Happy 2000 - Frankenbike
För lite drygt ett år sedan startade rikard en en tävling om vem som skulle kunna gissa datumet då den 2000:e medlemen registrerade sig på Happy.
Tråden här:
http://happymtb.org/forum/read.php/1/80437/
Alla som ville vara med och gissa fick lägga en cykeldel i potten, och den som gissade närmast skulle få "cykeln". Jag var rätt färsk på Happy och slängde in ett styre på kul, drog till med 1 juni 2005. Den 3:e juni registrerar sig Peter_K och får användarnummer 2000!
5 månader senare har det trillat in så mycket delar att det med lite vilja går att sätta ihop en hoj. På slutet hjälper till och med folk som inte varit med i tävlingen till och skjuter till fina och avgörande komponenter.
Så här blev slutspecen:
Jag kan tycka det är helt sjukt att ram, sadelklämma och sadelstolpe passade ihop!
Gaffeln som donerades var bortom räddning, så jag valde att köra med en stel gaffel istället.
Rakt och smalt styre, ska byta till brett riser!
Gaffeln var 1 1/8" Gängat, vilket gjorde att jag fick köra med eget styrlager och styrstam
Retroprylar här...
Hade en 4 bults Blackspire SS klinga till det grymma vevpartiet
Färgmatch deluxe!!
Så vacker, jag får en tår i ögat
Testar
Jag har ingen aning om hur man ska göra, jag svär
Happy 2000 Trail Trial hoj.
/Boe
Tråden här:
http://happymtb.org/forum/read.php/1/80437/
Alla som ville vara med och gissa fick lägga en cykeldel i potten, och den som gissade närmast skulle få "cykeln". Jag var rätt färsk på Happy och slängde in ett styre på kul, drog till med 1 juni 2005. Den 3:e juni registrerar sig Peter_K och får användarnummer 2000!
5 månader senare har det trillat in så mycket delar att det med lite vilja går att sätta ihop en hoj. På slutet hjälper till och med folk som inte varit med i tävlingen till och skjuter till fina och avgörande komponenter.
Så här blev slutspecen:
SebbeK Scott Expert Racing -97 17" Leo isisvevlager och vevparti vonderhenk bakhjul + 2 gröna snabba däck Johan A Tektro V-Bromsar och Avid bromshandtag *micke* Sadelklämma magnus Vajrar och höljen Dewe Vajrar Jubelero Cykeldator Ma Vic Sadelstolpe 26.8 Pelle Hå Kedja the_TnT SPD-pedaler Boe Styre, Gaffel, Styrlager, Styrstam, Handtag, Framhjul, 32t ss framklinga, 20t ss bakklinga
Jag kan tycka det är helt sjukt att ram, sadelklämma och sadelstolpe passade ihop!
Gaffeln som donerades var bortom räddning, så jag valde att köra med en stel gaffel istället.
Rakt och smalt styre, ska byta till brett riser!
Gaffeln var 1 1/8" Gängat, vilket gjorde att jag fick köra med eget styrlager och styrstam
Retroprylar här...
Hade en 4 bults Blackspire SS klinga till det grymma vevpartiet
Färgmatch deluxe!!
Så vacker, jag får en tår i ögat
Testar
Jag har ingen aning om hur man ska göra, jag svär
Happy 2000 Trail Trial hoj.
/Boe