rundan och var mer knäckt än jag brukar va ändå. ;)
Vad blev det för hoj då? Jag väntar fortfarande på nytt växelöra till min scalpel, så jag kommer inte köra idag heller. Men verkar inte vara någon tråd uppe så det lär utebli om ingen tar tag i saken, varken jag eller Anders har fungerande cyklar för tillfället.
jimmypersson skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag som är nybörjare sedan ett par månader
> tillbaka kör 20km, 40 hade vart intressant men
> uppför backen två gånger på samma dag går
> bort för mig.
>
> BTW så blev jag pappa till en liten dotter i
> förrgår. (lite måste man ju skryta)
Jag är nybörjare sen i maj i år, och jag körde lida loop 45km efter att jag bara cyklat i 6 veckor, det var lite tuffare terräng än HH XC, även om det var ganska lätt ändå. HH XC är oerhört lätt terräng, det är en väldigt snabbcyklad bana med väldigt mycket grusväg vilket innebär att man tekniskt sett borde klara av 3 varv som nybörjare, bara man inser sina begränsningar och inte pumpar benen med mjölksyra på grusvägarna.
Men jag förstår varför du provar på 20km, jag var själv inne på 60km men kör 40km för att cykla i samma klass som brorsan, det blir roligare så. Nästa år tänkte jag köra lite fler tävlingar i långloppscupen och då satsa på alla varv utan större prestationskrav tidsmässigt.