Handla Scott i Halmstad

mattan

Ny medlem
Handla Scott i Halmstad
Halloj

Detta är mitt första inlägg i detta forumet, så jag hoppas det blir rätt :)

Hade tänkt att köpa en Scott Scale 50 nu i vinter så att jag är redo inför våren.
Någon som har några kommentarer ang. denna modell, samt tips på vart jag ska inhandla den för bästa pris och bemötande i Halmstadtrakten med omnejd. Har varit i kontakt med Cykelspec. i Göteborg, och dom verkar ju seriösa.

Tacksam för svar.

MVH Mats

Handla Scott i Halmstad
Välkommen Mats! Leta runt lite på forumet innan du bestämmer dig för just scale 50, det finns så mycket roligt att välja bland. Kolla lite på vart du ska köpa, butik eller tysk webb brukar vara den stora frågan. Själv rekomenderar jag en kombo: Prova på butik och köp samma hoj från the germans.

Handla Scott i Halmstad
Ok. Ska kolla runt lite innan jag bestämmer mig, men vilka butiker har bäst urval i Halmstadtrakten?

Senast redigerad av en moderator:
Handla Scott i Halmstad
Finns inte så många ställen att välja på Arvid Ohlson hade Scott men de kursade nyligen. Andra ställen att titta på är Levin o Nilsson och Håkanssons cyklar tror inte någon av dessa har Scott dock.

Handla Scott i Halmstad
Håkanssons är mer en verkstad än en affär. Det lilla utbud av cyklar han har är mest standardcyklar. Levin Nilsson har lite MTB men de riktar mest in sig på att sälja Skeppshultscyklar till vanligt folk.

Så jag instämmer med saijm, åk till Cykelmagneten i Falkenberg. Cykelmagneten har sålt Scott innan men huruvida de gör det nu vet jag inte. Hur som helst har de alltid bra mycket mer cyklar i butiken än vad som visas på deras hemsida.

/elling

Handla Scott i Halmstad
Var uppe på Cykelmagneten idag. Riktigt fin butik, och trevligt bemötande. Han ville sälja på mig en fullutrustad Wilier, Rosso Rubino. Någon som har några erfarenheter av denna hoj? Kännde och klämde lite på den han hade hemma, och den verkade i mina ögon vara en riktigt fin cykel.
Priset kanske var lite högt för plånboken 13000 pix!!

Handla Scott i Halmstad
Som 1:a cykel känns 13 ganska mycket! Men efter ett år, om du fastnar vill säga, kommer du garanterat vilja ha en cykel för de pengarna...

- Köp inte växlar i lägre klass än deore.
- Kolla vad det är för gaffel på hojjen, en för billig gaffel kommer du fort ångra!
- Köper du begagnat, ta hjälp av någon som cyklat ett tag att kolla igenom hojjen och dess slitdelar. En cykel som används slits och det kan bli väldigt dyrt att köpa fel begagnad hojj.
- Fortsätt ta hjälp av happy om du är tveksam över något!

Och viktigast av allt! Välkommen till Halmstad!!! Som sagt halmstadmtb.se måste du kolla in. Vill du ut å ha guidening i skogarna här sen så skicka ett pm.

Handla Scott i Halmstad
Jag vet. 13 tusen är mycket pengar för en cykel, men jag vet själv att om jag snålar och köper en halvbra cykel så kommer jag inte tycka det är lika kul att ge mig ut i skog och mark. Samtidigt vet jag ju inte hur biten jag kommer bli. Lite moment 22 över det hela :)
Det bästa hade varit att komma över en bra begagnad hoj så att jag kan känna mig för. Fast iofs går det alltid att sälja om man inte fastnar för cyklingen. Är kluven som ni märker ;)

Här är ivf länken på cykeln han erbjöd:
http://www.wilier.it/files/images/CATALOGO08/bici08/rossorubino_bianca-3.jpg

Handla Scott i Halmstad
Köpte min scale 50 i Maj på cykelspec i GBG, som min första ordentliga mtb. Servicen där vet jag inte riktigt vad jag ska säga om. Beställde en Rockhopper som skulle finnas på lager, bara att montera. Visade sig att den va i danmark och kom till GBG om en månad. När jag då flyttade handpenningen till en scale 50 kunde jag slänga på pedaler, hjälm, skor, vattenflaskhållare och vattenflaska i priset. Så dom är ju inte omöjliga.
Mycket nöjd med hojjen förutom att standardfjädern som sitter i framgaffeln är aningen för hård för mina 63 kg.
Rekomenderar den varmt om du känner att du kommer ägna många smutsiga timmar i skog och mark framöver.

/Einer

Handla Scott i Halmstad
Kolla med Sportson, dom säljer ut cyklar hos Arvid Ohlsson på Norravägen. Dom skall tydligen öppna en butik i Halmstad i januari också.

Tillbaka
Topp