Handskar för fullvuxna

jomper

Forumpappa
Forumvärd
Handskar för fullvuxna
Hej Bullen.

Jag har alltid haft ett problem och nu har jag bestämt mig för att ta tag i det. XXL / stl 12 är inte stort nog, inom kort tittar fingertopparna ut genom fingertopparna, först på pek- och långfingret på högerhand men kort därefter på fler fingrar. Nu senast är det ett par Endurahandskar i storlek 12 som fått sätta fingertopparna till.

Finns det handskar för fullvuxna händer?

Handskar för fullvuxna
Tille skrev:
-------------------------------------------------------
> Med fullvuxna menar du jättar, cykloper, giganter
> och titaner?

Storlek dasslock är nog korrekt terminologi.

Jag minns inte att jag någonsin sett ett par handskar i större storlek än 12 faktiskt.

Handskar för fullvuxna
Jag tycker att Specializeds handskar är rätt stora i XXL. Jag har hyfsat långa fingrar men inte så korviga, så de(speschs handskar) blir gärna lite för lösa på mina händer. Men har du stora händer med lite mer korvlika fingrar kanske de kan funka?

Handskar för fullvuxna
Hulk-Hands_275259F2.jpg

Handskar för fullvuxna
jomper skrev:
> Specializedhandskar har faktiskt funkat hyggligt,
> men jag har slarvat bort dem..

Då rekommenderar jag att du letar efter dem. Eller köper nya, konsumtionssamhället måste ju hållas igång!

Handskar för fullvuxna
lundatok skrev:
> Tunna arbetshandskar från Clas Ohlson?

Clas Ohlson är inte intresserade av mig som kund, de har bara handskar upp till storlek 11 :-)

Fast jag har kört med tunna tegerahandskar förut, mina händer gillar att ha lite stötdämpning.

Handskar för fullvuxna
Kikade förbi Concept Store i Stockholm för några veckor sen. XL var största de hade och engagemanget från personalen minimalt.

Tillbaka
Topp