Generellt
- Det viktigaste tycker jag är att ni får till en dynamisk layout som automatiskt skalar om sig efter upplösningen på skärmen som används. Man ska inte behöva välja mobilversion/datorversion, utan den ska tex själv gruppera ihop menyer och flytta runt saker efter behov.
- Högupplösta bilder! Men bilderna som ska laddas måste matchas mot upplösningen som sidan visas i. Om man tex öppnar sidan på sin mobil blir man ledsen om den laddar ner full-hd-bilder automatiskt varje gång (mycket data)
- Nya loggan/namnet. Lite tråkigt, men förståeligt. Happymtb har ju blivit betydligt mer än bara mtb. Varför inte gå hela vägen och kalla sidan för Happyoutdoor istället? Själva loggan tycker jag var snygg.
Socialt media
Det vore trevligt om man får lite mer Lite mer "socialt media" över delar av happy. Tex forum/bilder/video/köp&sälj.
- En lite mer utförlig profilsida där bilder och video som användaren laddar upp samlas.
- Möjlighet att följa användare, så att man kan få ett newsfeed med bilder/filmer/nya forumtrådar från de användare man följer. (som användare ska man kunna spärra andra från att följa en)
- Koppla Köp&sälj till happy-kontot. Betygsättning/omdömen på användare som ökar tryggheten att göra affärer.
Forumet
- Nuvarande färgschema på mobilversionen är väldigt trevligt. Snyggt är inte ordet jag skulle använda, men bekvämt för ögonen. Låt det gärna vara kvar, eller behåll iaf tänket. Svart på vitt skulle nog bli jobbigt i längden.
- Möjlighet att få en lista med trådar där man själv varit aktiv. Om man tex varit på resa utan internet och kommer tillbaka efter två veckor kan det vara smidigt att snabbt kolla igenom de trådar som man skrivit i för att se om någon har svarat. Alternativet är att använda premunerationstjänsten som ni har nu, men det känns lite bökigt i sammanhanget.
- Bilder som laddas upp i forumet läggs automatiskt i användarens galleri.
- Snygga till citeringsfunktionen. (quote)-taggarna finns ju implementerade men används inte. Kanske läge att köra med dem istället för >
- Taggar. Det vet ni redan.
- @Användare-funktion. Så man kan vara tydlig med vem man svarar samt att man ytterligare ökar på gemenskapen på forumet genom att kunna pinga sina vänner om man stöter på något som skulle kunna intressera dem. Bör rimligen vara låst till endast sådana som man är "vän" med på forumet, annars finns risk för missbruk.
- (video)-tagg som funkar automatiskt för alla större videosidor.
- +1-knapp
Artiklar/förstasida
- Den nya layouten är snygg och modern, men ser ganska kaotisk ut. Väldigt svårt att få en överblick. Jag skulle lika många andra hellre se ett mer linjärt flöde. Tex
Vitalmtb.
- Vad ska visas på förstasidan och varför ska det vara där? Ska förstasidan vara en sida man återkommer till regelbundet, likt nyhetsflödet på Facebook, eller ska det vara en sida man besöker någon gång ibland?
Med mina idéer om att introducera en del "sociala medier"-funktioner skulle dessa kunna få en framträdande roll på förstasidan, tillsammans med nyheter, artiklar och kalendern (är den så viktig förresten?). Det skulle öka incitamentet att besöka förstasidan iaf kanske en gång per dag.
- Lägg in återkommande "utmärkelser" baserat på användarnas aktiviteter, tex "månadens foto", "månadens video" och "månadens ride report". Ha för vana att alltid publicera detta tex den 1:a varje ny månad. I slutet av året kan man låta användarna rösta bland dessa för att utse "årets ..." i respektive kategori.