Handla på Ebay?

Fredster

Ny medlem
Handla på Ebay?
Jag funderar på att köpa en ram på Ebay. Det blir ju sjukt billigt! Är det någon som har erfarenhet av att handla därifrån? Säljaren verkar bara ha positiv feedback men det är ju ingen garanti. Förekommer det mycket bedrägeri? Funkar Ebays köparskydd? Alltså, berätta gärna om din Ebay-erfarenhet.

/Fredster

Handla på Ebay?
Hej ! beställde själv från ebay förra veckan !(cykel ska komma idag :D) tror inte det ska vara någon fara ifall den personen man köper ifrån har bra feedback... Jag har iaf aldrig blivit lurad dem 7 gångerna jag köpt där...

Handla på Ebay?
Jag har gjort 6 inköp via Ebay (.co.uk och .de) och det har alltid gått bra. Jag handlar helst av dom som har paypal pga smidigheten att betala. Sök på ebay på i forumet och du kommer att få många träffar.. många har gjort fina klipp.
/Erik

Handla på Ebay?
mickeh skrev:
-------------------------------------------------------
> Är det samma auktioner på .co .uk och .com osv?
> Eller är det separata för respektive land?

Vad jag har förstått så är det lite olika indexeringar av delar/komponeneter. När jag gjort lite sökningar på ebay.com och sdan jämfört dom med samma sökning på ebay.de så har jag fått olika resultat fast jag sökt "worldwide".
/E

Handla på Ebay?
Viktigt att förstå är att du hanlar inte av ebay, utan det är ju varje individuell säljare som ansvarar för sina varor. Vill man blåsa någon så går det alltid att göra, men var försiktig och tänk efter före så går det säkert bra.

Jag har köpt en hel del saker på ebay genom åren, och aldrig råkat ut för något. En gång vann jag en auktion men säljaren var en dåre som till slut vägrade sälja prylen han hade satt ut för auktion. Efter lite sura mail då jag inte hörde av honom så gav jag upp. Han ville bland annat inte ta reda på vad frakten skulle gå på till mig. Döm om min förvåning när prylen rätt vad det var landade hos mig och det låg en lapp i paketet i stil med: "sorry for beeing an ass. Take this as a gift from me and please don´t leave negative feedback"

Vad kan man säga...

Handla på Ebay?
Jag har köpt allt i från ramar till Levis-brallor på eBay USA, Tyskland, England. Fungerar strålande. Se till att bygga upp ett bra feedback-record. Se oxå till att skaffa dig ett PayPal-konto som du kopplar till ett betalkort, det underlättar.

Senast redigerad av en moderator:
Tillbaka
Topp