Hammarby Sjöstad Cykel Park, försök #2

• Trådstartare Trådstartare Pal
  • Start datum Start datum

Pal

Ny medlem
Hej alla,

Vi gör ett nytt försök nu när jag har förstått tripod.com' regler om Web publisering...

Nu när Hellas är islagd och jag hittar inga vinterdäck för grabbens cykel (16"), blir det city-cykel, men vad gör det .... mitt i Stockholm hittade sonen Carl, 5 år,denna cykel park, garanterad 100% nöje, even i januari 2005 -:)) Se hans film:

Carls bike park:

http://vinterbo.tripod.com/Carl.html

Carl tyckte ni alla skulle se den, är han forumets yngsta? (5)?

/Pappa Pål & Carl

Säger bara fet respekt till din son !

Jag har faktiskt testat den där banan..lite småkul faktiskt :D

Mvh Max

Vilken härlig film och vilken liten tuffing såg ju riktig skoj ut det stället, är du säker på att han bara är 5 år??

Skicka en massa cred till jr för åkningen och att han lät oss se filmen, och även cred till fotografen kan det vara en stolt pappa möjligen?

Bosse

Ska vi ta en happyride där i helgen? Området föräldrar undrar väl vad vi är för nåra barn!
(var ligger banan?)

Den nya typen av cykling - kortlopp! Eller kanske sprint XC? En tävling för att se vem som får bäst tid skulle säkert kvadda hela banan och leda till cyklingsföbud :) /Phredhe

Stekar-unge du hade då:D du bör ju inte visa honom DH-banan i hammarbybacken :P Jag menar hur skulle det se ut om han brännde förbi alla Bighits å V10or med sin lilla helstel 16tummare? Skulle ju se lite kul ut om killen hade ff på huvet :D bra att börja i tidig ålder=)

Jadu Pål, jag ser inget annat än att du får ta med grabben till Åre Mountain Mayhem. Han, liksom de flesta på Mayhem, går uppför backarna och rular likt kungar utför :-D

Bra början, hoppas hans intresse håller i sig!

Va å leta omkring i Sjöstaden efter attraktionen, men jag fann den inte. Jag var ju inte inne på alla gårdar. Men en adress kan man väl få, så jag kan tjuvträna lite?

bruse:

Bässt du tar med klonen så du har någon fullgod orsak att uppehålla dig på en lekpark för barn ;-) Men du kan ju alltid skylla på att din mentala och fysiska ålder inte är riktigt den samma, eller att du har barnasinnet kvar ;-)

Bosse, som inte kunde låta bli att retas lite som vanligt ;-)

Hej alla,

Carl tackar för all uppmuntrning, flera filmer kommer säkert. För de som önskar själv önskar åka förbi, är adressen, hörnet Kölnagatan (Färgan Hammarby Sjöstad) och Ljusslingan (Spårvagnen)

Vad tror ni, är Åre bra för en 5-åring till sommaren?

/Carl och Pappa
Som har strulande bredband hemma...

Efter att ha sett vad den där treåriga killen gjorde så borde Carl klara av åre i sommar, då borde han ju också vara ganska nära sex år dessutom (ev redan fyllt), han kan väl börja med lilla backen, men se till att han har fått en FS tills dess annars kanske det går illa ;-)

Bosse

Åre, ja, de hade ju tre olika hopptorn vid World Cup backen och i den minsta(3-4m ner?) så flög det en massa tioåringar utför helt oberörda...ju mindre cyklist desto mjukare landning så visst går det nog att cykla där även för en fem-sex åring. ;-) Barn har ju ingen skräck i kroppen som kännt, vi "vuxna barn" stod där och gapade bara...

/Leo

Lonewolf Skrev:
-------------------------------------------------------
> Efter att ha sett vad den där treåriga killen
> gjorde så borde Carl klara av åre i sommar

Har du sett Åre då Bosse?

Carl: Jag menade inte på fullt allvar att du skulle ta med honom dit. Testa lite stigar med utför först. När han klarar DH-banan på Hammarbybacken är han mogen för Åre.

the_TnT skrev:
Har du sett Åre då Bosse?

Visst har jag det!

På vykort och i Kadens och någon gång på ett sånt där reseprogram på tv ;-)

Gissar att jag är diskad från debatten nu?!?! ;-)

Bosse

Hej alla,

vi kanske skulle dra igång en 'cykel klubb' för föräldrar med 'små' barn, typ 4-10 år med intresse för MTB och turer i Hellas? Jag brukar vara ute med min Carl 1-4 ggr i mnd, han klarar fint av gröna slingan, samt en mini-variant av blåa. Han tycker det är buskul, men det skulle vara roligt med flera barn. Finns det intresse för sådant, eller finns det redan en klubb som har MTB för barn på programmet?

Undrar,

Pappa Pål

Pappa Pål: Jag är intresserad. Min knodd fyller 6 i vår. Vore kul om vi kunde få till några förälder/son/dotter-Happyrides i vår. Vi kan väl återkomma i ärendet.

Tillbaka
Topp