Handla cykel i Tyskland

Petta

Ny medlem
Handla cykel i Tyskland
Jag går i valet och kvalet att köpa en Giant Trance från Tyskland (S-Tec). Vad har ni för erfarenheter av att köpa hel cykel från Tyskland? Hur har eventuella garantifrågor lösts? Är det värt att ta "risken" när det handlar om en besparing på kanske 7000-10000 kr ( Jaguarverken har i och för sig ännu inte satt priserna ännu)? Jag såg att Micke å hade köpt en NRS hos S-Tec i Tyskland.

Handla cykel i Tyskland
hur garantier går till är enkelt:
kontakta försäljaren.. meddela att du skickar.. du får klartecken och postar grejjerna.

inga konstigheter.

s-tec har jag handlat hos och det gick smidigt och var billigt, både priserna och frakt.. postförskottsbetaltning.. vilket jag uppskattar (ogillar att förskottsbetala, känns som att försäljaren inte har förtroende för kunden)

Handla cykel i Tyskland
Har inte behövt använda garantin som tur är:)

Skickade en spec på hur jag ville ha cykeln och frågade vad den skulle kosta via mail.
Tog sedan en mini semester för att åka ner och hämta den med bilen så hur frakten fungerar vet jag inte heller.
Betalade med kort när jag hämtade den.
Det ända "strulet" var att när jag skulle hämta hojen satt det en NSRdämpare bak i stället för den SID som jag specat den med, det var för att Tyska Giant infört den som standard även på dom värsta modellerna.
Det var dock inga problem att få dom att sätta dit SID'en i stället.
Dom hade en representant från generalagenten på plats efter som det var någon årlig festival och han tyckte att jag skulle ta NSRdämparen i stället pga många reklamationer.
Men än så länge fungerar dämparen som den ska.
Nu är NSRdämparen standard även här så det kanske skulle varit ett bättre val igentligen.

Skulle jag köpa en ny Giant så blir det från S-Tec.

Handla cykel i Tyskland
Jag köpte en Giant NRS Composite förra året hos S-TEC, och tjänade ca 20000 kr. I år är inte förtjänsten lika stor. Det fungerade bra borsett från att S-TEC har svårt att ange någon leveranstid. Cykeln blev ca 1 månad försenad pga sen gaffelleverans.

Jag kan starkt rekomendera köp i Tyskland.

/Robert

Tillbaka
Topp